Petencie, masz prawo złożyć skargę na urzędnika!

Joanna Pociżnicka
10 skarg na MZD, 7 na Wydział Architektury, tyle samo na ZGM, 6 na Straż Miejską, 5 na Wydział Ewidencji i Rejestracji. Na te jednostki najczęściej narzekają mieszkańcy Torunia.

10 skarg na MZD, 7 na Wydział Architektury, tyle samo na ZGM, 6 na Straż Miejską, 5 na Wydział Ewidencji i Rejestracji. Na te jednostki najczęściej narzekają mieszkańcy Torunia.

- Piszą, kiedy dziecko nie dostanie się do przedszkola miejskiego, odwołują się, kiedy nie przyznane zostanie stypendium naukowe. Jedna pani skarżyła się na pracę Miejskiego Domu Kultury, inny pan z kolei nie godził się z odmową rejestracji auta - informuje Magdalena Dębczyńska-Wróblewska z biura prasowego Urzędu Miasta Torunia.

Wiele skarg dotyczy także długich terminów oczekiwania na decyzje administracyjne, m.in w Wydziale Architektury i Budownictwa.

<!** reklama>- Wydział architektury pracuje niezwykle opieszale. Dzieje się tak, ponieważ w wydziale jest za mało osób z uprawnieniami - mówi Krystyna Dowgiałło, przewodnicząca komisji rewizyjnej, która zajmuje się rozpatrywaniem skarg w Urzędzie Miasta.

W urzędniczych działaniach często brakuje też zwykłego ludzkiego zrozumienia.

- Skargi rozpatrywane są bardzo formalnie. Czasem brakuje zwykłego wyjaśnienia czy porady. Bo gdzie taki petent ma iść po pomoc, jeśli nie do nas, urzędników? - zastanawia się Krystyna Dowgiałło.

Jeżeli więc działania urzędników budzą nasze wątpliwości, a praca urzędu nie spełnia naszych wymagań, warto zastanowić się nad napisaniem skargi. Może ją złożyć każdy.

Zawiadomienie powinno zawierać nasze dane, czyli imię nazwisko, adres oraz telefon kontaktowy, adresatem powinien być Prezydent Miasta (jeśli skarga dotyczy Urzędu Miasta Torunia lub spółek gminnych). W piśmie należy zawrzeć przedmiot skargi, czyli powód, a także opisać zaistniałą sytuację, która według nas jest nieprawidłowa. Warto umieścić także imię i nazwisko konkretnego urzędnika, który naszym zdaniem nie dopełnił swoich obowiązków. Urzędnik musi nam podać swoje dane personalne.

Wysyłając lub zanosząc nasze pismo, ważne jest, aby pamiętać o tzw. zwrotnym potwierdzeniu odbioru, dzięki któremu będziemy mieć dowód, że skargę złożyliśmy. Data potwierdzenia będzie dla nas także istotnym wyznacznikiem czasu, w którym pismo powinno być rozpatrzone. Urząd ma na to 30 dni.

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Becia

Weszłam do urzędu 14.40. pracuję do 14, Urząd czynny do 15, także myślę sobie, spokojnie załatwię sprawę bez zwalniania się z pracy, no i wchodzę zadowolona, a tu nikogo, pokój zamknięty, pukam obok, pani zdziwiona, że tam nikogo nie, no i jak mam załatwić sprawę, pytam, i została krótko mówiąc zrugana, bo przecież już ta godzina a ja mam pretensję, dyskusji a trwała z 5 min, w tym czasie do pokoju , który mnie interesuje wraca pani z kubkie i sztućcami , widać, że umyte , przyszykowane na nasępny dzień , jest 14 . 50 i kolejna dyskusja, że już za późno, i komputery wyłączone itd, itp, zrobiła się 15, ,,podziękowałam, i przyszłam na drugi dzień ,,, sprawę owszem załatwiłam, ale nie omieszkałam złożyć skargi i pomógł mi w tym portal e -skarga.pl , wszystko zakończyło się po mojej mysli, otrzymałam pismo z przeprosinami , e - skarga szybko i sprawnie pomoże w rozwiązaniu każdego problemu:)

Dodaj ogłoszenie