MZK na wielkich zakupach. Autobusy są drogie, ale na tramwaje stać nas na pewno
Tym razem przetarg również został podzielony na dwie części. Pierwsza dotyczyła dostawy sześciu w porywach do ośmiu autobusów elektrycznych wraz z pojazdem pogotowia technicznego, druga infrastruktury.
Tu ewentualny dostawca miał m.in. zamontować ładowarki pantografowe, które miały się pojawić na pętlach przy uniwersytecie, ul. Dziewulskiego oraz na pl. Świętej Katarzyny. Ładowarki takie miały doładowywać akumulatory autobusów kursujących. Nocą pojazdy miały być ładowane w zajezdni przy pomocy wtyczek. (Na zdjęciu pantografowa stacja ładowania autobusów w Zielonej Górze).
- W części dotyczącej zakupu autobusów wpłynęła jedna oferta: firmy Solaris, na kwotę 22.233.111,00 zł brutto, z czego 16.730.091,00 zł na zamówienie podstawowe, czyli dostawę sześciu „elektryków” - wyjaśnia Sylwia Derengowska. - Na dostawę infrastruktury jest dwóch chętnych: konsorcjum firm Ekoenergetyka Polska i Westa Building z ofertą 4.679.190,26 zł brutto i Medcom z ofertą 5.563.978,99 zł brutto.
A ile w zakup autobusów ładowarek mieli zamiar zainwestować torunianie?