Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na Sylwestra faktury nie doszły, może przyjdą na Wielkanoc?

Alicja Cichocka
Od ośmiu miesięcy Zofia Rakowska z ulicy Zielonej w Toruniu nie dostaje rachunków za prąd
Od ośmiu miesięcy Zofia Rakowska z ulicy Zielonej w Toruniu nie dostaje rachunków za prąd Sławomir Kowalski
Ostatnia faktura przyszła w lipcu, od tego czasu mieszkanka ulicy Zielonej nie może opłacić rachunków za prąd. - Czy Energa o mnie zapomniała? - pyta zaniepokojona torunianka. Nie ona jedyna.

[break]
- Czekam od sierpnia na zaległe rachunki, nie dostałam jeszcze żadnego. Monity do Energi, telefony na infolinię, nawet pośrednictwo Urzędu Regulacji Energetyki nic nie dało - ubolewa Zofia Rakowska, która wciąż nie otrzymuje rachunków za prąd.

Gdy w grudniu, przed ubiegłorocznym Bożym Narodzeniem klienci Energi z Torunia i okolic bili na alarm, że od miesięcy nie dostają rachunków za prąd, a idą święta, to firma zapewniła, że faktury przyjdą w styczniu i nie zrujnują świątecznych budżetów. W oficjalnym komunikacie Energa przyznała się do kłopotów przy wdrażaniu nowego systemu obsługi klientów.

Znów święta za pasem

Problem miał zniknąć z początkiem roku, ale wciąż zgłaszają się do nas klienci Energi zaniepokojeni ogromnymi spóźnieniami. Mieszkanka Wrzosów nie jest jedyna. Zaległych faktur nie może doczekać się także klientka z ulicy Bema.

Biuro prasowe firmy przekonuje, że takie przypadki są jednostkowe, a wszyscy, którzy są w podobnej sytuacji mogą wpłacać uśrednione kwoty z rachunków na dotychczasowe konto. Nie wszyscy klienci chcą jednak tak robić.

- Każda faktura zawiera numer konta, a co jeśli na zaległych pojawi się nowy numer konta, co zresztą zapowiadała firma? Nie chcę jeszcze bardziej komplikować swojej sytuacji - wyklucza takie rozwiązanie mieszkanka Wrzosów.

Biuro prasowe Energi w sprawie tej klientki informuje tak: - Prosimy o cierpliwość, w najbliższych tygodniach faktury przyjdą pocztą - zapewnia Jakub Dusza z biura prasowego firmy.

Prosimy klientów o cierpliwość, w najbliższych tygodniach zaległe faktury przyjdą pocztą - Jakub Dusza, biuro prasowe Energi

Energa informowała też we wcześniejszych komunikatach, że klienci, którzy otrzymali już skumulowane rachunki mają 180 dni, a więc pół roku na ich uregulowanie.

- Fakturę można rozłożyć na raty o dowolnej wysokości i wpłacać je w dowolnym czasie. Nie wymaga to żadnego kontaktu z firmą. Klienci nie zostaną obciążeni żadnymi odsetkami czy windykacją - informowało biuro prasowe Energi w końcu lutego. - Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta wprowadzone wraz z nowym systemem.

Jaka skala problemów?

Według szacunków firmy Energa spóźnienia w wystawianiu faktur dotknęły 4 procent spośród 2,6 miliona klientów indywidualnych, którym firma sprzedaje energię.

- W ciągu najbliższych tygodni, większość z nich otrzyma jedną zbiorczą fakturę za energię elektryczną za zaległy okres -zapewniali też przedstawiciele firmy Energa w komunikacie w końcu lutego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska