Nowe polo nie znajduje się na czele listy popularności w segmencie B, ale jest jednak chętnie kupowane. Obecnie wystarczy już 34.350 zł, by zasiąść za jego kierownicą.
Klon golfa
Ceny najpopularniejszych wersji
Styliści Volkswagena przy tworzeniu polo korzystali ze sprawdzonych wzorów. Z aut tego koncernu wzięli wszystko, co najlepsze. Z przodu polo przypomina lupo, natomiast z tyłu większego golfa. W konsekwencji powstał pojazd, który charakteryzuje się lekką sylwetką, ale równocześnie sprawia wrażenie bezpiecznego. To wynika przede wszystkim ze zwiększenia jego rozmiarów, szczególnie długości.
Jeśli chodzi o wnętrze, to jakość materiałów, jak też zawieszenie, przypominają golfa. Również rozmiary wnętrza kojarzą się z poprzednim modelem golfa. Stąd najmniejszy volkswagen - nie bierzemy pod uwagę nieobecnego na polskim rynku lupo - należy do największych aut segmentu B. Rozstaw osi wynosi 246 cm, a bagażnik ma pojemność 270 litrów (o 25 litrów więcej niż w poprzedniej wersji). Po złożeniu tylnych foteli rośnie do 1.030 litrów.
Polo, które testowaliśmy, napędzał silnik 1,2 litra o mocy 55 KM. To najmniejsza i najsłabsza jednostka napędowa dla tego samochodu. Mimo to auto spisywało się zaskakująco dobrze. Można nim było swobodnie wyprzedzać, a prędkość 130-140 km/h, jaką chwilami osiągaliśmy, nie była najwyższą z możliwych. Pedał gazu miał jeszcze trochę luzu.
Nawet przy prędkościach rzędu 120-130 km/h wewnątrz nie było zbyt głośno, swobodnie można było rozmawiać i słuchać radia.
Pojemne i wygodne
Zawieszenie jest typowe dla golfa - czyli nieco twarde - ale samochód doskonale trzyma się drogi. Ponadto zawieszenie dosyć sprawnie tłumi nierówności nawierzchni.
Z przodu kierowca i pasażer mają w polo tyle samo miejsca co w golfie, natomiast z tyłu jest nieco ciaśniej. Dwie osoby mogą jednak wygodnie jechać, a na upartego zmieści się tam nawet trzecia.
Silników aż nadto
Dane techniczne polo 1,2
Polo występuje aż z ośmioma - do wyboru - silnikami. O najmniejszym już wspomnieliśmy: pojemność 1,2 litra, trzycylindrowy, moc 55 KM, pozwalający na jazdę z prędkością do 150 km/h. Zupełnie wystarczy on kierowcom korzystającym z samochodu w mieście, a także jeżdżących poza miastem z rozsądną prędkością.
Jeżdżącym częściej ,,w Polskę'' radzimy wybrać jeden z pozostałych motorów: o pojemności 1,2 12V i mocy 65 KM, 1,4 16V o mocy 75 KM, 86 KM lub 100 KM. Do dyspozycji są też diesle: 1,4 TDI o mocy 75 KM, 1,9 SDI o mocy 64 KM oraz 1,9 TDI o mocy 100 KM. Te ostatnie na 100 km zużywają poniżej 5 litrów oleju napędowego.
Nowe polo to interesujący samochód: nie najdroższy i funkcjonalny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?