Warto przeczytać
Sprawdź

Polecamy!

Rozwiń
Nowy most, nowe linie

Nowy most, nowe linie

Artur Olewiński

Aktualizacja:

Nowości Dziennik Toruński

Ze wschodu na południe, z pominięciem centrum - tak będą jeździły autobusy po otwarciu nowej przeprawy. Urzędnicy zapowiadają szybszą i wygodniejszą przeprawę autobusem z Rubinkowa i Skarpy na Podgórz, Stawki i Rudak.
To jedna z najważniejszych i budzących w ostatnim czasie największą ciekawość torunian spraw, która wiąże się z nadchodzącym zakończeniem budowy mostu.

Na miesiąc przed jego otwarciem Wydział Gospodarki Komunalnej, organizator transportu publicznego w Toruniu, ujawnił wreszcie propozycje zmian na liniach autobusowych obsługiwanych przez MZK.

Nowe linie
Zupełną nowością u toruńskiego przewoźnika będą dwie linie - nr 19 oraz 44. Pierwsza kursowała będzie przez Czerniewice - most gen. Zawackiej - pl. św. Katarzyny, a druga pojedzie trasą Poznańska - Dworzec Główny - most gen. Zawackiej - Rubinkowo - Na Skarpie - Bielawy-Grębocin.

Innymi słowy linia nr 19 połączy centrum miasta i Czerniewice, obejmując przy okazji Jakubskie Przedmieście. Z kolei nr 44 to dla mieszkańców wschodnich osiedli Torunia dogodne połączenie z Dworcem Głównym. Dzięki nowemu mostowi uda się uniknąć konieczności przejazdu przez zatłoczone centrum. Obie nowe linie ruszą 10 grudnia. Tego dnia zmienione zostaną także wszystkie kursy linii korzystających z nowego mostu.

Wówczas połączone zostaną linie nr 13 i 32 (kursować będzie jako nr 13) wraz z jednoczesnym wydłużeniem od Działek Rudak przez nowy most i Rubinkowo do Skarpy. Linia nr 38, łącząca Czerniewice z centrum, skierowana zostanie przez nowy most aż do pętli przy ul. Mazowieckiej. Przez nowy most pojedzie też linia nr 25, łącząca Rubinkowo (od pętli Rubinkowo II) z Dworcem Głównym - z pominięciem centrum. Z nowej przeprawy skorzysta także linia nr 29, kursująca pomiędzy os. Na Skarpie a Podgórzem.

Nowością będzie także wprowadzenie przejazdu autobusów linii nr 11, 14, 22, 27 i 36 ul. Kujawską (w obu kierunkach), z jednoczesnym wjazdem autobusów linii nr 11, 14, 36 i 44 na przystanki zlokalizowane przed Dworcem Toruń Głównym PKP (aktualnie pętla linii nr 22). Zmieni się również trasa przejazdu linii autobusowych nr 10 i 20, które pojadą ul. Poznańską do pl. Armii Krajowej, bez dodatkowych objazdów w godzinach szczytu.

Przez plac
Oprócz tego, przejazd przez most  i związane z nim całkowite otwarcie pl. Daszyńskiego umożliwi powrót na dotychczasowe trasy linii nr 26 i 40. Na czas budowy kursowały ul. Skłodowskiej-Curie, a już 7 grudnia wrócą na ul. Żółkiewskiego. Z kolei już od 16 listopada wydłużone zostaną linie 26, 34, 36 i 40, które zawiozą nas aż do pl. Skalskiego, czyli centrum handlowego Toruń Plaza.

Propozycje do konsultacji
Wszystkie powyższe zmiany należy na razie traktować, jako propozycje. Miasto czeka teraz na opinie mieszkańców. Od dziś komplet informacji na temat zmian będzie dostępny na stronie internetowej www.konsultacje.torun.pl.

Kilka dni później, 13 listopada w godz. 16-18 w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miasta  przy Wałach gen. Sikorskiego 8 odbędzie się dyżur,  w trakcie którego będzie można także podzielić się swoimi uwagami i opiniami z pracownikami urzędu zajmującymi się organizacją komunikacji miejskiej.

Podobne spotkanie odbędzie się 14 listopada o godz. 17 w Domu Muz przy ul. Poznańskiej 52. Swoje uwagi będzie można także zgłaszać drogą elektroniczną na adres: rozklad@um.torun.pl oraz telefonicznie, do Wydziału Gospodarki Komunalnej, tel. 56 623-70-81  w godz. 7.30-15.30.


Czytaj treści premium w Nowościach Dziennika Toruńskiego Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze (43)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

CZER (gość)

Zgłoś naruszenie treści

dla mieszkanców czerniewic nowy most miał byc wybawieniem ,a zrobił się jeszcze większy bud....el niz był dzisiaj jedenastka zamiast przyjechac 8,21 przyjechała 8,40 przesiadam się na...rozwiń całość

dla mieszkanców czerniewic nowy most miał byc wybawieniem ,a zrobił się jeszcze większy bud....el niz był dzisiaj jedenastka zamiast przyjechac 8,21 przyjechała 8,40 przesiadam się na PRZYSTANKU ceramika w 29 lub 44 kierunek Wyszynskiego oczywiscie przez spóżnienie 11 nie zdążyłem na żaden /tamte jeżdza planowo /Powiedzie macie przeciez jeszcze 19 może i mamy tylko jezdzi ona raz na godzinę .TYLE UWAG KRYTYCZNYCH A NIKT NIE REAGUJE NA KURSOWANIE 11zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

???? (gość)

Zgłoś naruszenie treści

11 bedzie jeżdzic do miasta dalej koło serków/podgórska / dzis pisza ze kujawską może ktoś z Nowosci by napisal prawde ?????

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Jan III (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Sprzeczne opinie, dziwne ekspertyzy...Remont kapitalny...myślę, że warto zastanowić się na innym rozwiązaniem palącego problemu. Podpory mostowe są w dobrym stanie, wytrzymają jeszcze wiele, wiele...rozwiń całość

Sprzeczne opinie, dziwne ekspertyzy...Remont kapitalny...myślę, że warto zastanowić się na innym rozwiązaniem palącego problemu. Podpory mostowe są w dobrym stanie, wytrzymają jeszcze wiele, wiele lat. Proponuję pomyśleć o innym wariancie, czyli rozebraniu starego mostu i pobudowaniu nowego, podobnego, z całkiem nowych elementów. Stopniowo demontujemy elementy starego mostu(elementy przeżarte rdzą), i po modernizacji podłoża montujemy zawczasu przygotowane nowe elementy. Przy dobrej logistyce i dobrej, precyzyjnej organizacji całości inwestycji na zadanie wystarczy 100 - 120 dni. Przy okazji można przewidzieć dołączenie do nowej konstrukcji dodatkowych, półtorametrowych (po każdej stronie mostu) platform dla pieszych i rowerzystów. Takie wieszaczki - przywieszki nie obciążyłyby konstrukcji, a my zyskalibyśmy miejsce na tak potrzebny, czwarty pas komunikacyjny. Sądzę też, że szczegółowo opracowany projekt dałby szansę na spore dofinansowanie z UE, czyli zakładając koszt całkowity ok. 200 mln zł, z UE powinniśmy liczyć na minimum 100 mln. W sumie takie rozwiązanie nie obciążyłoby nadmiernie kasy miasta, w zamian za długie lata spokoju z remontem, czy malowanie. Jednocześnie eliminowałoby potrzebę budowy kolejnego mostu. Podkreślam jeszcze raz - szczegółowe, dobowe zaplanowanie inwestycji to tylko 3 miesiące męczarni komunikacyjnej...ale tyle można jakoś przeżyć...Toruniacy są dobrze zaprawienie do takich sytuacji, takie wyzwania mają przecież na co dzień.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

fdsa (gość)

Zgłoś naruszenie treści

stary most zostanie odnowiony podreperowany i poszerzony z obu stron w części pieszorowerowej do 5 m szerokości po obu stronach :) oby też zejścia zrobili na kępę i bezpośrenio bulwar albo ten...rozwiń całość

stary most zostanie odnowiony podreperowany i poszerzony z obu stron w części pieszorowerowej do 5 m szerokości po obu stronach :) oby też zejścia zrobili na kępę i bezpośrenio bulwar albo ten paskudny parking pod mostem usunęli.
czekam na remont kolejowego i zrobienie tam ścieżki rowerowej i przejścia dla pieszych z boku zamiast tej bezSENSOWNEJ kładki... na moście jest przejście trzeba tylko poszerzyć i zrobić. ( plus zejścia 0- zjazdy nie strome- oczywiście na bulwar i kępęzwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

czer (gość)

Zgłoś naruszenie treści

na 11 autobus nie ma silnych ,korka na moscie brak a 11 , 80 minut poślizgu oczywiscie przyjechały dwie na raz czy ktoś to kontroluje ,do tej pory mzk twierdziło ze to wina mostu , odnosze...rozwiń całość

na 11 autobus nie ma silnych ,korka na moscie brak a 11 , 80 minut poślizgu oczywiscie przyjechały dwie na raz czy ktoś to kontroluje ,do tej pory mzk twierdziło ze to wina mostu , odnosze wrazenie że to wina mzk , największe trupy autobusowe jeżdza na lini 11 może wprowadzic tam furmanki konne zamiast autobusów,tak było po południu , rano jedna zepsuta stała naprzeciwko orlenu i tez spóżnienia ,a dyspozytor MZK twierdzi że wszystko jeździ PLANOWO ....zwidy czy co zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

zol (gość)

Zgłoś naruszenie treści

~czer napisal(a):
----------------------

> na 11 autobus nie ma silnych ,korka na moscie brak a 11 , 80 minut poślizgu oczywiscie przyjechały dwie na raz czy ktoś to kontroluje ,do tej pory...rozwiń całość

~czer napisal(a):
----------------------

> na 11 autobus nie ma silnych ,korka na moscie brak a 11 , 80 minut poślizgu oczywiscie przyjechały dwie na raz czy ktoś to kontroluje ,do tej pory mzk twierdziło ze to wina mostu , odnosze wrazenie że to wina mzk , największe trupy autobusowe jeżdza na lini 11 może wprowadzic tam furmanki konne zamiast autobusów,tak było po południu , rano jedna zepsuta stała naprzeciwko orlenu i tez spóżnienia ,a dyspozytor MZK twierdzi że wszystko jeździ PLANOWO ....zwidy czy co

FAKT TO CO WYPRAWIA MZK Z 11 TO TOTALNA IGNORANCJA RAPACKIEGO AUTOBUS SPÓZNIONY 15 MINUT KORKÓW BRAK ,A DYSPOZYTOR MZK TWIERDZI ŻE JEST OK zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ja (gość)

Zgłoś naruszenie treści

a może należaloby pomyśleć o pracownikach zakładów na ul curie skłodowskiej mieszkających na skarpie

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

mieszaniec bydg (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Czy Toruń to tylko mieszkańcy Rubinkowa ?????
A mieszańcy Bydgoskiego czy Wrzosów to ludzie drugiej kategorii
Czy aby dostac się na drugą stronę Wisły to muszą jechac na Rubinkowo ????

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Pasażerka :-) (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Mieszkam na Rudaku i dotychczas przeprawa na północną stronę miasta było koszmarem, dwie przesiadki i długi czas oczekiwania na nie. Wiadomo, że wszystkie centra handlowe znajdują się właśnie w tej...rozwiń całość

Mieszkam na Rudaku i dotychczas przeprawa na północną stronę miasta było koszmarem, dwie przesiadki i długi czas oczekiwania na nie. Wiadomo, że wszystkie centra handlowe znajdują się właśnie w tej części miasta, łatwiej będzie robić zakupy i przetransportować je do domu. Jestem zadowolona z wprowadzenia nowych linii autobusowych. Dla mnie to przede wszystkim duża oszczędność czasu. Mam jednak jedno zastrzeżenie. Na nowych przystankach w okolicach mostu im.Zawackiej nie ma wiat dla pasażerów.!!!! Trudno wyobrazić sobie oczekiwanie na autobus na deszczu i mrozie a szczególnie przy ostrym wietrze, który w tych okolicach wieje bezustannie. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Iza (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Super, nowa linia do Grębocina -44 - znów przez całe Rubinkowo... po co? jak ktoś chce z Grębocina na Rubinkowo jechać, to ma 30 albo 21. Po co ludziom pracującym na Podgórzu wycieczka objazdowa...rozwiń całość

Super, nowa linia do Grębocina -44 - znów przez całe Rubinkowo... po co? jak ktoś chce z Grębocina na Rubinkowo jechać, to ma 30 albo 21. Po co ludziom pracującym na Podgórzu wycieczka objazdowa po Rubinkowie?

I druga rzecz - czemu os. Nad Strugą nie ma SZYBKIEGO połączenia z centrum - . przez Lubicką, - a nie przez sto przystanków Rubinkowa!!!zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

"Wybudowanie" (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Te dzielnice to już są zupełnie ZAPOMNIANE przez komunikacje miejską dobrze że nocne już dojeżdżają bo za moich młodzieńczych lat tylko do Kluczyków nocny jeździł, tak samo teraz linia 36.......rozwiń całość

Te dzielnice to już są zupełnie ZAPOMNIANE przez komunikacje miejską dobrze że nocne już dojeżdżają bo za moich młodzieńczych lat tylko do Kluczyków nocny jeździł, tak samo teraz linia 36.... pozostawia wiele do życzenia Podgórz się żali tylko oni mają chyba i tak lepiej bo niestety tamtędy wszystkie autobusy jadą co innego z nami czy taka linia jak 36 nie może mieć pętli na Szubińskiej ????? skoro ma jeździć do Plazy a co niektórym nawet do Castoramy by się chciało ?????
Mieszkanka zapomnianego przez komunikacje miejską "Wybudowania"
p.s.
moje dziecko jeździ do szkoły w okolicach Kraszewskiego/Bema i z ul. Stepowej dojeżdża do kluczyków a tam czeka na 36 który mógłby jeździć o 3 przystanki dalej... myślę że nie jestem odosobnionym przypadkiem..zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ja (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Chciałabym poddać pod rozwagę możliwość dostania się do centrum z Podgórza. Ta dzielnica stale się rozbudowuje, ludzie mieszkający przy Andersa czy Letniej mają spory kawał do przystanków na...rozwiń całość

Chciałabym poddać pod rozwagę możliwość dostania się do centrum z Podgórza. Ta dzielnica stale się rozbudowuje, ludzie mieszkający przy Andersa czy Letniej mają spory kawał do przystanków na Poznańskiej. W tym momencie, gdy zniknie stąd linia 38 (która, dodam, również dowozi dzieci do szkoły w Czerniewicach i przy obecnych propozycjach jednym autobusem do szkoły czy z powrotem nie dojadą) oraz znikną 10, 20 i 29 w godzinach szczytu z okolic Drzymały, Armii Ludowej, itd masa ludzi będzie poszkodowana. A doskonale przygotowane zatoczki wzdłuż całej Andersa nie mogą zostać wykorzystane przez autobusy, a jedynie przez Doblo z fotoradarem???
i może jeszcze pozostanie 36 co pół godziny??zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

podgórz (gość)

Zgłoś naruszenie treści

~ja napisal(a):
----------------------

> Chciałabym poddać pod rozwagę możliwość dostania się do centrum z Podgórza. Ta dzielnica stale się rozbudowuje, ludzie mieszkający przy Andersa czy...rozwiń całość

~ja napisal(a):
----------------------

> Chciałabym poddać pod rozwagę możliwość dostania się do centrum z Podgórza. Ta dzielnica stale się rozbudowuje, ludzie mieszkający przy Andersa czy Letniej mają spory kawał do przystanków na Poznańskiej. W tym momencie, gdy zniknie stąd linia 38 (która, dodam, również dowozi dzieci do szkoły w Czerniewicach i przy obecnych propozycjach jednym autobusem do szkoły czy z powrotem nie dojadą) oraz znikną 10, 20 i 29 w godzinach szczytu z okolic Drzymały, Armii Ludowej, itd masa ludzi będzie poszkodowana. A doskonale przygotowane zatoczki wzdłuż całej Andersa nie mogą zostać wykorzystane przez autobusy, a jedynie przez Doblo z fotoradarem???
> i może jeszcze pozostanie 36 co pół godziny??

MOŻE PRZEMYSLEC ..... AUTOBUS JADÄ„CY Z PODGÓRZA ZROBI PETLE PRZED ZJAZDEM NA NOWY MOST POJEDZIE TRASA 11 i wróci na lipnowska i na nowy most zwiń

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Warto zobaczyć

Wideo