Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Odcinek Trasy Wschodniej w ogniu krytyki torunian

Artur Olewiński
Artur Olewiński
Trasa Wschodnia ma przebiegać m.in. pod nasypem średnicówki
Trasa Wschodnia ma przebiegać m.in. pod nasypem średnicówki Grafika MZD
Konsultacje w sprawie projektowanego przebiegu drogi od pl. Daszyńskiego, przez Wschodnią, aż do Grudziądzkiej przebiegały pod hasłem „odcięcia” Rubinkowa i działek PZWANN.

Gdańskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, które zajmuje się projektowaniem odcinka Trasy Wschodniej, ma przed sobą mnóstwo pracy. Podczas wtorkowego spotkania konsultacyjnego projektanci usłyszeli sporo gorzkich słów. Na podstawie przeprowadzonych analiz 5 możliwości i niezależnych ekspertyz przebiegu TW preferowanym rozwiązaniem będzie wariant nr 1 (szczegóły i mapki na stronie www.konsultacje.torun.pl).
[break]
- Zakłada on poprowadzenie trasy w śladzie ul. Wschodniej, dalej tunelem pod ul. Skłodowskiej-Curie, linią kolejową i w nasypie średnicówki. Następnie trasa łączyłaby się na węźle właśnie ze średnicówką. Potem droga miałaby dojść do ul. Polnej, śladem ul. Kociewskiej i wzdłuż linii kolejowej do ul. Grudziądzkiej - opisywał Adam Sawicki, kierownik projektu z ramienia BPBK. Chwilę później musiał przejść do obrony.
- Mieszkam na ul. Kasztanowej. Jak mogę dojść pieszo do galerii przy Żółkiewskiego? - dopytywał jeden z uczestników spotkania. Usłyszał, że przejścia dla pieszych między pl. Daszyńskiego a ul. Skłodowskiej-Curie nie przewidziano. Podobnie jak w przypadku pierwszego odcinka średnicówki, problem rozbija się o klasę drogi. TW może być przecięta pasami tylko w obrębie skrzyżowań. Z działek PZWANN bezpośrednio np. do ul. Żwirowej, prowadzącej na tyły galerii, nie dojdziemy. Projektanci zapowiedzieli, że rozważą budowę kładek dla pieszych. Jednocześnie pojawiły się kolejne problemy - brak połączenia TW z działkami PZWANN i co bardziej zaskakujące - z północno-zachodnią częścią Rubinkowa.

- Jeśli chcemy z Rydygiera pojechać na most, musimy kierować się z tej ulicy nowym łącznikiem do Skłodowskiej-Curie, dalej na średnicówkę lub objechać całe osiedle do Szosy Lubickiej i tam stawać co chwilę na światłach - krytykował jeden z torunian. - Rzeczywiście, połączenie z pl. Daszyńskiego i mostem będzie utrudnione. Łącznik ul. Rydygiera z TW jest technicznie możliwy, ale pojawi się problem ze wspomnianym powiązaniem ze Skłodowskiej-Curie. Przeanalizujemy jednak takie rozwiązanie - zapewniał Sawicki. Za wygraną nie dawał radny Maciej Cichowicz (Czas Mieszkańców). - Obawiam się, że Trasa Wschodnia stanie się drugą średnicówką, stanowiącą barierę dla mieszkańców - mówił radny. Wtórował mu kolega z Rady Miasta, Arkadiusz Myrcha (PO). Zauważył, że nowe rozwiązania doprowadzą do wzmożenia ruchu na wąskich uliczkach PZWANN. Nie wiadomo, czy będą one w stanie przyjąć więcej aut, bo... BPBK nie przeprowadziło stosownych badań.
- Mam nieodparte wrażenie, że odcinamy Rubinkowo - podsumowywał pan Maciej z os. PZWANN.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska