Warta pół miliarda złotych rozbudowa Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego obejmie nie tylko budynek lecznicy. W związku z koniecznością obsługi około 5 tysięcy osób, które będą się dziennie przewijały przez placówkę po jej powiększeniu, konieczna będzie także przebudowa okolicznych dróg.
[break]
- Podpisaliśmy właśnie umowę z firmą Kontrakt z Gdańska. W ciągu dwóch miesięcy ma opracować koncepcję komunikacyjną, obejmującą wszystkie ulice wokół szpitala - mówi Aleksandra Iżycka, rzecznik prezydenta Torunia.
Firma ma m.in. opracować przebieg przedłużenia ul. Długiej w kierunku zachodnim z połączeniem jej z ul. św. Józefa i z wjazdem na teren szpitala. Problem w tym, że wzdłuż św. Józefa ciągną się stare tory kolejowe, które trzeba będzie zdemontować. Do kogo należą?
Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy spółki PKP PLK, informuje, że tory te są częścią bocznicy powiązanej z dworcem Toruń Północ.
- Są one własnością zakładów, do których prowadzą. To ich właściciele są za nie odpowiedzialni. Nie są to tory, którymi zarządza PKP PLK - mówi rzecznik.
Jak wynika z informacji Miejskiego Zarządu Dróg, sprawa jest mniej klarowna. Drogowcy pracują nad rozwiązaniem tej kolejowej zagadki.
- Po konsultacjach z koleją sprawdziliśmy księgi wieczyste pod względem tzw. służebności tego terenu. Zbadaliśmy też własność gruntów. Na razie możemy tylko powiedzieć, że nie widzimy zagrożenia dla planowanych w tym miejscu inwestycji - zapewnia Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik MZD.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?