Czy w Toruniu potrzebne są sprawnie działające rady okręgów? Jak powinny wyglądać konsultacje społeczne? Odpowiedzi na te pytania można było znaleźć na zapowiadanym przez nas spotkaniu poświęconym planowanemu trzeciemu odcinkowi trasy średnicowej.
Jego inicjatorką była Rada Okręgu Chełmińskie Przedmieście z przewodniczącą Justyną Kardasz na czele, a pojawili się na nim: Anna Stasiak, dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, Rafał Wiewiórski, szef Miejskiego Zarządu Dróg, Marcin Kowallek, który stoi na czele magistrackiego Wydziału Gospodarki Komunalnej i inny przedstawiciel Urzędu Miasta Torunia, dyrektor Paweł Piotrowicz z Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji.
Zobacz także: Najtragiczniejsze wypadki w regionie
Po drugiej stronie zasiedli natomiast mieszkańcy, głównie ci z osiedla Świętego Klemensa, którzy protestowali przeciw planom dotyczącym przebudowy ulicy biegnącej przez ich osiedle. Przy okazji budowy trzeciego odcinka trasy średnicowej ulica św. Klemensa miała zostać poszerzona i w całości wyasfaltowana.
Spór trwał od kilku miesięcy, emocji narosło bardzo wiele, co nawet mogło mieć wpływ na wynik wyborów - okręg obejmujący osiedle św. Klemensa był tym, w którym prezydent Michał Zaleski otrzymał najmniej głosów w całym Toruniu. Porozumienie wydawało się wątpliwe, podczas spotkania stało się jednak faktem.
Zobacz także:
Urzędnicy skorygowali swoje pierwotne plany. Zaproponowali, aby ulica św. Klemensa stała się traktem pieszo-rowerowym, dostępnym tylko dla tych zmotoryzowanych, którzy posiadają zezwolenie Miejskiego Zarządu Dróg. Ulica będzie nieco odsunięta od domów, dzięki czemu uprawiane przed nimi ogródki ocaleją.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni - mówi Anna Stawi-kowska, jedna z mieszkanek osiedla. - Dzięki pomocy rady okręgu udało nam się przekonać urzędników, że proponowane przez nich pierwotne rozwiązania nie były najlepsze. Cieszymy się, że nas wysłuchali i liczymy na dalszą owocną współpracę.
Zobacz również: Nowy Lidl otwarty w Plazie
Ta na pewno się przyda, choćby dlatego, że na dostarczonym przez magistrat projekcie ulica ma pięć metrów szerokości, chociaż na spotkaniu była mowa drodze pół metra węższej.
Kolejną istotną zmianą, tym razem dotyczącą trasy średnicowej, jest rondo turbinowe, które ma powstać na skrzyżowaniu nowej drogi z ulicą św. Józefa.
Planowane w tym miejscu początkowo duże skrzyżowanie ze światłami miało wielu przeciwników.
Zobacz również:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?