Linia tramwajowa na Jar. Jest przetarg! Kiedy ruszą prace? Znamy terminy rozpoczęcia kolejnego etapu budowy!
Linia tramwajowa na Jar: kiedy ruszą prace? Znamy terminy rozpoczęcia kolejnego etapu budowy!
Jako zintegrowane z jezdnią przewidziano trzy odcinki torowiska: w ul. Szosa Chełmińska od początku trasy do skrzyżowania z ulicą Dekerta, w ul. Długiej oraz w części ul. Legionów. Na trasie przewidziano 25 peronów tramwajowych.
Linia na tzw. osiedle JAR pobiegnie od placu NOT, dalej Szosą Chełmińską. Od ul. Dekerta do skrzyżowania z ul. Długą torowisko biegnie jako wydzielone w pasie dzielącym nowoprojektowanej jezdni wzdłuż Szosy Chełmińskiej. Następnie torowisko skręca w kierunku wschodnim i biegnie ulicą Długą jako wspólne z jezdnią, z możliwością ruchu autobusowego po pasie torowiska w obrębie przystanków wiedeńskich.
Później linia skręca w kierunku północnym w ul. Legionów - wspólnie z jezdnią. Po 200 metrach od ronda Czadcy torowisko przechodzi na wschodnią stronę ulicy i biegnie dalej jako wydzielone. Przed torami kolejowymi, na terenach usługowo-magazynowych znajdujących się na północ od zajezdni autobusowej, zaplanowano dodatkowo budowę torów odstawczych i zaplecza technicznego na potrzeby taboru tramwajowego i autobusowego.
Dalej torowisko skręca w kierunku wschodnim w ul. Polną i biegnie nią jako wydzielone po południowej stronie jezdni. Następnie linia skręca w ul. Ugory i biegnie po jej wschodniej stronie by skręcić w ul. Watzenrodego.W ciągu ulicy Watzenrodego torowisko biegnie jako wydzielone w pasie dzielącym nowoprojektowanej ulicy. Wariant 4 kończy się pętlą tramwajową na osiedlu JAR, na ul. Heweliusza.
POLECAMY: Ranking najlepszych klubów w Toruniu. Gdzie są najlepsze imprezy? Najlepsze kluby według studentów
POLECAMY: Psy z toruńskiego schroniska szukają domu. Pomóżmy im go znaleźć!
POLECAMY: Auta z licytacji komorniczych w Kujawsko-Pomorskiem. Jakie ceny? Co można kupić od komornika?