[break]
- Na co mi buty zimowe, których nie mogę ubierać, gdy pada deszcz? - zastanawia się torunianka, która próbowała zareklamować skórzane buty zimowe dobrej firmy, ale niestety bezskutecznie. - Kilkakrotnie podczas dużego deszczu miałam mokrą skarpetkę. Producent stwierdził w negatywnie rozpatrzonej reklamacji, że kozaki to nie kalosze i naturalnym jest, że przesiąkają przy dużym deszczu i że powinnam je pastować, choć o buty bardzo dbam i w takim też nienagannym stanie oddałam je do reklamacji.
Jak reklamować buty?
Miejski Rzecznik Konsumentów, Bożena Sawicka tej konkretnej sprawy nie zna. Przyznaje jednak, że klienci wciąż mają kłopot z właściwym opisem wady produktu w formularzach reklamacyjnych. Być może tak było również w tym przypadku.
Piszą o skutku
- Klienci często, zamiast o wadzie produktu piszą o skutku jaki ona wywołała, na przykład właśnie o przemakających butach - przyznaje rzecznik Bożena Sawicka. - We wnioskach reklamacyjnych piszą o też otartych do krwi piętach, zamiast o elemencie obuwia wykonanym z niewłaściwego materiału, rozpisują się o trzech parach podartych skarpet, zamiast wskazać na wadę suwaka w obuwiu - wymienia rzecznik Sawicka.
Porządnie wyczyścić
A co zrobić w sytuacji, gdy trudno wskazać na konkretną wadę produktu, która spowodowała określony skutek, na przykład przemakanie obuwia?
- Warto wtedy, zamiast pisać o przemakaniu, wskazać prawdopodobną przyczynę albo napisać po prostu o wadzie, która spowodowała przemakanie - radzi Miejski Rzecznik Konsumentów.
Reklamując buty trzeba też pamiętać, żeby przed oddaniem porządnie je wyczyścić. Rzecznik przyznaje, że zdarzyła jej się sprawa, w której producent zaznaczył w odpowiedzi, że kolejny raz tak brudnego obuwia nie przyjmie.
- Oddając nieoczyszczone obuwie i każdy inny produkt pokazujemy, że nie dbaliśmy o niego, a to przecież działa na naszą niekorzyść - zauważa Rzecznik, Bożena Sawicka.
Klientka, której reklamacja została odrzucona może jeszcze skorzystać z pomocy Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu, który wspiera konsumentów w podobnych sprawach.
Gdzie po wsparcie?
Siedziba Miejskiego Rzecznika Konsumentów znajduje się przy Wałach gen. Sikorskiego 12 w Toruniu.
Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
Można także kontaktować się telefonicznie, dzwoniąc pod numer telefonów w Toruniu: 56 611 86 40 lub 56 611 86 41.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?