reklama

Opóźniony lub odwołany lot. Zobacz co ci się należy

Maciej Badowski AIPZaktualizowano 
Za problematyczne podróże od 1 stycznia do 30 września br. linie lotnicze powinny wypłacić swoim klientom łącznie ponad 138 mln złotych.
Za problematyczne podróże od 1 stycznia do 30 września br. linie lotnicze powinny wypłacić swoim klientom łącznie ponad 138 mln złotych. Damian Kujawa
Zaledwie 1 proc. osób, które spotkały się z utrudnieniami podczas podróży samolotem, korzysta z prawa do ubiegania się o odszkodowanie. Z danych AirHelp wynika, że po trzech kwartałach 2017 r. 113 tys pasażerów należy się rekompensata za opóźniony lub odwołany lot bądź odmowę wejścia na pokład.

Za problematyczne podróże od 1 stycznia do 30 września br. linie lotnicze powinny wypłacić swoim klientom łącznie ponad 138 mln złotych. Wartość ta w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim wzrosła o ponad 16 proc., a zestawiając ją z rokiem 2015 – ponad dwukrotnie.

– Tylko od 1 stycznia br. aż 1 310 lotów zostało zakłóconych z winy przewoźnika. Ta liczba z roku na rok rośnie. Głównie ze względu na to, że linie lotnicze rozwijają swoją działalność – wykonują coraz więcej kursów, otwierają nowe połączenia. Rosnący ruch na niebie to nie zawsze same plusy – czasem skutkuje niemiłymi dla pasażerów opóźnieniami. Dlatego warto wiedzieć, jakie przysługują nam prawa, by w uzasadnionym przypadku wnioskować o odszkodowanie lub o należny posiłek czy nocleg – mówi Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp.

Pieniądze albo opieka

Jeśli opóźnienie lotu wynosi 3 godziny lub więcej i nastąpiło na skutek czynników, na które przewoźnik ma wpływ (np. awaria lub spóźnienie samolotu, brak zastępstwa w przypadku choroby pilota) mamy prawo do odszkodowania, wynoszącego od 250 do nawet 600 euro (w zależności od długości podróży). Rekompensata pieniężna należy nam się także w przypadku tzw. overbookingu, czyli odmowy wejścia na pokładu.

Czasem zdarza się jednak, że opóźnienie lotu wynika z przyczyn losowych, niezależnych od przewoźnika, takich jak mgła, burza czy nagły strajk załogi lotniska. Wówczas nie przysługuje nam wprawdzie rekompensata pieniężna, ale warto upomnieć się o należny nam posiłek, dostęp do telefonu oraz nocleg czy transport – jeśli jest to konieczne.

Może to cię zainteresuje:

Mieszkania drożeją i drożeć nie przestaną. Wiadomo dlaczego

Rząd robi poduszkę na ewentualne spowolnienie gospodarcze

Wideo

Materiał oryginalny: Opóźniony lub odwołany lot. Zobacz co ci się należy - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3