Młodzieńczy styl Focusa

Zbigniew Juchniewicz
Ford Focus trzeciej generacji jest już w polskich salonach. Modeli dwóch poprzednich generacji sprzedano na świecie ponad 10 mln egzemplarzy. Czy Focus III powtórzy ten sukces?

Ford Focus trzeciej generacji jest już w polskich salonach. Modeli dwóch poprzednich generacji sprzedano na świecie ponad 10 mln egzemplarzy. Czy Focus III powtórzy ten sukces?

<!** Image 2 align=none alt="Image 170217" sub="Sylwetka nowego Forda Focusa nieco przypomina odświeżoną Fiestę, ale jest bardziej muskularna / Fot. Zbigniew Juchniewicz">Auto w kwietniu oficjalnie trafia do sprzedaży, chociaż pierwsze egzemplarze pojawiły się w polskich salonach już na początku marca.

Ford Focus nowej generacji oferuje trzy wersje nadwozia: 4-drzwiową, 5-drzwiową i kombi. Każda z nich posiada typowe dla siebie rozwiązania stylistyczne i korzyści praktyczne.

Inna stylistyka

Najbardziej w nowej stylistyce zwracają uwagę nowe tylne lampy - nie tylko dlatego, że wykonano je w technologii LED. Nie są już, jak w poprzednich modelach, umiejscowione wysoko na tylnych słupkach, ale umiejscowiono je znacznie niżej. Ich klosze „nachodzą” na boczne części karoserii.

<!** reklama>- To ponadczasowe auto zyskało w nowej odsłonie tak wiele, że niektórzy twierdza, że Focus jest samochodem klasy Premium - mówi Jacek Kolankowski, kierownik salonu sprzedaży Forda firmy Z&Z Złomańczuk w Toruniu. - Nowy Focus porywa stylem, swoją młodzieńczością, no i wprost genialnym zawieszeniem. W poprzedniej wersji było bez zarzutu, a w obecnej jeszcze zostało udoskonalone. Dzięki temu to auto znakomicie się prowadzi.

Nowy Focus jest autem globalnym, co oznacza mniej więcej tyle, że ponad 80 procent elementów i podzespołów jest taka sama dla 122 krajów wszystkich kontynentów. Różnice w wyposażeniu dla niektórych krajów mogą wynikać z odmiennych wymogów homologacyjnych.

Produkowanie jednego samochodu na cały świat oczywiście poważnie obniża koszty produkcji. Dzięki temu auto może być oferowane w bardziej atrakcyjnych cenach.

Platforma, która posłużyła do budowy nowego Focusa stanie się również podstawą dla 10 innych pojazdów Forda, które będą produkowane w łącznej liczbie 10 mln egzemplarzy rocznie. Poziom ten ma być osiągnięty do 2012 r.

Ładniejszy i mocniejszy

Jednak najistotniejsze zmiany widać we wnętrzu, szczególnie w jakości użytych materiałów oraz w precyzji wykończenia. Deska rozdzielcza z logicznie rozmieszczonymi wskaźnikami i przełącznikami, cały panel środkowy są bardziej stonowane stylistycznie, niż w mniejszej Fieście. Z koła kierownicy możemy dodatkowo sterować wieloma funkcjami auta. Fotele czy tapicerka też nie budzą zastrzeżeń.

Wnętrze nowego Forda Focusa sprawia wrażenie nieco mniejszego, niż w poprzednim modelu. Dzieje się tak za sprawą nieco rozbudowanej deski rozdzielczej, ale przez to wnętrze samochodu jest bardziej „zwarte”.

Najmocniejszym argumentem nowego Focusa jest nowy benzynowy, doładowany silnik EcoBoost o pojemności 1,6 litra generujący nawet 182 KM. Jest on oferowany w każdej z trzech wersji nadwoziowych z 6-biegową, także automatyczną skrzynią PowerShift.

Ile za Focusa?

1.6 EcoBoost (5-drzwiowy) od 71 950 zł

2.0 TDCi (5-drzwiowy) od 78 950 zł

1.6 EcoBoost (4-drzwiowy) od 72 950 zł

2.0 TDCi (4-drzwiowy) od 79 950 zł

1.6 EcoBoost (kombi) od 74 950 zł

2.0 TDCi (kombi) od 81 950 zł

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie