Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lawina skarg klientów Energi. - Gdzie są nasze rachunki? - pytają

Alicja Cichocka
Klienci Energi czekają na faktury za prąd od kilku miesięcy
Klienci Energi czekają na faktury za prąd od kilku miesięcy Sławomir Kowalski
Klienci Energi z Torunia i okolic od miesięcy nie mogą doprosić się faktur za prąd. - Kto przed świętami opłaci skumulowane rachunki za pół roku? - pytają coraz bardziej zaniepokojeni spóźnieniami.

[break]
Mieszkaniec ulicy Matejki czeka na rachunek od Energi od pięciu miesięcy, torunianka z ulicy Zielonej faktury nie dostała od września. Klientka z ulicy Suwalskiej to rekordzistka, na rachunek z Energi czeka od lipca, prawie tyle, co mieszkaniec ulicy Fałata, który po zmianie licznika w sierpniu nie dostał jeszcze żadnej faktury.

Bo wymienił licznik?

Klient z Czerniewic licznik wymienił w tym samym czasie, ale internetowy system od prawie pięciu miesięcy nie uwzględnia nowego numeru, więc rachunku nie może zapłacić.

PRZECZYTAJ:Rachunki za prąd porażą tuż przed świętami?

Podobnie jak klient z ulicy Krasińskiego, który odczyt wprowadza do systemu sam. Po zmianie licznika, od połowy listopada, próbuje uregulować rachunek za zużyte kilowatogodziny. Bezskutecznie.

- Nowy licznik wciąż nie został zewidencjonowany - mówi.

W tarapatach znaleźli się nie tylko klienci bez faktur.

- Kpina! - oburzają się ci, którzy rachunki dostali, ale albo horrendalnie wysokie, albo zaskakująco niskie. Do mieszkanki Bydgoskiego przyszedł rachunek po trzech miesiącach.

- Zużycie: 0 kWh - odczytuje zdziwiona.

Z kolei klient z Krobi, który jak wylicza, średnio zużywał prądu za góra 60 zł, w wakacje dostał fakturę na... 1000 zł.

- Reklamacja pozostała bez odzewu, za to przyszło pismo o odsetkach karnych! - mówi zdenerwowany.

Nic nie dają regularne monity na infolinii Energi.

- Próbowałam czterokrotnie, bez efektu - ubolewa klientka z Wrzosów, o rachunek wielokrotnie prosił na infolinii mieszkaniec ulicy Matejki, nadal czeka.

Reklamuj brak faktury

- Gdzie się podziały nasze faktury? - pytają zdenerwowani klienci z Torunia i okolic, a niektórzy drżą. - Idą święta, nasz domowy budżet tej kumulacji opłat może nie wytrzymać.

W biurze prasowym Energi obiecują zająć się każdym przypadkiem z osobna. Wczoraj jego przedstawiciele nie potrafili powiedzieć, co dzieje się z rachunkami klientów z Torunia i okolic. Urząd Regulacji Energetyki, interweniujący w podobnych sprawach, klientom, którzy nie dostali faktur, doradza składanie pisemnych reklamacji. Przedsiębiorstwo ma 14 dni na rozpatrzenie. Jeśli tego nie zrobi, należy się bonifikata za każdy dzień zwłoki. O bonifikatę trzeba jednak samemu zawnioskować.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska