Okno z widokiem na hałas

Redakcja
Ze względu na hałas w pobliżu trasy przemysłowej na odcinku 400 m przy ulicy Targowej oraz 50 m przy ul. Długiej powstaną ekrany akustyczne. Mają zapewnić spokój mieszkańcom.

Ze względu na hałas w pobliżu trasy przemysłowej na odcinku 400 m przy ulicy Targowej oraz 50 m przy ul. Długiej powstaną ekrany akustyczne. Mają zapewnić spokój mieszkańcom.

Od pewnego czasu piszemy o raporcie oddziaływania na środowisko Południowo-Zachodniej Trasy Przemysłowej w Brodnicy. Autorzy dokumentu pod kierunkiem Wiesława Tomaszewskiego, wskazują wszelkie aspekty planowanej inwestycji.

Mieszkańców ul. Długiej i budynków, które powstają przy ul. Targowej, z pewnością zainteresuje rozdział poświęcony oddziaływaniu akustycznemu. - Najbliższa zabudowa mieszkaniowa położona jest w odległości powyżej 20 m od projektowanego przebiegu trasy. Są to istniejące budynki mieszkaniowe jednorodzinne i planowane wielorodzinne, zlokalizowane w rejonie ul. Targowej oraz jeden budynek mieszkalny jednorodzinny w rejonie ulicy Długiej - czytamy w raporcie.

W tej odległości prognozowane natężenie hałasu może wynosić 61,8 dB za dnia i 56,6 dB nocą w 2010 r. oraz w 2030 r. odpowiednio 64,1 dB i 58,9 dB. Normy wynoszą 55 dB za dnia i 50 dB nocą i obecnie są spełniane.

<!** reklama>Ze względu na przekroczenia dopuszczalnych wartości po powstaniu trasy, niezbędna jest budowa ekranu akustycznego na odcinku około 400 m przy ul. Targowej i około 50 m na tyłach domu jednorodzinnego przy ul. Długiej.

- Przewiduje się, że w wyniku zastosowania ekranów akustycznych uciążliwość trasy na tych odcinkach nie będzie odczuwalna - czytamy w dokumencie.

Mieszkańcy podchodzą jednak do tego pomysłu sceptycznie. - Ekrany ograniczą hałas, ale nie wierzę, że go zupełnie wyeliminują. Tym bardziej że samochodów na polskich drogach wciąż przybywa - mówi jeden z mieszkańców ul. Długiej. - Na dobrą sprawę to my, mieszkańcy, niewiele wiemy o inwestycji. Nawet nie wiem, czy trasę będę miał za płotem czy dziesięć metrów dalej. W czasie ubiegłorocznego spotkania z burmistrzem nie było o tym ani słowa. Nie mówiąc już o tym, że drastycznie spadnie wartość nieruchomości.

Autorzy raportu sugerują, że ze względu na hałas wokół trasy warto utworzyć pas bez zabudowy mieszkaniowej.

- Proponuje się wyłączyć spod zabudowy mieszkaniowej (w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego), pas gruntu bezpośrednio przylegający do planowanej trasy w odległości: do 50 m od krawędzi drogi dla zabudowy jednorodzinnej i do 30 m dla zabudowy wielorodzinnej. Tereny te proponuje się przeznaczyć pod funkcje niewymagające ochrony akustycznej - piszą autorzy raportu.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie