Do wyboru są dwa nowe lakiery nadwozia: srebrny verde metalik oraz aksamitny brąz metalik. Wyposażenie standardowe uzupełniają przednie zagłówki z dodatkowymi poduszkami. Mercedes-Benz dokonał też dalszej optymalizacji interfejsu systemu MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Ofertę strumieniowego przesyłania wideo poszerza najnowocześniejsza usługa RIDEVU od Sony Pictures Entertainment (SPE). Na żądanie użytkownicy mogą strumieniowo odbierać treści SPE bezpośrednio w Klasie S.
Wraz z funkcją automatycznej zmiany pasa ruchu (ALC – Automatic Lane Change) Mercedes-Benz także w Europie oferuje teraz kolejny stopień rozwoju systemów wspomagających na poziomie 2 SAE. Funkcja ta jest dostępna na drogach o infrastrukturze zbliżonej do autostradowej (na przykład ze strukturalnym oddzieleniem jezdni) i należy do fabrycznej specyfikacji Klasy S z roku modelowego 2024.
ZOBACZ TAKŻE: Mercedes Klasa E 300e 4MATIC 313 KM. Test, wrażenia z jazdy, wyposażenie, ceny i konkurencja
Wszystkie aktualizacje dotyczą także opancerzonej wersji luksusowego modelu – S 680 GUARD 4MATIC. Klasa ochrony VPAM VR10 dla całego samochodu sprawia, że spełnia on najwyższy poziom testów balistycznych dla pojazdów cywilnych.
Klasa S to okręt flagowy Mercedes-Benz i technologiczny pionier w wielu obszarach. Oto najważniejsze innowacje aktualnej serii 223:
- DRIVE PILOT – pierwszy na świecie system na poziomie 3 SAE z ważną międzynarodową homologacją dla warunkowo zautomatyzowanej jazdy. W określonych warunkach DRIVE PILOT przejmuje zadanie dynamicznego prowadzenia pojazdu; u w Pekinie (grudzień 2023 r.).
- Technologia oświetleniowa DIGITAL LIGHT (opcja) – każdy reflektor korzysta z modułu świetlnego z kilkoma niezwykle mocnymi diodami LED, których światło jest załamywane i kierowane za pomocą 1,3 miliona mikroluster. DIGITAL LIGHT umożliwia między innymi prezentowanie (projektowanie) oznaczeń pomocniczych lub symboli ostrzegawczych na nawierzchni przed autem.
Skrętna tylna oś (opcja) zmniejsza promień skrętu Klasy S nawet o dwa metry. Kąt skrętu tylnych kół wynosi do 10 stopni.
Aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL (opcja) może indywidualnie regulować siłę sprężyn i amortyzatorów dla każdego koła, przeciwdziałając w ten sposób nie tylko pionowym ruchom nadwozia, ale także nurkowaniu i przysiadaniu.
COMPONENT {"params":{"id":" 26090483 "},"component":"single_article"}
Aktywne nastrojowe oświetlenie (opcja) liczy około 250 diod LED, zapewniając dodatkowy poziom oświetlenia otoczenia. Jest zintegrowane z systemami wspomagającymi prowadzenie i może wizualnie wspierać emitowane przez nie ostrzeżenia.
Kolejnym innowacyjnym systemem ochronnym jest poduszka powietrzna w pasie bezpieczeństwa (ang. beltbag). Ten nadmuchiwany pas bezpieczeństwa może zmniejszyć obciążenie wywierane na klatkę piersiową pasażerów w przypadku silnego zderzenia czołowego.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?