Tyle że czas działa na niekorzyść tego miasteczka, ludzi, budynków, mniejszych i większych firm.
Warto przypomnieć, że kowalewski samorząd nie jest jedynym, usiłującym różnymi sposobami (oficjalne pisma, cichy lobbing, głośne pikiety mieszkańców) wymóc korzystną dla siebie decyzję oraz przyznanie pieniędzy. W 2013 roku, ogłaszając listę dotowanych projektów, ministerstwo transportu poszło też na rękę niepokornym samorządom, które stawiały je pod ścianą.
Na przykład prezydent Suwałk Czesław Renkiewicz groził odmową podłączenia budowanej przez GDDKiA obwodnicy Augustowa do krajowej „ósemki” na terenie swojego miasta. Jeszcze ostrzej zagrał prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz. Gdy okazało się, że na oczekiwaną od 15 lat obwodnicę zabraknie pieniędzy, zlecił rozpoczęcie przygotowań do zamknięcia miasta dla tirów. W obu przypadkach opłaciło się: powstaną obwodnice za prawie 2 mld zł. Wniosek? Bój o obwodnicę w Polsce to nie jest miękka gra.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?