POGOTOWIE REPORTERSKIE. „Nowości” wyjaśniają nieporozumienie mieszkańców z miejską spółką

Justyna Wojciechowska-Narloch
Sprawę wodomierzy wyjaśnią Toruńskie Wodociągi
Sprawę wodomierzy wyjaśnią Toruńskie Wodociągi Jacek Smarz
- Wodociągi żądają ode mnie przeniesienia liczników z mieszkań na klatki schodowe. Nie stać mnie na taką inwestycję. Boję się też o stan techniczny budynku - skarży się Czytelniczka z Bydgoskiego Przedmieścia.

Kobieta należy do grona spadkobierców 120-letniej kamienicy przy ulicy Słowackiego 137 w Toruniu. Od pewnego czasu wraz z innymi właścicielami stara się o przejęcie administrowania nieruchomością z rąk Zrzeszenia Właścicieli i Zarządców Domów. W związku z tym pojawiła się konieczność uregulowania spraw formalnych m.in. z energetyką i wodociągami.
[break]

- Do tej pory każdy lokator w mieszkaniu miał swój licznik i płacił za zużytą wodę. Był też w piwnicy licznik główny dla całego budynku, rozliczany zdaje się raz w roku - opowiada kobieta.

- Chcieliśmy to wszystko przepisać i tu pojawił się kłopot. Wodociągi oczekują, powołując się na jakieś niezrozumiałe dla mnie wewnętrzne przepisy, że wszystkie wodomierze z mieszkań przeniesiemy na klatki schodowe.

Czytelniczka twierdzi, że nie stać jej na taką inwestycję. Kwestionuje także logikę tego przedsięwzięcia.

- Co to za różnica, czy inkasent spisze licznik w mieszkaniu czy na klatce schodowej? Mam wrażenie, że ktoś nam robi pod górkę - mówi.

O wyjaśnienie sprawy zwróciliśmy się do Władysława Majewskiego, prezesa Toruńskich Wodociągów. Ten całą historię uważa za duże nieporozumienie. Deklaruje także pomoc dla właścicieli kamienicy na Bydgoskim Przedmieściu.

- Nie ma konieczności przenoszenia liczników z mieszkań na korytarz. Wystarczy, że wspólnota zgodzi się, aby podstawą rozliczeń z operatorem wod-kan były wyłącznie odczyty wodomierza na przyłączu do budynku. Wówczas operator nie  interesuje się, w jaki sposób prowadzone są przez wspólnotę (administrację) rozliczenia poszczególnych mieszkań. Ustala to samodzielnie wspólnota. I tak dzieje się w sporej grupie budynków wielorodzinnych - tłumaczy prezes Władysław Majewski. - Natomiast w tym przypadku, jak należy sądzić, wspólnota chce, aby to operator bezpośrednio rozliczał każde mieszkanie, czyli dla każdego mieszkania muszą być spełnione warunki montażu tak jak dla licznika głównego (warunki dostępu, możliwość odcięcia wody itd.).  I takie warunki zostały, zgodnie z obecnie obowiązującym w tym zakresie przepisami, przekazane wspólnocie. Gdyby jeszcze były w tym zakresie wątpliwości, zapraszam przedstawicieli wspólnoty do siebie w każdym dogodnym dla nich terminie.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3