„Nowości” podsumowują oceny zaproponowanych rozwiązań przebiegu Trasy Wschodniej

Artur Olewiński
Artur Olewiński
Udostępnij:
Preferowany przez projektantów i ekspertów wariant nr 1 ma swoje zalety i wady. Jakie? Poniżej jego najważniejsze plusy i minusy, opracowane na podstawie opinii torunian oraz projektantów.

ZALETY:

- Zapewnia połączenie wszystkich relacji na węźle ze średnicówką;

- Nie zdominuje terenów sąsiadujących z trasą: jezdnie poprowadzone po terenie lub poniżej, gotowy teren dla węzła ze średnicówką, wykorzystanie terenu przy torach kolejowych;

- Ruch tranzytowy i międzydzielnicowy odseparowany od lokalnego: brak włączenia ul. Rydygiera w TW oznacza płynny ruch w kierunku średnicówki, możliwość zachowania istniejącego układu komunikacji miejskiej;

- Zapewnienie dobrej obsługi terenów rozwojowych miasta: skrzyżowanie ze wszystkimi relacjami z ul. Polną oraz skrzyżowanie z ul. Grudziądzką zapewniające dojazd do os. JAR;

- Obsługa os. Rubinkowo przez ul. Skłodowskiej-Curie, a w przyszłości także przez nowy przebieg ul. Wierzbowej;

- Odciążenie ul. Żółkiewskiego i pl. Daszyńskiego oraz ul. Skłodowskiej-Curie od ruchu tranzytowego;

WADY:

- Ograniczenie ruchu pieszego i rowerowego wschodniej części os. PZWANN m.in. z ul. Żwirową, prowadzącą do galerii handlowej;

- Brak bezpośredniego skomunikowania ul. Rydygiera (w rejonie pętli tramwajowej) oraz działek PZWANN z Trasą Wschodnią oraz pl. Daszyńskiego i nowym mostem drogowym, konieczność nadkładania drogi przez nowy łącznik Rydygiera z ul. Skłodowskiej-Curie i dalej przez średnicówkę;

- Wzmożenie ruchu na Żółkiewskiego i Szosie Lubickiej poprzez powyższy brak bezpośredniej relacji z Trasą Wschodnią i tym samym utrudnienie wjazdu na most od strony Rubinkowa (na lewoskręcie)

- Likwidacja tymczasowo funkcjonującej drogi osiedlowej wzdłuż ul. Wschodniej (za ekranami akust.) i ograniczenie dojazdu do PZWANN;

- Wzrost natężenia ruchu lokalnego na Rubinkowie i os. PZWANN.

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
asd
Wladze torunskie maja pretensje za brak polaczenia Torunia z autostrada a robia to samo we wlasnym kotle !!
D
Domel
połączenie TW z Rydygiera jest ABSOLUTNIE NIEZBĘDNE a rozbudowa ul. Wierzbowej SZKODLIWA!!!
F
Franz
plusami są: brak połączenia z Rydygiera oraz połączenie Rubinkowa poprzez Curie- Skłodowskiej, a minusami: brak połączenia na Rydygiera i dłuższe połączenie poprzez Curie- Skłodowskiej... żeby takie zestawienie utworzyć to faktycznie trzeba już wznieść się na "wyżyny"..
j
janusz
Wjazd na most z Rubinkowa albo z Szosy Lubickiej albo ze średnicówki bo ze Skłodowskiej nie jest przewidziany wjazd - to jakaś kpina, most budowany dla mieszkańców będzie dla tranzytu a Rubinkowo trasą nowomostową oddzielne od reszty miasta - BRAWO dla inżynierów z MZD
Dodaj ogłoszenie