- Musimy się zastanowić, jakie są możliwości funkcjonowania spółki w obecnej formule. Czy jest szansa na prywatyzację, czy też sytuacja dojrzała do tego, by podjąć inne kroki - mówi Maciej Wewiór, rzecznik prasowy Ministerstwa Skarbu Państwa. Odpowiedzi na pytanie, co znaczy "inne kroki" - unika. Dodajmy, że w tym roku przeprowadzono już cztery nieudane próby sprzedaży przedsiębiorstwa w drodze prywatyzacji.
Marek Wołoch, prezes kieleckiego PKS, przyznaje, że sytuacja w spółce jest trudna. - Pasażerów nie przybyło. Oglądamy każdą złotówkę. Nie przedłużamy umów na czas określony. Mamy zaległości w wypłacie pensji pracownikom. Chcę w tym tygodniu rozmawiać z wiceministrem Mikołajem Budzanowskim (który nadzoruje branżę transportu oraz prowadzone procesy restrukturyzacyjne przygotowujące spółki skarbu państwa do prywatyzacji - przyp. red.) o tym, co możemy zrobić - zapowiada Wołoch.
Dodaje, że obecnie restrukturyzacja firmy jest zamrożona. Brak pieniędzy nie pozwala na zwolnienie 60 osób i wypłatę odpraw. Problemem jest także rosnące zadłużenie. Wynosi ono blisko 5 milionów złotych. Spółka co miesiąc przynosi straty na poziomie 250 tysięcy złotych.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?