Od 7 listopada zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intecity. Na co muszą przygotować się podróżni?

OPRAC.: MB
W okresie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy 2020/2021 zarządca infrastruktury kolejowej przewidział pięć korekt.
W okresie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy 2020/2021 zarządca infrastruktury kolejowej przewidział pięć korekt. Filip Kowalkowski/ Polska Press
Udostępnij:
W okresie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy 2020/2021 zarządca infrastruktury kolejowej przewidział pięć korekt, których zadaniem jest zapewnienie optymalnego kursowania pociągów na liniach kolejowych, na których będą prowadzone prace modernizacyjne. 7 listopada br. wejdzie w życie ostatnia z nich i będzie obowiązywać do 11 grudnia br.

Dodatkowe połączenie Poznania i Warszawy

Pociąg EIC Lech zapewni dodatkową możliwość porannego dojazdu z Poznania do Warszawy (od 8 listopada) oraz popołudniowego powrotu ze stolicy (od 7 listopada). Skład będzie wyruszać o godzinie 7:00 ze stacji Poznań Główny i po 3 godzinach dotrze do Warszawy Centralnej.

W drogę powrotną pociąg będzie startować o 17:38, docierając do stolicy Wielkopolski o 20:38. Jak zapewniono, będzie to jedno z najszybszych połączeń na tej trasie.

Krótsza podróż z Radomia do Warszawy

Pod koniec sierpnia br. otwarta została zmodernizowana linia nr 8 na odcinku Warka – Radom, dzięki czemu część pociągów wróciła na najkrótszą trasę między Warszawą a Radomiem. Dzięki kolejnym zmianom na linii nr 8 dołączą do nich składy IC San relacji Warszawa – Przemyśl – Warszawa i TLK Nida relacji Warszawa – Kielce – Warszawa, kursując od 7 listopada przez Warszawę Służewiec, Piaseczno i Warkę.

Zmiany w całym kraju

Trwają prace na linii nr 2, przez co kursujące z i do Terespola pociągi IC Niemcewicz i IC Starzyński będą mieć od 29 listopada skróconą relację do trasy Warszawa – Łuków – Warszawa. Dojazd do stacji Międzyrzec Podlaski, Biała Podlaska, Chotyłów, Małaszewicze, Terespol zapewnią autobusy komunikacji zastępczej.

Z kolei ze względu na kolejny etap prac na Łódzkim Węźle Kolejowym i prowadzone w nocy prace na linii nr 14, pociąg IC Karkonosze będzie kursować zmienioną trasą na odcinku Łódź – Wrocław. Z Łodzi Fabrycznej do Wrocławia pociąg pojedzie przez Piotrków Trybunalski, Radomsko, Częstochowę, Lubliniec, Opole i Brzeg. Zaś w kierunku Łodzi trasa od Opola będzie przebiegać przez Gliwice, Zabrze, Chorzów Batory, Katowice, Zawiercie, Częstochowę i dalej do Łodzi Fabrycznej.

Pozostałe połączenia

Ze względu na utrzymanie podobnego zakresu prac inwestycyjnych prowadzonych na liniach kolejowych kontynuowane będą niektóre rozwiązania wprowadzone 29 sierpnia br. Nadal połączone będą relacje wybranych pociągów.

Pracownicy poziomu początkowego mogą liczyć na stawkę godzinową rozpoczynającą się od 22,5 zł brutto/godz. oraz dodatkową miesięczną premię

Boże Narodzenie 2021. Amazon zatrudni 9 tysięcy pracowników ...

Dotyczy to m.in. pociągów pomiędzy Warszawą i Bydgoszczą kursujących trasą zmienioną przez Iławę Główną oraz składów kursujących pomiędzy Warszawą a Lublinem, które będą połączone z wybranymi pociągami do/z Łodzi Fabrycznej lub do Wrocławia. Połączone relacje pociągów zwiększają możliwość bezpośrednich podróży.

Trzy pociągi kursujące z i do Gdyni, łączące Bydgoszcz z Łodzią - TLK Doker, IC Hutnik, IC Sukiennice nadal będą jeździć przez Pabianice. W związku trwającymi pracami na linii nr 3 na odcinku Kutno – Łowicz Główny, kursujący z i do Łodzi pociąg TLK Kociewie w dalszym ciągu będzie mieć skróconą relację do trasy Gdynia – Włocławek – Gdynia

Materiał oryginalny: Od 7 listopada zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intecity. Na co muszą przygotować się podróżni? - Polska Times

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michał Dadełło
15 października, 18:46, Pryyyyk:

I gdzie ten pie rdzący troll z Ws iocławia?

Poszedł do sklepu, bo knyszy zabrakło. xDDD

P
Pryyyyk
I gdzie ten pie rdzący troll z Ws iocławia?
N
Natalia Trefler
Żadnych pociągów dla fsiocłafskiego bydła i chuliganów z tej listy!

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI !!!

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Paweł Kukurowski alias "Leuthen"

Bezrobotny historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Podszywa się pod różne znane osoby (np. byłego sołtysa Marczowa) i nagminnie zniesławia regionalnego historyka Szymona Wrzesińskiego. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

Piotr Rachwalski

Sfrustrowany mikol z Wągrowca, który publikuje na Facebooku wpisy ośmieszające kolej do Lwówka Śląskiego i miasto. Wcześniej jako prezes Kolei Dolnośląskich zlikwidował wszystkie pociągi do Lwówka i wygasił frekwencję na tej linii. Zamiast pracować dzień w dzień spamuje internet głupimi wpisami o tematyce kolejowej, przez co najpiew wyleciał ze stołka prezesa Kolei Dolnośląskich, a teraz wywalono go z kolejnej posadki - dyrektora Parku Wodnego Aqua-Zdrój w Wałbrzychu.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Piotr Kowalski

Pięć trolli ze Świdnicy obrażających mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujących pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Adolf Warski

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Tomek Janiszewski

Jarosław Lizak

Kamil Oroń

Andrzej Sosna

Kamil Cywicki

Michał Dadełło

Marek Robert Hejduk

Alojzy Krzywonos

Marek Kramarz

Dominik Sieradz

Mieczysław Dziki

Nikodem Mrówczyński

Mateusz Lalka

Henryk Grabiarz

Paweł Henryk Włotkowski

Szymon Świątek

Jakub Bartz

Michał Kubicki alias "paragraf225"

Przemek Kaczałko

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.
N
Natalia Trefler
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI (ciąg dalszy)

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Kamila Bielawska

Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego" (zwanego w środowisku kolejowym nie bez powodu "Rynsztokiem Kolejowym"), którzy wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje aby były zgodne z ich poglądami, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych, rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku itd. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby, spamuje portale hejtem i wyzwiskami oraz publicznie zniesławia byłego sołtysa Marczowa.

Artur Kotlarek

Mikol ze Świeradowa (piszący też pod nickiem "kociol2009", "kaja805" i innymi), który uważa swoją linię do Świeradowa za pępek świata, w związku z czym hejtuje reaktywacje innych okolicznych linii, spamuje lokalne fora z wielu nicków i zmienia oceny przy komentarzach za pomocą skryptów.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku.

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)
A
Adam Mikołaj Maćkowiak
A i tym sku rwielom z ws iocławsia tez zabronic jezdzić pociagami po Dolnym Slasku

I woogole zakaz pisania bzdur na temat Lwowka

Niech ws ioclaw swoje sc ieki szc zochy z odry pije
J
Jarosław Lizak
Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie t aka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!
T
Tomek Janiszewski
Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski.

A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Mirska. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała.

Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.
J
Jakub Bartz
Wsioki z Wrocławia jak przyjeżdżają do Jeleniej Góry to wszędzie syf zostawiają.W restauracjach,w parkach i wszędzie gdzie się nie pojawią.Co to za bydło,kto je spłodził?
M
Magdalena Cywicka
Proszę popatrzeć skąd ten pociąg jechał. Z Wrocławia! Pasażerowie z tego miasta bez przerwy albo by sr ali, albo sz czali. Najgorsze śmie rdziele w pociągach. Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia już na starcie mają zawalone kible gó wnem, cuchną knyszą i innymi zabużańskimi "zapachami". Mimo że po powrocie np. z Jeleniej Góry były czyste. Wiem jak jest, bo pracuję w KD jako konduktorka. Niestety, ale jak pasażerowie zachowują się jak bydło, to i traktuje się ich jak bydło. Proszę nie mieć pretensji do obsługi pociągu.
J
Jakub Bartz
Ws iocław Ws iebodzki - Ws iobudka - Ws idnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD
M
Michał Dadełło
Ws iocław w ogóle nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie są tutaj na nie zbyt biedni, zaś Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im bieda promocji do wszystkich okolicznych wioch. Natomiast tabor należy przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza oraz Kowar gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, a mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
Dodaj ogłoszenie