Przed tygodniem rozpoczęliśmy nową akcję, która ma przybliżyć Państwu szeroką ofertę poczty oraz przypomnieć, że w jej oddziałach można kupić i zaprenumerować prasę - w tym „Nowości”.
Co poniedziałek na naszych łamach Czytelnicy znajdą ciekawe i praktyczne informacje dotyczące pocztowych usług, poczytają też o pracy listonoszy, pań w okienkach i naczelników.
Zobacz też: Zbliża się termin składania wniosków 500 plus i 300 plus
W dzisiejszym odcinku poinformujemy o bezpłatnych usługach internetowych, które oferuje 3,8 tys. placówek pocztowych. Ma to szczególne znaczenie w małych miejscowościach i na wsi, gdzie dostęp do sieci jest ograniczony technicznie lub ekonomicznie. Tu warto podkreślić, że w połowie 2016 roku możliwość skorzystania z wifi była w 850 placówkach, pod koniec ubiegłego roku liczba wzrosła do 3 tys., teraz jest 3,8 tys. obiektów.
Z bezprzewodowego dostępu do internetu mogą korzystać wszyscy odwiedzający placówki pocztowe w kraju. Sieć może być również otwarta dla osób znajdujących się w zasięgu hot spotów. Aby skorzystać z darmowego połączenia, wystarczy wybrać nas ekranie urządzenia mobilnego sieć o nazwie „Poczta Polska”, bez konieczności wpisywania dodatkowych haseł. Osoby korzystające w ten sposób z dostępu do internetu, będą jedynie proszone o wyrażenie zgody na wyświetlanie reklam. W ciągu dwóch lat z pocztowego wifi skorzystało niemal 230 tys. użytkowników.
- Stawiając na cyfryzację swoich usług, dostosowujemy się do wymagań rynku. Przyjmując w strategii rozwiązania dotyczące udostępniania darmowego wifi w naszych placówkach, chcieliśmy przede wszystkim wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów z małych miejscowości. Zdajemy sobie sprawę, że dzięki sieci z placówek pocztowych docieramy do najodleglejszych zakątków Polski, jesteśmy obecni w każdej gminie, dzięki czemu możemy pełnić funkcję swoistego komunikacyjnego krwioobiegu państwa - mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Zobacz również: Te imiona były popularne przed laty
Poczta Polska dzięki sieci prawie 7500 placówek oraz pracownikom obsługi klienta i listonoszom, dociera do wszystkich obywateli na terenie całego kraju. W 2017 r. zakończył się proces wyposażania wszystkich kurierów w terminale płatnicze. Ponadto pocztowcy mają ok. 22 tys. tabletów i kilka tysięcy padów przeznaczonych do potwierdzania odbioru przesyłek awizowanych. Od 2017 r. roku przesyłki z elektronicznym potwierdzeniem odbioru, nadawane przez sądy są obsługiwane na terenie całego kraju.
Realizując swoją strategię spółka rozwija sieć placówek. W ciągu ostatnich dwóch lat poczta otworzyła ponad 280 nowych punktów.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?