Realizowanie strategii PR – jakie narzędzia mogą w tym pomóc?

Materiał informacyjny - Commplace Sp. z o.o. Sp. k.
Public relations wiąże się z działaniami na różnych płaszczyznach, w których istotną rolę odgrywają odpowiednie narzędzia PR. Dobór narzędzi powinien być zależny od środowiska, na które są skierowane działania PR, ale także od indywidualnych potrzeb klienta. Dowiedz się z jakich narzędzi PR powinieneś korzystać, realizując strategię swojej firmy.

Branża public relations by móc osiągać swoje cele, od zawsze musiała potrafić korzystać z odpowiednich narzędzi. Ich forma ulega zmianom, choć cel pozostaje ten sam. Wysyłane dawniej listy zastąpiła poczta e-mail, zaś zamiennikiem publikacji w gazecie jest w tej chwili coraz częściej blog. Internet uelastycznił branżę PR i ułatwił wiele realizowanych przez nią zadań. Kontakty z dziennikarzami stały się łatwiejsze, a nowo otwarte drzwi dały dostęp do świata influencerów i blogerów, poszerzając możliwości dotarcia z ofertą marki do szerszego grona odbiorców. Z drugiej strony dostępność, jaką zapewnił Internet sprawiła, że do redakcji prasowych, portali i blogerów, napływają codziennie setki wiadomości. W tym przypadku, aby się przebić, potrzeba czegoś więcej niż podstawowych narzędzi PR.

PR zewnętrzny – szerokie spektrum możliwości

PR zewnętrzny to nic innego jak kreowanie pozytywnego wizerunku firmy w jej otoczeniu. Celem takich działań jest przede wszystkim utrzymanie kontaktu ze stałymi i potencjalnymi klientami, partnerami biznesowymi, mediami i instytucjami publicznymi

- Działania public relations powinny nieść dobrze przemyślaną i wartościową treść, która nie dość, że trafi do grona pożądanych odbiorców, to dodatkowo wzbudzi ich zaufanie. Aby zaistnieć w sieci, trzeba wypracować długofalową strategię działania, dbając o regularne utrzymywanie kontaktu z klientami. - podkreśla Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu w agencji PR Commplace. Tak istotną rolę w kreowaniu wizerunku firmy warto powierzyć w odpowiednie ręce. Agencja public relations Commplace zadba o odpowiednią strategię PR dla Twojej marki i pozwoli przebić się przez szum informacyjny, w którym tak łatwo Twoja firma może pozostać niezauważona.

Ostatecznie public relations polega na wysyłaniu właściwych komunikatów do właściwych osób. Agencja PR, która wie, jak to robić, może zmienić przyszłość i rentowność firmy.

Część firm jednak, choć wdraża strategie public relations, korzysta z najlepszych praktyk media relations, planuje komunikację kryzysową, stawia jedynie na odbiorców zewnętrznych. Koncentruje się na nich tak bardzo, że często zapomina o swoich wewnętrznych odbiorcach. A bez nich mało co może się udać.

Jak wykorzystać PR wewnętrzny?

PR wewnętrzny to działania, które skupiają się przede wszystkim na tworzeniu przyjaznych relacji między pracownikami, realizowane w ramach employer branding. PR wewnętrzny to także budowanie skutecznej komunikacji. To ona jest filarem działania przedsiębiorstwa. Pomaga w szybkim i skutecznym osiąganiu wyznaczonych celów.

- Agencja public relations powinna ocenić, jakie narzędzia PR będą najlepsze dla Twojej firmy - zauważa Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu w agencji PR Commplace. - Każde z nich ma służyć do jeszcze lepszej efektywności pracy zespołu, a tym samym skutecznego realizowaniu celów firmy. - dodaje.

Pierwszym krokiem po stronie agencji PR jest audyt komunikacyjny w firmie, który pozwoli zidentyfikować przeszkody w obiegu informacji. Na podstawie wniosków z audytu można udrożnić kanały komunikacji wewnętrznej. - Sprawna komunikacja wewnętrzna w firmie powinna być celem każdej organizacja, zarówno mikroprzedsiębiorstw, gdzie załoga liczy kilka osób, jak i międzynarodowych korporacji, które zatrudniają setki pracowników. - podkreśla Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu w agencji PR Commplace.

Audyt komunikacyjny pozwala uzyskać odpowiedzi na szereg pytań, m.in. dotyczących tego:

  • jak wykorzystać potencjał ludzki?
  • w jaki sposób skłonić pracowników do pracy w zespole?
  • gdzie występują zatory komunikacyjne?

Przede wszystkim jednak podpowie, jak zwiększyć efektywność, która przełoży się na sprawniejsze osiąganie celów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska