Nowości elektryczne od BMW

Materiał informacyjny BMW M-CARS
Prawdopodobnie nikt już nie wątpi w to, że napęd elektryczny jest przyszłością motoryzacji. Producenci co rusz prezentują kolejne nowości wykorzystujące jednostki elektryczne do napędu, a jedną z marek chcących wieść prym w tym wyścigu jest BWM. Bawarska firma pracuje w pocie czoła nad poszerzeniem swojej oferty i już teraz klienci mogą sięgnąć po cztery elektryczne BMW!

BMW oferuje w swoich salonach modele i3, iX, i4 oraz iX3. Każdy z nich spełnia inne potrzeby i trafi w gusta różnych klientów. Jednak wszystkie mają wspólną cechę, a jest nią w pełni ekologiczny napęd. Rzućmy bliżej okiem na auta EV spod znaku wirującego śmigła.

BMW i3 - pierwszy elektryk z Bawarii

Dziś każdy producent pracuje nad autami elektrycznymi, ale jeszcze kilka lat temu nieliczni inwestowali w tę technologię. BMW jako jeden z pierwszych producentów wprowadził do swojej oferty samochód w pełni elektryczny, co miało miejsce w 2013 roku. Model i3 bardzo wyróżniał się na tle dotychczasowej oferty marki i nadal ma swój unikatowy styl. Obecnie klienci mogą wybrać spośród wersji i3 oraz i3S.

Z czym mamy do czynienia? BMW i3 jest autem miejskim o bardzo oryginalnym designie, dosłownie wyrwanym z filmów sci-fi. Stylistyka tego modelu jeszcze długo się nie zestarzeje, a oryginalne rozwiązania, jak małe tylne drzwi otwierane w przeciwnym, niż standardowo kierunku- niezmiennie robią wrażenie.

Oczywiście główną zaletą miejskiego i3 ma być jego napęd. Co oferuje? W obu wersjach znajdują się baterie o pojemności 120 Ah, które mają pozwolić na pokonanie średnio 286-308 km na jednym ładowaniu w modelu i3. Wersja i3S legitymuje się zasięgiem 279-283 km. Różnice wynikają z mocy obu modeli wynoszących odpowiednio 170 KM i 184 KM. Stacja szybkiego ładowania ma zapewniać naładowanie akumulatora do 80% w czasie ok. 45 min. Elektrycznego mieszczucha z Bawarii można kupić w cenie już od ok. 170 000 zł.

BMW iX3 - sprawdzony SUV z napędem EV

BMW X3 jest jednym z hitów sprzedażowych marki i nikogo nie zaskoczyło, że to właśnie ten model ze standardowej oferty został w pełni zelektryfikowany jako pierwszy. Niewielki SUV w wersji elektrycznej posiada wszystkie cechy konwencjonalnego modelu, który pokochali klienci. Z tym, że zamiast silnika spalinowego postawiono na napęd elektryczny o mocy 286 KM. Tak zestrojony SUV ma przyspieszać do 100 km/h w czasie 6,8 s, a według cyklu pomiarowego WLTP pokona na jednym ładowaniu do 460 km.

Wiele aut elektrycznych otrzymywało dotychczas osobliwy design odbiegający od pozostałych pojazdów danych producentów. BMW iX3 wyróżnia się pod tym względem, ponieważ na dobrą sprawę jest nową wersją napędową popularnego modelu. Samochód wyróżnia się standardowym pakietem stylistycznym M oraz błękitnymi wstawkami. Oczywiście nie zapominajmy o tym, że SUV będzie niemal bezgłośnie przemykał przez miejski zgiełk.

Dzięki połączeniu koncepcji niewielkiego SUVa z napędem elektrycznym udało się stworzyć idealne auto na wypady w plener. BMW iX3 może swobodnie zjechać z asfaltowej drogi, a brak spalin sprawi, że doskonale wpisze się w koncept wypoczynku w na łonie natury. To wszystko za cenę startującą od 287 500 zł.

BMW iX - elektryk zaprojektowany od zera

Kwestią czasu było to, że BMW w końcu opracuje nowoczesną platformę dla samochodów elektrycznych i będzie tworzyć modele zaprojektowane od zera, jako EV. Tak też się stało, a pierwszym takim autem z technologią BMW eDrive okazał się luksusowy SUV iX.

W oczy rzuca się od razu design, który wywołał wiele emocji wśród fanów marki. O gustach jednak można by długo dyskutować, a zamiast tego lepiej pomówić o technologii. BMW iX jest dostępny w wersjach xDrive50 oraz xDrive 40, które legitymują się zasięgiem odpowiednio 630 km i 425 km. Mimo iż mamy do czynienia z prawdziwym kolosem na kołach, to w topowej wersji o mocy 523 KM wystrzeliwuje on do setki w czasie zaledwie 4,6 s. Niesamowite przyspieszenie to jedna z wielu zalet napędu elektrycznego. Co więcej, dzięki stacjom szybkiego ładowania uzyskamy energię na pokonanie 100 km po ładowaniu trwającym zaledwie 6 minut.

BMW iX wykorzystuje najnowszą wersję systemu iDrive obsługującego m.in. asystenta głosowego. Elektryczny SUV ma być jednym z najnowocześniejszych aut na rynku z pełną integracją z siecią. Lista systemów wspomagających kierowcę jest również imponująca i obejmuje asystenta kierowania po pasie ruchu, asystenta zatrzymania awaryjnego, asystenta omijania, czy asystenta utrzymania pasa ruchu. Zaawansowany system kamer i czujników pomoże również na parkingu. Nowoczesne technologie i najwyższy poziom komfortu mają swoją wartość. W tym wypadku trzeba przygotować co najmniej 357 900 zł za wersję xDrive40.

BMW i4 - limuzyna w wersji EV

BMW jeszcze dekadę temu skupiało swoją uwagę na sedanach. Teraz balans oferty przechylił się w stronę SUVów oraz różnych wariacji na temat coupe. Ciekawym posunięciem było połączenie nadwozia limuzyny z dynamicznie prowadzonym dachem wzorem z aut sportowych. Tak powstała m.in. seria 4 Gran Coupe. Ta koncepcja stała się również podwalinami dla pierwszej elektrycznej limuzyny marki, jaką jest imponujący pod wieloma względami model i4.
Na BMW i4 czekaliśmy od dawna. Samochód pojawiał się w wielu plotkach, a dla fanów marki oczywistym było, że elektryczna limuzyna musi w końcu zadebiutować. Zamiast sedana otrzymaliśmy Gran Coupe i to zarówno w wersji podstawowej eDrive40, jak i M50. Tak! BMW i4 jest pierwszym elektrycznym modelem M Power, a jego osiągi powodują gwałtowny opad szczęki.

Standardowa odmiana może się pochwalić silnikiem elektrycznym o mocy 340 KM i momencie obrotowym 430 Nm. Tak zestrojona limuzyna osiąga prędkość 100 km/h w czasie 5,7 s. Na jednym ładowaniu pokona do 590 km wg. cyklu WLTP. Imponujące wyniki, prawda? Przy BMW i4 M50 wypadają jednak blado. Topowa odmiana to dwie jednostki elektryczne o łącznej mocy 544 KM i momencie obrotowym 795 Nm. Limuzyna wystrzeliwuje do setki w czasie zaledwie 3,9 s. Wzrost mocy oznacza spadek zasięgu, ale 520 km to nadal bardzo dobry wynik.

Oczywiście imponujące osiągi to nie wszystkie zalety. BMW i4 to bardzo bogate wyposażenie oraz doskonały kompromis między sportowymi wrażeniami z jazdy i doskonałym komfortem. Jak najnowszy elektryczny model z Bawarii wypada cenowo? Za i4 eDrive40 trzeba zapłacić co najmniej 245 200 zł, zaś topowa odmiana i4 M50 to koszt przynajmniej 289 900 zł.

Elektryczne nowości BMW to niezwykle zaawansowane maszyny, które oferują zarówno dawkę sportowych emocji, jak i maksymalny komfort jazdy. Można wręcz rzec, że przyszłość motoryzacji kształtuje się na naszych oczach.

Elektryczne BMW dostępne są u dealera M-Cars.

Dodaj ogłoszenie