Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Które samochody psują się najmniej, a które najbardziej. Najnowszy raport ADAC

red
Auta segmentu A• Toyota Aygo — współczynnik interwencji 4,7. Według danych ADAC powodem rzadkich kłopotów użytkowników tego modelu często było sprzęgło.• Skoda Citigo — współczynnik interwencji 10,7. Słabym punktem samochodu była instalacja elektryczna.• Seat Mii — współczynnik interwencji 11,5. To ciekawy przypadek, bo choć hiszpański bliźniak Citigo ma podobny odsetek problemów, to ich przyczyny leżą w innych miejscach: hamulec postojowy i klocki hamulcowe.• Fiat 500 — współczynnik interwencji 26,6. Urodziwy włoski maluch miewał kłopoty na kilku polach: akumulator, wąż układu chłodzenia, dźwignia zmiany biegów, cewki zapłonowe.• Smart Fortwo — współczynnik interwencji 32,7. Tu kłopotów było sporo: rozrząd, zautomatyzowana przekładnia biegów, akumulator, świece zapłonowe, rozrusznik, alternator, sprzęgło, silnik oraz immobiliser.• Smart Forfour — współczynnik interwencji 32,8. Auto zawodziło ze względu na: rozrusznik, akumulator oraz układ wydechowy.
Auta segmentu A• Toyota Aygo — współczynnik interwencji 4,7. Według danych ADAC powodem rzadkich kłopotów użytkowników tego modelu często było sprzęgło.• Skoda Citigo — współczynnik interwencji 10,7. Słabym punktem samochodu była instalacja elektryczna.• Seat Mii — współczynnik interwencji 11,5. To ciekawy przypadek, bo choć hiszpański bliźniak Citigo ma podobny odsetek problemów, to ich przyczyny leżą w innych miejscach: hamulec postojowy i klocki hamulcowe.• Fiat 500 — współczynnik interwencji 26,6. Urodziwy włoski maluch miewał kłopoty na kilku polach: akumulator, wąż układu chłodzenia, dźwignia zmiany biegów, cewki zapłonowe.• Smart Fortwo — współczynnik interwencji 32,7. Tu kłopotów było sporo: rozrząd, zautomatyzowana przekładnia biegów, akumulator, świece zapłonowe, rozrusznik, alternator, sprzęgło, silnik oraz immobiliser.• Smart Forfour — współczynnik interwencji 32,8. Auto zawodziło ze względu na: rozrusznik, akumulator oraz układ wydechowy.
Jakie samochody są najmniej awaryjne. Jakie auto warto kupić, a jakie sobie lepiej odpuścić. Tego typu pytania zadaje sobie każdy, kto chce kupić samochód. W wyborze odpowiedniego modelu może pomóc ranking niemieckiej organizacji ADAC dotyczący awaryjności aut. Najnowszy raport powstał w oparciu o 3,4 mln zgłoszeń dokonywanych przez niemieckich kierowców, których samochody uległy awarii na trasie.

ADAC co roku publikuje swoje raporty. Ten dotyczy awaryjności aut na niemieckich drogach w 2020 roku. Niektóre modele samochodów wymagały częstszej pomocy, niż inne.

ADAC, czyli niemiecki automobilklub, przeanalizował pod kątem awarii 109 modeli i 25 marek. Statystyki prowadzone przez ADAC nie do końca mogą oddawać rzeczywistość. Pokazują jednak pewną tendencję, jeżeli chodzi o awaryjność poszczególnych modeli. Poszczególni producenci sami świadczą usługi pomocy drogowej w ramach gwarancji, więc tych aut nie ma już w statystykach.
Jak czytamy na autokult.pl ranking powstał dzięki zestawieniu liczby interwencji dotyczącej danego modelu z liczbą sztuk zarejestrowanych u naszych zachodnich sąsiadów. W ten sposób powstał współczynnik liczby wezwań na 100 tys. zarejestrowanych aut. Im jest on niższy, tym lepiej.

Auta segmentu A

  • Toyota Aygo — współczynnik interwencji 4,7. Według danych ADAC powodem rzadkich kłopotów użytkowników tego modelu często było sprzęgło.
  • Skoda Citigo — współczynnik interwencji 10,7. Słabym punktem samochodu była instalacja elektryczna.
  • Seat Mii — współczynnik interwencji 11,5. To ciekawy przypadek, bo choć hiszpański bliźniak Citigo ma podobny odsetek problemów, to ich przyczyny leżą w innych miejscach: hamulec postojowy i klocki hamulcowe.
  • Fiat 500 — współczynnik interwencji 26,6. Urodziwy włoski maluch miewał kłopoty na kilku polach: akumulator, wąż układu chłodzenia, dźwignia zmiany biegów, cewki zapłonowe.
  • Smart Fortwo — współczynnik interwencji 32,7. Tu kłopotów było sporo: rozrząd, zautomatyzowana przekładnia biegów, akumulator, świece zapłonowe, rozrusznik, alternator, sprzęgło, silnik oraz immobiliser.
  • Smart Forfour — współczynnik interwencji 32,8. Auto zawodziło ze względu na: rozrusznik, akumulator oraz układ wydechowy.

Auta segmentu B

  • Mini — współczynnik interwencji 4,5. Jak wynika z raportu ADAC, tu zawodziło jedynie sprzęgło.
  • Audi A1 — współczynnik interwencji 5,7. Słabymi punktami auta są przewody zapłonowe i wtryskiwacze.
  • Mitsubishi Space Star — współczynnik interwencji 6,8. Słabostką japońskiego modelu były świece zapłonowe.
  • Ford B-Max — współczynnik interwencji 16,2. W aucie amerykańskiej marki zawodziły: akumulator oraz pompa paliwowa.
  • Opel Meriva — współczynnik interwencji 24,3. Lista kłopotów jest długa: akumulator, pompa cieczy chłodzącej, EGR, zautomatyzowana skrzynia biegów, wąż układu chłodzenia, blokada zapłonu.
  • Renault Clio — współczynnik interwencji 25,5. Problemy sprawiały: akumulator, rozrusznik, czujnik położenia wału korbowego, immobiliser.

Samochody kompaktowe

  • Audi A3 — współczynnik interwencji 1,8. Co ciekawe, jedynym powodem interwencji wymienionym przez ADAC jest wąż układu chłodzenia.
  • BMW serii 1 — współczynnik interwencji 4,1. U rywala z Bawarii problemów było więcej: cewka zapłonowa, rozrusznik, moduł zmiennych faz rozrządu, łańcuch rozrządu.
  • BMW serii 2 — współczynnik interwencji 4,5. Nie wskazano szczególnie awaryjnych podzespołów.
  • Opel Zafira — współczynnik interwencji 20,5. Rodzinny model sprawiał kłopoty przez: akumulator, EGR, rozrusznik, układ wydechowy, immobiliser.
  • Renault Kangoo — współczynnik interwencji 24,4. Zawodziły: akumulator, magistrala CAN, układ elektryczny, pompa paliwa, świece zapłonowe, rozrusznik, alternator, czujnik wału korbowego, immobiliser.
  • Renault Scenic — współczynnik interwencji 28,7. Kłopoty sprawiały: akumulator, wtryskiwacze, świece zapłonowe, rozrusznik, czujnik wału korbowego, napęd rozrządu.

Auta klasy średniej

  • BMW serii 4 — współczynnik interwencji 3,3. Nie wskazano szczególnie awaryjnych podzespołów.
  • BMW X3 — współczynnik interwencji 3,5. W niemieckim SUV-ie kłopoty sprawiały: rozrusznik, alternator, łańcuch rozrządu oraz turbosprężarka.
  • BMW serii 3 — współczynnik interwencji 4,2. Usterek było niewiele, ale ich źródła okazały się dość różnorodne: łańcuch rozrządu, rozrusznik, pompa paliwa, wąż układu chłodniczego, regulator wałka rozrządu, przekaźniki elektryczne, zamek drzwi po stronie kierowcy, cewki zapłonowe.
  • Ford Mondeo — współczynnik interwencji 25,8. Główne pola problemów to: akumulator, pompa paliwa, EGR oraz rozrusznik.
  • Opel Insignia — współczynnik interwencji 27,0. Kłopoty sprawiały: akumulator, przewód ssący turbosprężarki, EGR, silnik.
  • Seat Alhambra — współczynnik interwencji 27,2. Główne powody interwencji to: akumulator oraz EGR.
od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska