Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lokalny biznes świetnie sobie radzi na świecie

sb
Lokalny biznes świetnie sobie radzi również na arenie międzynarodowej
Lokalny biznes świetnie sobie radzi również na arenie międzynarodowej MSU Publishing
W plebiscycie na Biznesmena Roku, Kobietę Biznesu 2016 roku i Biznesowy Debiut notujemy ciągłe przetasowania. Są jednak kandydaci, którzy powoli i konsekwentnie umacniają się na czołowych pozycjach w rankingu. Decydujący głos mają Czytelnicy.

W kategorii Biznesmen Roku 2016 na pierwszym miejscu umacnia się Vladislav Khabliev, współwłaściciel UMC Poland. Druga pozycja należy do Remigiusza Breńskiego (Maximus Broker), a na trzecim miejscu znalazł się Mariusz Wilczyński (ZDB Rogowo).

Ciekawie wygląda rywalizacja w kategorii Kobieta Biznesu Roku 2016. Pierwsze miejsce utrzymuje od początku Anna Holz (toruńska spółka BiurFol), na drugie miejsce awansowała Alicja Rączka, dyrektor bydgoskiego kina „Helios”. Po raz pierwszy na podium weszła Irmina Marcinkiewicz, prezes MSU Publishing z Torunia.

Zobacz także: O. Rydzyk o nominacji na listę najbogatszych

- Studiowałam polonistykę i irytowało mnie, że rola, którą mi przeznaczono, to albo nauczanie polskiego albo pozostanie na uczelni - mówi Irmina Marcinkiewicz. - Postanowiłam udowodnić, że kobieta po polonistyce też może odnieść sukces w biznesie. Zaczęliśmy od zlecenia dla koncernu Procter&Gamble, a potem wraz z szeptanym marketingiem baza naszych klientów rosła. Dziś rywalizujemy z największymi sieciowymi agencjami na rynku. I nie ma znaczenia, że pracujemy w Toruniu. Nie jest bowiem prawdą, że liczące się agencje muszą działać w Warszawie. Z perspektywy klienta np. w Arabii Saudyjskiej lokalizacja nie jest istotna i tak komunikujemy się drogą internetową. Obecnie jesteśmy bardziej rozpoznawalni na rynku międzynarodowym niż w regionie. Teraz się to trochę zmieniło, dlatego że odpowiadaliśmy za kampanię „Konstelacja dobrych miejsc”, którą przygotowaliśmy na zlecenie Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej.

W kategorii Biznesowy Debiut prowadzi spółka Exon, na drugie miejsce wspięła się bydgoska „Skrzynka na bajki”, a na trzecim znalazł się Project Mess. „Skrzynka na bajki” ma na swoim koncie już ponad 300 spersonalizowanych bajek.

Zobacz także: Przez niewielki błąd restauracji grozi plajta

- Wystarczy, że poznamy 5 cech głównego bohatera, 3 rzeczy które lubi, jakie przypomina zwierzę i ile ma lat, by postała cała opowieść - mówi Dominika Kiss-Orska, właścicielka „Skrzynki na bajki”. Wbrew pozorom bajki nie powstają jedynie dla dzieci.

- Zamawiają je dziewczyny dla swoich chłopaków, sąsiedzi jako ślubny prezent, rodzice dla nienarodzonych jeszcze maluchów. Są też książki, można je nazwać, terapeutyczne, w których chodzi o „przepracowanie” jakiegoś problemu. Może być to na przykład śmierć ulubionego zwierzaka, albo trudna operacja. Taka książka potrafi rozładować emocje - uważa Dominika Kiss-Orska.

„Skrzynka na bajki” to również księgarnia posiadająca w ofercie wydawnictwa, które nie są obecne na innych półkach. - Księgarnia sprzedaje tylko książki dla dzieci. Często bywa tak, że w innych księgarniach dział dziecięcy traktowany jest po macoszemu, panuje na półkach bałagan. Do nas dzieci lubią przychodzić, bo czują że są najważniejsze - uważa Dominika Kiss-Orska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska