Najczęstsze skargi konsumentów w Toruniu. W jakich problemach pomagał rzecznik w 2019 roku?
Najczęstsze skargi konsumentów w Toruniu. W jakich problemach pomagał rzecznik w 2019 roku?
Jak podkreślił właśnie na swojej stronie internetowej Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, torunianie mogą liczyć na fachową pomoc. W ubiegłym roku rzecznicy konsumentów w całym kraju wystąpili do przedsiębiorców w sprawach konsumentów 52 tys. 685 razy. Firmy muszą wtedy udzielić wyjaśnień i odnieść się do uwag, inaczej grozi im grzywna. Jak szacują rzecznicy, podjęcie dialogu z przedsiębiorcą zwiększa szansę na rozstrzygnięcie sporu na korzyść konsumenta. Najwięcej interwencji podjął w 2018 r. miejski rzecznik konsumentów z Łodzi - 2003. Na podium znaleźli się też: rzecznik z Warszawy – 1744 wystąpienia i rzecznik z Torunia – 1251.
Jak wygląda ranking skarg konsumentów w skali kraju? W 2018 r. polscy rzecznicy udzielili 475 tys. 929 porad. To nieco więcej niż w 2017 r. (447 tys.). Konsumenci najczęściej zgłaszali problemy dotyczące sprzedaży produktów – ponad 243 tys. Tak jak w poprzednich latach były to głównie reklamacje ubrań i butów - ponad 78 tys. spraw, ale ich liczba już trzeci rok z rzędu się zmniejsza. Rzecznicy często udzielali też porad dotyczących sprzętu RTV, AGD i komputerów (prawie 66 tys.) oraz mebli (prawie 37 tys.) – w tym ostatnim przypadku skarg było o 15 proc. więcej niż rok wcześniej.
Polecamy: TOP 15 Najlepsze położne w Toruniu. Z kim najlepiej rodzić?
Zobacz także: Zwolnienia w Urzędzie Pracy w Toruniu! Mniej bezrobotnych, mniej pracy