Najczęstsze skargi konsumentów w Toruniu. W jakich problemach pomagał rzecznik w 2019 roku?
Najczęstsze skargi konsumentów w Toruniu. W jakich problemach pomagał rzecznik w 2019 roku?
Porad dotyczących usług natomiast było w kraju blisko 157 tysięcy. Najwięcej skarg – tak jak w Toruniu - dotyczyło telekomunikacji: 35 tys. Ich liczba spadła jednak aż o 25 proc. – Przyczyną może być ograniczenie działalności nieuczciwych firm, które podszywały się pod dotychczasowego operatora i podsuwały do podpisu nową umowę jako aneks do starej. Poskutkowały kary nakładane przez UOKiK i nagłośnienie tematu, które zwiększyło czujność konsumentów. Wiele takich firm już upadło. Podobnie jest w branży energetycznej; tam też spadła liczba skarg na alternatywnych sprzedawców – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Przybyło natomiast skarg na branżę turystyczną – aż o 44 proc. w porównaniu do 2017 r. Konsumenci zgłosili do rzeczników ponad 10 tys. problemów dotyczących np. skrócenia pobytu na wczasach nawet o 2 dni z powodu zmiany godzin lotów, nienależytego wykonania umowy, odszkodowań. Wzrost może wynikać z wejścia w życie przepisów, które zwiększyły uprawnienia konsumentów na tym rynku.
Polecamy: TOP 15 Najlepsze położne w Toruniu. Z kim najlepiej rodzić?
Zobacz także: Zwolnienia w Urzędzie Pracy w Toruniu! Mniej bezrobotnych, mniej pracy