[break]
Mieszkaniec ulicy Matejki czeka na rachunek od Energi od pięciu miesięcy, torunianka z ulicy Zielonej faktury nie dostała od września. Klientka z ulicy Suwalskiej to rekordzistka, na rachunek z Energi czeka od lipca, prawie tyle, co mieszkaniec ulicy Fałata, który po zmianie licznika w sierpniu nie dostał jeszcze żadnej faktury.
Bo wymienił licznik?
Klient z Czerniewic licznik wymienił w tym samym czasie, ale internetowy system od prawie pięciu miesięcy nie uwzględnia nowego numeru, więc rachunku nie może zapłacić.
PRZECZYTAJ:Rachunki za prąd porażą tuż przed świętami?
Podobnie jak klient z ulicy Krasińskiego, który odczyt wprowadza do systemu sam. Po zmianie licznika, od połowy listopada, próbuje uregulować rachunek za zużyte kilowatogodziny. Bezskutecznie.
- Nowy licznik wciąż nie został zewidencjonowany - mówi.
W tarapatach znaleźli się nie tylko klienci bez faktur.
- Kpina! - oburzają się ci, którzy rachunki dostali, ale albo horrendalnie wysokie, albo zaskakująco niskie. Do mieszkanki Bydgoskiego przyszedł rachunek po trzech miesiącach.
- Zużycie: 0 kWh - odczytuje zdziwiona.
Z kolei klient z Krobi, który jak wylicza, średnio zużywał prądu za góra 60 zł, w wakacje dostał fakturę na... 1000 zł.
- Reklamacja pozostała bez odzewu, za to przyszło pismo o odsetkach karnych! - mówi zdenerwowany.
Nic nie dają regularne monity na infolinii Energi.
- Próbowałam czterokrotnie, bez efektu - ubolewa klientka z Wrzosów, o rachunek wielokrotnie prosił na infolinii mieszkaniec ulicy Matejki, nadal czeka.
Reklamuj brak faktury
- Gdzie się podziały nasze faktury? - pytają zdenerwowani klienci z Torunia i okolic, a niektórzy drżą. - Idą święta, nasz domowy budżet tej kumulacji opłat może nie wytrzymać.
W biurze prasowym Energi obiecują zająć się każdym przypadkiem z osobna. Wczoraj jego przedstawiciele nie potrafili powiedzieć, co dzieje się z rachunkami klientów z Torunia i okolic. Urząd Regulacji Energetyki, interweniujący w podobnych sprawach, klientom, którzy nie dostali faktur, doradza składanie pisemnych reklamacji. Przedsiębiorstwo ma 14 dni na rozpatrzenie. Jeśli tego nie zrobi, należy się bonifikata za każdy dzień zwłoki. O bonifikatę trzeba jednak samemu zawnioskować.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?