Najważniejsze inwestycje drogowe i przebudowy w Toruniu. Gdzie kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami?
- Niebawem zostanie zakończony demontaż części wsporników podchodnikowych od strony dolnej wody. Rozpocznie się też montaż nowych wsporników pozwalających na zwiększenie szerokości chodników o ponad 2 metry - wyjaśnia Agnieszka-Kobus Pęńsko. Co więcej, na sfrezowanej płycie betonowej pod jednym, zamkniętym, pasem ruchu na długości 4 przęseł zostaną wykonane kotwy,
a robotnicy ułożą siatkę zbrojeniową. - Z kolei na istniejącej płycie zostanie ułożony beton ze spadkami dostosowanymi do projektowanej niwelety. Później na betonie zostanie ułożona izolacja. Ekipa zamontuje też krawężniki i wpusty oraz ułoży warstwę wiążącą z MMA - wyjaśnia rzeczniczka MZD. Ale to jeszcze nie koniec. W najbliższym czasie na długości 2 przęseł zostanie wykonana pełna powłoka malarska konstrukcji stalowej powyżej poziomu jezdni. Zostaną także rozebrane rusztowania na pierwszych 2 przęsłach.
Zobacz też:
W Toruniu powstają nowe mieszkania. Gdzie i za ile?
Marszałek Całbecki chce nowego mostu na Wiśle
Przypomnijmy, że remont mostu ma się zakończyć jesienią 2021 roku.