WIĘCEJ INFORMACJI O PLANOWANYCH WYŁĄCZENIACH PRĄDU W KUJAWSKO-POMORSKIEM ZNAJDZIESZ W NASZEJ GALERII:
Informacje zawarte w artykule dotyczą oddziału toruńskiego, w skład którego wchodzą:
- Region Brodnica
- Region Grudziądz
- Region Radziejów
- Region Rypin
- Region Toruń
- Region Włocławek
Kujawsko-Pomorskie: Jak zgłosić awarię prądu?
W przypadku awarii energii elektrycznej należy zadzwonić pod numer:
- tel. 991
- tel. +48 58 767 43 50
- tel. 801 404 404 (dla klientów dzwoniących spoza obszaru lub miejscowości znajdującej się na granicy obszaru obsługiwanego przez ENERGA-OPERATOR SA lub gdy zgłaszający przebywa na terenie innego Oddziału niż miejsce zdarzenia)
UWAGA: W przypadku bezpośredniego zagrożenia życia należy skorzystać z numeru 991.
Kiedy zadzwonić pod numer 991?
- w przypadku uszkodzenia linii energetycznych, uszkodzenia zamknięć lub wejść do obiektów energetycznych (np. zerwane kłódki, uszkodzone zawiasy, otwarte drzwi do stacji transformatorowej)
- w przypadku, gdy zauważysz, że nie ma prądu w Twojej dzielnicy/miejscowości
- w przypadku, gdy zauważysz, że licznik energii działa nieprawidłowo i powoduje brak zasilania lub zagrożenie dla życia i mienia
- w przypadku, gdy wymieniałeś/łas bezpiecznik przedlicznikowy i zerwałeś/łas plombę
Co robić, gdy zabraknie u Ciebie prądu?
W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy nasze bezpieczniki są sprawne. Jeżeli tak, przechodzimy do kolejnych kroków. Warto się zorientować, czy nasi sąsiedzi również nie mają energii elektrycznej. Później należy sprawdzić, czy na naszej ulicy jest prąd. Jeżeli nie ma zasilania, warto sprawdzić, czy Energa Operator wie już o awarii. Można to zrobić tutaj: MAPA - bieżące awarie prądu
Jeśli Twojej miejscowości/dzielnicy nie ma na tej mapie należy zgłosić awarię korzystając z formularza zgłoszeniowego lub tel. na 991 ( +48 58 767 43 50 lub 801 404 404). Można również wysłać sms o treści AWARIA na numer 3991. W tym przypadku powinniśmy postępować zgodnie z otrzymanymi instrukcjami.
Pogotowie Energetyczne pracuje 24h na dobę
Pracownicy Pogotowia Energetycznego pracują niezależnie od pory dnia. Ich zadaniem jest naprawa lub zabezpieczenie w celu późniejszej naprawy uszkodzonych linii energetycznych. W pierwszej kolejności pod uwagę brane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi.
Mogą to być np.:
- przewody leżące na ziemi
- przewrócone słupy linii energetycznych
- zerwane przewody przesyłowe
Kiedy sieci energetyczne mogą się uszkodzić?
Najczęściej takie uszkodzenia spowodowane są czynnikami atmosferycznymi, takimi jak:
- wichury
- burze
- oblodzenie linii
- zrywanie przewodów przez spadające pnie i konary drzew
Czasem dochodzi także do kradzieży elementów sieci. Gdy wiemy o takiej sytuacji, można to zgłosić pod numer alarmowy 991.
Czy za interwencję Pogotowia Energetycznego trzeba płacić?
Za taką usługę trzeba zapłacić w przypadku, gdy dotyczy ona wewnętrznej instalacji w budynku. Może to być np. awaria w instalacji na klatce schodowej lub w mieszkaniu. Więcej informacji o takiej interwencji można otrzymać od zarządcy naszego budynku, który na podstawie umowy ze spółką Energa Operator, zna granice odpowiedzialności. Warto więc zrobić to przed wezwaniem Pogotowia Energetycznego.
Polecamy nasze grupy i strony na Facebooku:
Koniec hotelu Marriott w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?