Polacy więcej wydają na kawę

RedakcjaZaktualizowano 
Polacy z roku na rok coraz chętniej sięgają po filiżankę kawy. 80 proc. pija ją regularnie. Pijemy nie tylko coraz więcej (po trzy kilogramy rocznie), ale coraz lepszą i droższą.

Polacy z roku na rok coraz chętniej sięgają po filiżankę kawy. 80 proc. pija ją regularnie. Pijemy nie tylko coraz więcej (po trzy kilogramy rocznie), ale coraz lepszą i droższą.

Rynek kawy to jeden z największych rynków FMCG w Polsce, wart ok. 3 mld zł. Wartościowo wzrósł w ostatnim roku, według firmy badawczej AC Nielsen, o 16,2 proc., a jeśli liczyć w filiżankach kawy - o 6,3 proc. Dzieje się to głównie za sprawą szybkiego wzrostu rynku kawy rozpuszczalnej - o 16 proc. wartościowo i 10 proc. w filiżankach.

<!** reklama>Rynek kawy w Polsce jest dojrzały, ale cały czas rosnący. Średnie roczne spożycia kawy na głowę mieszkańca to w Polsce ok. 3 kg, a zatem kilkakrotnie mniej niż na przykład w Skandynawii, gdzie średnio spożywa się ok. 12-13 kg kawy.

Oprócz wzrostu ilościowego, mamy do czynienia ze wzrostem wartościowym - konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na jakość kawy i decydują się na zakup kawy z wyższych segmentów cenowych mówi Krzysztof Klimczak, wiceprezes zarządu Strauss Cafe Poland. Kolejnym charakterystycznym trendem na polskim rynku jest rosnąca popularność kaw z segmentu premium. - Rynek premium jest ciągle do zdobycia, świeżo parzona kawa najwyższej jakości stanie się wkrótce czymś tak powszechnym, jak kieliszek dobrego wina czy koniaku przekonuje Ewa Jankowska, dyrektor ds. dystrybucji i handlu Poznańskiej Palarni Kawy Astra.

Fakty

  • W ciągu ostatnich 10 lat spożycie kawy w Polsce wzrosło o ponad 80 proc.
  • Według danych Nestlé, w 1996 r. wypijano ok. 280 filiżanek kawy per capita, a dziesięć lat później już ponad 510 filiżanek.
  • Wśród wypijanej kawy coraz większy udział ma kawa rozpuszczalna, która obecnie stanowi 43 proc. całego rynku kawy mierzonego w filiżankach i ponad 47 proc. wartości całego rynku. Dziesięć lat temu było to zaledwie 15 proc. Ponad 80 proc.

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3