Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Możemy zwrócić prezent, który nie dotarł na czas

mw
Możemy zwrócić prezent, który nie dotarł na czas
Możemy zwrócić prezent, który nie dotarł na czas 123RF
Eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego podpowiadają co robić w sytuacjach, gdy zakupiony przez Internet prezent nie dotarł na czas. W takim przypadku możemy go zwrócić bez podania przyczyny.

Firmy kurierskie mają teraz pełne ręce pracy. Może się zdarzyć, że niektóre prezenty dotrą do odbiorców już po gwiazdce. Co robić w takiej sytuacji?

Nie musimy takiego prezentu przechowywać do kolejnej okazji. - Pamiętajmy, że jeżeli kupujemy na odległość u przedsiębiorcy zarejestrowanego na terenie Unii Europejskiej, Norwegii lub Islandii możemy odstąpić od umowy w terminie 14 dni od doręczenia przesyłki.

Na odesłanie produktu mamy kolejne 14 dni. Przedsiębiorca ma 30 dni na doręczenie zakupionego produktu, chyba, że w regulaminie zaznaczy inaczej. Jeżeli po świętach znajdziemy w skrzynce prezent, który nie dotarł na czas, możemy go zwrócić bez podawania przyczyny - mówią w Europejskim Centrum Konsumenckim.

Zobacz także: Banknot 500 złotych wejdzie w życie już od lutego?

Gdy nie trafiliśmy z rozmiarem np. swetra czy sukienki

Nic straconego! W ciągu 14 dni możemy odstąpić od umowy zawartej przez internet i kupić produkt we właściwym rozmiarze. Skontaktujmy się z przedsiębiorcą, być może wymieni go bez konieczności zawierania kolejnej umowy.

Pamiętajmy jednak, że jeżeli kupujemy w sklepie stacjonarnym, sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu. Jest to wyłącznie jego dobra wola. Jeżeli nie jesteśmy pewni, czy prezent spodoba się obdarowywanej osobie, zapytajmy sprzedawcę o możliwość zwrotu lub wymiany jeszcze przed zakupem.

Polecamy:

Świąteczna iluminacja w Toruniu [ZDJĘCIA]

Świąteczna iluminacja w Toruniu [ZDJĘCIA]

Gdy prezent został zniszczony w trakcie dostawy

Lampka nocna, o której marzyła babcia została potłuczona w trakcie dostawy? Złożyliśmy reklamację, jednak sprzedawca zrzuca winę na dostawcę np. firmę kurierską?

Pamiętajmy, że jeżeli przewoźnika zarekomendował przedsiębiorca, odpowiedzialność za uszkodzenie przesyłki spoczywa na sprzedawcy aż do momentu wydania rzeczy kupującemu. W sytuacji, gdy zrezygnowaliśmy z oferowanych przez przedsiębiorcę form dostawy i wybraliśmy inną firmę, sprzedawca nie odpowiada za wady powstałe w czasie transportu.

Gdy kupiliśmy prezent za granicą

Zakupiliśmy produkt w innym kraju UE, Norwegii lub Islandii, a przedsiębiorca nie odpowiada na reklamację?

Zgłośmy się po bezpłatną poradę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Można to zrobić za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie internetowej www.konsument.gov.pl, dzwoniąc pod numer 22 55 60 118 lub wysyłając maila na adres: [email protected].

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska