Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Od dzisiaj zrobisz zakupy na Amazon.pl. Co oferuje platforma Jeffa Bezosa?

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Firma chwali się, że w serwisie dostępnych ponad 100 milionów produktów z ponad 30 kategorii.
Firma chwali się, że w serwisie dostępnych ponad 100 milionów produktów z ponad 30 kategorii. Marzena Bugala/ Polska Press
Klienci z Polski mogą od dziś robić zakupy na Amazon.pl, dzięki czemu mogą dokonywać zakupów od tysięcy europejskich i polskich firm. - Klientów będzie ciężko przekonać unikalną ofertą, bo w sytuacji, gdy mamy w Polsce kilkadziesiąt tysięcy sklepów internetowych, Allegro, AliExpress i inne marketplace, czyli powszechny dostępu do produktów, trudno zaproponować coś, czego nie ma już ktoś z konkurencji- komentuje ekspert.

Amazon oferuje szeroką gamę produktów pochodzących zarówno od polskich przedsiębiorstw, jak również od dużych, lubianych producentów- czytamy w komunikacie. ponadto za pośrednictwem aplikacji Amazon Shopping, klienci mogą robić zakupy z obsługą klienta w języku polskim.

Firma chwali się, że w serwisie dostępnych ponad 100 milionów produktów z ponad 30 kategorii. - Klienci mogą kupować na Amazon.pl od tysięcy europejskich i polskich firm- napisano. Do wyboru mają płatności za pomocą kart Visa, Mastercard oraz za pośrednictwem usług Przelewy24 i BLIK.

Klientów będzie ciężko przekonać

- Podzieliłbym wpływ polskiej wersji Amazona na rodzimy rynek e-commerce na dwa aspekty: klienci i sprzedawcy. Jako klienci nauczyliśmy się korzystać z serwisów typu marketplace. Dla kupujący już na Amazonie nie będzie to więc duża zmiana, może nawet niezauważalna- zwraca uwagę w przesłanym komentarzu Marcin Rutkowski, Brand Operations Manager w merce.com. - Może okazać się to dość istotna dla osób, które nigdy nie kupowały na tej platformie właśnie ze względu na brak polskiego oddziału. - dodaje.

Firma chwali się, że w serwisie dostępnych ponad 100 milionów produktów z ponad 30 kategorii.

Od dzisiaj zrobisz zakupy na Amazon.pl. Co oferuje platforma...

Jego zdaniem, klientów będzie ciężko przekonać "unikalną ofertą", bo w sytuacji, gdy mamy w Polsce kilkadziesiąt tysięcy sklepów internetowych, Allegro, AliExpress i inne marketplace, czyli powszechny dostępu do produktów, trudno zaproponować coś, "czego nie ma już ktoś z konkurencji".

- Jeff Bezos przed erą potęgi Amazona mawiał, że jego firma zawsze będzie koncentrować się na kliencie. To w e-commerce przekłada się na czas dostawy i obsługę klienta. To głównie tym może do siebie przekonać polskich klientów Amazon. Jednak poprzeczka poziomu obsługi klienta w rodzimym e-commerce zawieszona już jest bardzo wysoko- wyjaśnia.

Z kolei w przypadku sprzedawców, Rutkowski twierdzi, że będą oni podchodzić z ostrożnością do Amazona. - Z jednej strony to możliwość wejścia na nowe rynki, ale pamiętajmy o wysokości prowizji, które nie odbiegają od innych serwisów, a czasami są nawet wyższe- stwierdza i dodaje, że Amazon to na pewno ciekawa opcja dla producentów, którzy bezpośrednio będą sprzedawali swoje produkty.

Wejście Amazona z pewnością wpłynie ożywczo na rynek

- Parokrotne opóźnienie premiery serwisu na naszym rynku może jednak nie wyjść amerykańskiemu gigantowi na dobre, ponieważ w dużych marketplace’ach konkurencja odbywa się przede wszystkim na poziomie cenowym, a polski e-commerce zdążył już powoli wyrosnąć z wojen o to u kogo jest najtaniej- komentuje Artur Halik, Head of Sales Shoper.

Jak wyjaśnia, coraz więcej sprzedawców dba o budowanie swoich marek zwracając uwagę nie tyle na niskie ceny, a wszystkie aspekty doświadczenia zakupowego.

Firma chwali się, że w serwisie dostępnych ponad 100 milionów produktów z ponad 30 kategorii.

Od dzisiaj zrobisz zakupy na Amazon.pl. Co oferuje platforma...

- Wejście Amazona z pewnością wpłynie ożywczo na rynek, co z kolei przełożyć się powinno na pozytywne doświadczenia zakupowe konsumentów. Nie spodziewałbym się jednak, iż Amazon będzie głównym rozgrywającym za dwa lata, a każdy kupujący w sieci rozpocznie od razu zakupy poprzez ten serwis. Nie zapominajmy, że na naszym rodzimym rynku istnieje już marketplace, znany od wielu lat, a jednocześnie otwierają się cały czas kolejne sklepy internetowe, cieszące się wielką popularnością i lojalnością klientów, przywiązanych do marki- komentuje.

Sprzedaż obarczona wysoką prowizją

Krzysztof Bartnik z Imker zwraca uwagę, że o oficjalnym pojawieniu się Amazon w Polsce była już mowa tyle razy w ostatnich latach, że kiedy wreszcie ten moment nastąpił to w jego przypadku nie jest to "olbrzymi zachwyt", tylko "lekki uśmiech", że wreszcie można się tam oficjalnie dostać. - Dla sklepów internetowych Amazon jest świetnym kanałem sprzedaży i nie mogę doczekać się, kiedy rozpocznie się przeciąganie liny pomiędzy firmą Jeffa Bezosa a Allegro. Oby z korzyścią dla sprzedających, a nie tylko kupujących- dodaje.

Wizja docierania do milionów klientów kusi, ale trzeba pamiętać, że taka sprzedaż jest obarczona wysoką prowizją. Niezależnie od tego, i tak warto przetestować Amazon, by przekonać się, jak wygląda współpraca z tym gigantem i czy w przypadku naszej działalności przełoży się to na efekty- dodaje.

Firma chwali się, że w serwisie dostępnych ponad 100 milionów produktów z ponad 30 kategorii.

Od dzisiaj zrobisz zakupy na Amazon.pl. Co oferuje platforma...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Od dzisiaj zrobisz zakupy na Amazon.pl. Co oferuje platforma Jeffa Bezosa? - Portal i.pl

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska