Polacy interweniują w sprawie tłumików w FIM

SK
Tomasz Gollob, Jarosław Hampel i Janusz Kołodziej podpisali się pod petycją o wycofaniu przez FIM nowych tłumików. Zdaniem sportowców stanowią one bezpośrednie zagrożenie życia.

Tomasz Gollob, Jarosław Hampel i Janusz Kołodziej podpisali się pod petycją o wycofaniu przez FIM nowych tłumików. Zdaniem sportowców stanowią one bezpośrednie zagrożenie życia.

We wtorek w hotelu Marriott doszło do spotkania doktora Grzegorza Ślaka z trójką najlepszych aktualnie zawodników - Tomaszem Gollobem, Jarosławem Hampelem i Januszem Kołodziejem. W spotkaniu brał również udział prezes Stowarzyszenia Żużlowców Metanol - Krzysztof Cegielski.

Wymienieni, jak informuje portal sportowefakty.pl, podpisali oświadczenie, w którym piszą m.in., że w wyniku testów z zastosowaniem nowego typu tłumików w przypadku wystąpienia zmiennej przyczepności nawierzchni lub chociażby minimalnej nierówności na torze kontrola nad motocyklem jest niemożliwa. Taka sytuacja nie miała miejsca w przeszłości i jest wyłącznie skutkiem wprowadzenia nowej odmiany tłumika. W związku z powyższym zawodnicy oświadczają, że jakiekolwiek zawody rozgrywane przy zastosowaniu nowej odmiany tłumików stanowią bezpośrednie zagrożenie życia uczestników zawodów.

W środę z petycją zapoznał się prezes Polskiego Związku Motorowego Andrzej Witkowski.

<!** reklama>- W tej sprawie możemy mieć do czynienia z popełnieniem czynu zabronionego - mówi Grzegorz Ślak. Poprosiłem prezesa Witkowskiego, aby w związku z tym podjąć działania, żeby nowe tłumiki nie zostały wprowadzone na terenie Rzeczpospolitej.

Zdaniem reprezentującego interesy zawodników Grzegorza Ślaka zawody w Polsce mogą zostać odwołane, bo w przypadku nieprzeprowadzenia ekspertyz i zawieszenia nowych tłumików zostaną o tym poinformowane organy ścigania z wnioskiem o zawieszenie rozgrywania wszelkich zawodów na nowych tłumikach do momentu przeprowadzenia ekspertyz.

Prezes związku powiedział, że takie ekspertyzy nie zostały przeprowadzone i wysłał oświadczenie do rozpatrzenia do FIM.

- Po piśmie z PZMot. nie widzę innego rozwiązania jak wycofanie się z nowych tłumików do momentu, kiedy nie zostaną przeprowadzone takie ekspertyzy - zakończył Ślak.(SK)

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie