Nasza Loteria

Nad torami pojedziemy za rok

Grzegorz Wiśniewski
Równoległe wykonywanie pali, podpór i tunelu - tak w tej chwili wyglądają roboty przy budowie Drogi Łąkowej. Trakt połączy most na Wiśle ze średnicówką.

Równoległe wykonywanie pali, podpór i tunelu - tak w tej chwili wyglądają roboty przy budowie Drogi Łąkowej. Trakt połączy most na Wiśle ze średnicówką.

<!** reklama right>Postępy prac widać z dnia na dzień. Na Drodze Łąkowej, między tunelem pod dworcem kolejowym i gmachem Urzędu Skarbowego, ekipy przełożyły podziemne instalacje i budują przecisk, który będzie przedłużeniem tunelu. Docelowo idący od strony ul. Dworcowej piesi nie będą wychodzić na jezdnię, lecz od razu na chodnik przy skarbówce. Na czas robót zamknięty został jeden koniec tunelu. Przejście odbywać się będzie przez nieczynny tor przy trzecim peronie.

Uzbrojeni w ciężki, specjalistyczny sprzęt wykonawcy gigantycznego przedsięwzięcia - Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ze Świecia nad Wisłą oraz Mosty Łódź - podzielili między sobą zadania. Pierwsi zajmują się robotami ziemnymi, instalacjami i będa kłaść nawierzchnię jezdni. Spółka z Łodzi wykonuje roboty mostowe, przy wiadukcie i trakty biegnące pod ziemią.

Wprost z mostu

- Wjazd na Drogę Łąkową następować będzie wprost z mostu. Dalej trasa pobiegnie pod drugim wiaduktem, przy ulicy Hallera, wchodząc w obecną ulicę Droga Łąkowa - tłumaczy Roman Tomczyk, kierownik budowy. - W tej chwili wykonujemy tunel i podpory. Przewidujemy takie trzy, w tym w pobliżu toru kolejowego na Toruń. Kontynuujemy również robienie pali.

Na ścianie w biurze budowy wiszą plany z rysunkami. To, co zrobione, zaznaczane jest na żółto. Wczoraj tym kolorem pomalowanych było 46 z 79 pali pod nadziemny trakt.

- Kolejne dwa są w trakcie wykonywania. Oba będą gotowe do czwartku, wszystkie - do połowy października - dodaje Roman Tomczyk.

Dwa pasy i kierunki

Według planu, Droga Łąkowa na całej długości będzie mieć dwupasmową i dwukierunkową jezdnię o szerokości 7 m. W pobliżu skrzyżowań przewidziano dodatkowe pasy ruchu. Przełożenie drogi z jednej strony torów na drugą nastąpi nad torowiskiem między wiaduktami na Chełmińskiej i Hallera. Całkowita długość trasy wyniesie 6 km. Wartość przedsięwzięcia przekroczy 35 mln zł, z czego 75 proc. pokryją fundusze Unii Europejskiej.

Planowany termin zakończenia inwestycji to październik 2007 r., ale niewykluczone, że nastąpi to szybciej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska