Takie spotkania to już swego rodzaju tradycja, miła i korzystna - jak się wydaje - dla obu stron. Nie ukrywał tego w rozmowie z nami Karol Górski, dyrektor Regionu Sieci Bydgoszcz Poczty Polskiej.
- To okazja, by wymienić się spostrzeżeniami, co jeszcze można w naszej współpracy poprawić, poinformować się wzajemnie o planach i zamierzeniach i, co tu dużo ukrywać, lepiej poznać, zintegrować - powiedział.
Do Ciechocinka przyjechało ponad 60 przedstawicieli Poczty Polskiej z Pomorza i Kujaw. Wielu to od lat znani nam, wyróżniający się w swojej pracy, przyjaciele „Nowości”, „Gazety Pomorskiej” i „Expressu Bydgoskiego”, wydawanych przez Polska Press.
Wspólne akcje
- Jest mi ogromnie miło, że znów mogę podziękować państwu za codzienny wysiłek w pozyskiwaniu prenumeratorów - mówił Marek Ciesielski, prezes oddziału Polska Press Sp. z o.o. w Bydgoszczy, wręczając nagrody grupie wyróżniających się przedstawicieli Poczty Polskiej.
Podczas ciechocińskiego spotkania mówiono wiele o wspólnych akcjach promujących czytelnictwo naszych gazet. Niektóre to inicjatywy naszych przyjaciół z poszczególnych urzędów Poczty Polskiej. Opowiadali o tym w Ciecho-cinku - m.in. o akcji „Dzień Matki z Expressem Bydgoskim”, realizowanej w Bydgoszczy i okolicach.
Czytaj też: Remonty szkół w Toruniu
Mariusz Załuski, zastępca redaktora naczelnego „Nowości” i „Expressu Bydgoskiego”, podkreślał, że obie gazety to pisma typowo miejskie, skierowane do Czytelników Torunia i Bydgoszczy, nastawione na informacje lokalne, ale z pakietem publicystyki zarówno regionalnej, jak i krajowej oraz światowej. Przypomniał hasła, które przyświecają obu pismom: „Jesteśmy lokalni, użyteczni, aktywni”.
Mącimy wodę
Poinformował, co przewidziano w letnich wydaniach obu miejskich gazet.
- Będą między innymi przeglądy miejskich kąpielisk pod hasłem „Mącimy wodę”, codzienne zapowiedzi interesujących imprez kulturalnych, sportowych i turystycznych. Będziemy promować ciekawe trasy rowerowe, a pod hasłem „Hit na jeden dzień” sami dziennikarze podpowiedzą pomysły na jednodniową turystykę - mówił Mariusz Załuski. - Czytelnicy znajdą także na łamach rankingi placów zabaw, miejsc wypoczynku, parków, basenów. Nie zabraknie poradników, niezbędników i akcji społecznych, choćby takich, jak „Reporter w akcji”.
Przedstawiciele Poczty Polskiej, z którymi rozmawialiśmy, nie ukrywali, że Czytelnicy, z którymi mają kontakt listonosze, najchętniej sięgają po informacje lokalne, dotyczące ich najbliższego otoczenia, dotyczące zwykłych spraw codziennych.
Ciechocińskie spotkanie pokazało, że z pocztowcami łączą nas nie tylko wieloletnie więzy przyjaznej współpracy, ale też misja promowania czytelnictwa.
- Już w grudniu na podobnym spotkaniu w Ciechocinku zapowiadaliśmy, że wycofamy z naszych urzędów pocztowych prowadzoną tam obecnie sprzedaż niektórych asortymentów na rzecz promocji czytelnictwa poprzez większą sprzedaż gazet, czasopism i książek, co już powoli wprowadzamy - powiedziała nam obecna i tym razem na ciechocińskim spotkaniu Marta Piekarczyk, dyrektor Biura Rozwoju Działalności Handlowej Poczty Polskiej w Warszawie.
Integralną częścią tego sympatycznego ciechocińskiego spotkania były warsztaty doskonalące umiejętności handlowe pracowników poczty. Prowadziła je Elżbieta Rzeźnikowska, zastępca Regionu Sieci Poczty Polskiej w Bydgoszczy.
Zobacz też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?