Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klon golfa

CZESŁAW WACHNIK
Od ponad roku w sprzedaży znajduje się nowe polo, nieco obszerniejsze i lepiej wyposażone od niektórych rywali, choć może niezbyt urodziwe.

Nowe polo nie znajduje się na czele listy popularności w segmencie B, ale jest jednak chętnie kupowane. Obecnie wystarczy już 34.350 zł, by zasiąść za jego kierownicą.

Klon golfa

Ceny najpopularniejszych wersji

  • 1,2 litra o mocy 55 KM - od 34.350 zł,
  • 1,2 litra 12 V, 65 KM - od 39.160 zł
  • 1,4 litra 16 V 75 KM - od 40.660 zł
  • Styliści Volkswagena przy tworzeniu polo korzystali ze sprawdzonych wzorów. Z aut tego koncernu wzięli wszystko, co najlepsze. Z przodu polo przypomina lupo, natomiast z tyłu większego golfa. W konsekwencji powstał pojazd, który charakteryzuje się lekką sylwetką, ale równocześnie sprawia wrażenie bezpiecznego. To wynika przede wszystkim ze zwiększenia jego rozmiarów, szczególnie długości.
    Jeśli chodzi o wnętrze, to jakość materiałów, jak też zawieszenie, przypominają golfa. Również rozmiary wnętrza kojarzą się z poprzednim modelem golfa. Stąd najmniejszy volkswagen - nie bierzemy pod uwagę nieobecnego na polskim rynku lupo - należy do największych aut segmentu B. Rozstaw osi wynosi 246 cm, a bagażnik ma pojemność 270 litrów (o 25 litrów więcej niż w poprzedniej wersji). Po złożeniu tylnych foteli rośnie do 1.030 litrów.
    Polo, które testowaliśmy, napędzał silnik 1,2 litra o mocy 55 KM. To najmniejsza i najsłabsza jednostka napędowa dla tego samochodu. Mimo to auto spisywało się zaskakująco dobrze. Można nim było swobodnie wyprzedzać, a prędkość 130-140 km/h, jaką chwilami osiągaliśmy, nie była najwyższą z możliwych. Pedał gazu miał jeszcze trochę luzu.
    Nawet przy prędkościach rzędu 120-130 km/h wewnątrz nie było zbyt głośno, swobodnie można było rozmawiać i słuchać radia.

    Pojemne i wygodne

    Zawieszenie jest typowe dla golfa - czyli nieco twarde - ale samochód doskonale trzyma się drogi. Ponadto zawieszenie dosyć sprawnie tłumi nierówności nawierzchni.
    Z przodu kierowca i pasażer mają w polo tyle samo miejsca co w golfie, natomiast z tyłu jest nieco ciaśniej. Dwie osoby mogą jednak wygodnie jechać, a na upartego zmieści się tam nawet trzecia.

    Silników aż nadto

    Dane techniczne polo 1,2

  • Moc silnika 55 KM,
  • Prędkość maks. 152 km/h
  • Przyspieszenie 0-100 km/h - 17,5 sekundy
  • Średnie zużycie paliwa - do 6 litrów
  • Polo występuje aż z ośmioma - do wyboru - silnikami. O najmniejszym już wspomnieliśmy: pojemność 1,2 litra, trzycylindrowy, moc 55 KM, pozwalający na jazdę z prędkością do 150 km/h. Zupełnie wystarczy on kierowcom korzystającym z samochodu w mieście, a także jeżdżących poza miastem z rozsądną prędkością.
    Jeżdżącym częściej ,,w Polskę'' radzimy wybrać jeden z pozostałych motorów: o pojemności 1,2 12V i mocy 65 KM, 1,4 16V o mocy 75 KM, 86 KM lub 100 KM. Do dyspozycji są też diesle: 1,4 TDI o mocy 75 KM, 1,9 SDI o mocy 64 KM oraz 1,9 TDI o mocy 100 KM. Te ostatnie na 100 km zużywają poniżej 5 litrów oleju napędowego.
    Nowe polo to interesujący samochód: nie najdroższy i funkcjonalny.

    Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!
    Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska