Przychodnia jest dla pacjentów

Artykuł sponsorowany NZOZ Przychodnia Lekarska WRZOSY
- Robimy wszystko, by nasi lekarze, dzięki bliskim kontaktom z pacjentami, cieszyli się ich prawdziwym zaufaniem. To oni są pierwszymi, a często jedynymi powiernikami w zdrowiu i chorobie – mówi Magdalena Cackowska, prokurent spółki Przychodnia Lekarska „Wrzosy” w Toruniu - Rozmawia Jan Oleksy

Tu zaszła zmiana. Widać to na pierwszy rzut oka, spoglądając z ulicy na przychodnię.
W kwietniu tego roku przejęliśmy Przychodnię Lekarską na Wrzosach z liczącą około 9 tysięcy populacją pacjentów z Torunia i okolic. Zdajemy sobie sprawę, że to ogromna odpowiedzialność za osoby, które trafiają do nas z problemami zdrowotnymi, z chorobami, szukające często nie tylko medycznej opieki, ale także zwykłej ludzkiej życzliwości i wsparcia. Nauczeni wieloletnim doświadczeniem, wiemy jak istotna jest rola służby zdrowia, jak ważna dla człowieka borykającego się z chorobą własną lub bliskich, zwłaszcza w obecnych czasach pandemii, gdy słowo ZDROWIE stanowi nieodłączny element naszych codziennych rozmów.

Przejmując przychodnię działającą na toruńskich Wrzosach od 2003 r. mieliście świadomość, że czeka was sporo pracy przy modernizacji placówki?
Na samym początku zmieniliśmy zewnętrzny wygląd przychodni, delikatnie odświeżając elewację i wprowadzając lepsze oznakowanie. W najbliższym czasie czeka nas większy, planowany remont wewnątrz obiektu, do którego przygotowywany jest nowoczesny projekt. Gdy przejęliśmy placówkę zdiagnozowaliśmy wiele obszarów, które chcemy zmodernizować, idąc zgodnie z duchem czasu, ale przede wszystkim z oczekiwaniami naszych pacjentów.

A jakie są oczekiwania pacjentów?
Oczywiście na pierwszym planie jest jakość usług medycznych, ale równie ważne są: dostępność wizyt lekarskich, szeroki dostęp do diagnostyki, czy oferta rozszerzona o specjalistyczne usługi. Przy wyborze placówki pacjenci biorą również pod uwagę łatwy kontakt z przychodnią (telefoniczny i osobisty), a także otwartość przychodni dla pacjenta, co jest szczególnie ważne obecnie w dobie pandemii.

Wiecie to z własnego doświadczenia?
Nie tylko. W tym celu przeprowadziliśmy ankietowe badania satysfakcji i potrzeb pacjenta naszej przychodni. Wyraźnie wynikało z nich, co należy „uleczyć”. Jako świadomi zagrożeń, związanych z epidemią Covid, kładziemy duży nacisk na obowiązujący reżim sanitarny, niemniej umawiamy pacjentów na stacjonarne wizyty w gabinetach lekarskich.

Co się dotychczas udało usprawnić?
Udało nam się zwiększyć liczbę personelu w rejestracji, zmienić system kolejki telefonicznej, polegający na tym, że to lekarz oddzwania do pacjenta po uprzednim zarejestrowaniu się. W celu poprawy komunikacji z pacjentami zwiększyliśmy liczbę linii telefonicznych, wprowadziliśmy system informacji SMS związanych z e-receptami i zwolnieniami lekarskimi. Zapewniamy jednocześnie, że nadal będziemy usprawniać system telefonicznego kontaktu z przychodnią, a docelowo także kontaktu przez stronę internetową. Dlatego tak ważne są dla nas opinie Pacjentów, których zachęcamy i przekonujemy do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami w przeprowadzanych regularnie ankietach.

Kolejnym dużym wyzwaniem jest cyfryzacja?
Przychodnie w szybkim czasie muszą dostosowywać się do kolejnych wymagań związanych z informatyzacją systemu ochrony zdrowia, z wdrażaniem nowych rozwiązań e-zdrowia, takich jak np. recepty w wersji elektronicznej, czy zintegrowana ogólnopolska baza danych pacjentów. W tych wymogach widzimy szansę na uporządkowanie pewnych procesów m.in. opisu choroby, karty pacjenta itd. Jako jedna z niewielu przychodni w Polsce uczestniczyliśmy w pilotażowym programie P1, wdrażając pierwsze zinformatyzowane wizyty pacjentów.

Na tym nie koniec?
Wkrótce uruchomimy kolejne projekty typu dostępny dla pacjenta opis analiz i badań laboratoryjnych, czy możliwość rejestracji online. Oprócz wspomnianych działań, zamierzamy podjąć współpracę z lekarzami specjalistami różnych dziedzin, planujemy zakup różnego sprzętu (np. aparat USG), który umożliwi szybszą diagnostykę i sprawniejsze leczenie. Jedną z najpilniejszych potrzeb w naszej przychodni jest wprowadzenie zmian w dziedzinie pediatrii, przyspieszenie procesu szczepień i bilansów najmłodszych naszych pacjentów oraz wzmocnienie kadry lekarskiej w tym zakresie.

Kierujemy wieloma programami profilaktycznymi oferowanymi pacjentom Przychodni Lekarskiej „Wrzosy”, organizujemy badania Dopplera, prowadzimy testy antygenowe finansowane ze środków UE, bezpłatne szczepienia seniorów przeciwko grypie oraz oczywiście aktywnie uczestniczymy w Narodowym Programie Szczepień przeciw Covid-19. Sytuacja pandemiczna wymusiła na nas wszystkich konieczność wprowadzenia wielu ograniczeń, ale nasi pacjenci okazali się bardzo wyrozumiali, za co im serdecznie dziękujemy.

Zaczynacie pracować po nowemu. Dobry znak nie tylko dla pacjentów.
Dzięki miłemu przyjęciu przez obecny personel przychodni nas, jako nowych zarządzających, dzięki otwartości na synergię i współpracę sąsiadujących z przychodnią pozostałych instytucji medycznych, mamy ogromne pokłady nadziei i energii, by skutecznie i szybko wdrażać zmiany odpowiadające potrzebom pacjentów. Najbliższe miesiące na pewno nie będą dla nas łatwe, ale przekonani jesteśmy o dobrym kierunku dalszych zmian, takich jak informatyzacja służby zdrowia, rozszerzenie usług specjalistycznych oraz diagnostyki i ciągłe udoskonalanie procesu komunikacji Pacjenta z przychodnią.

Dodaj ogłoszenie