Prace związane z budową torowisk rozpoczęły się 12 lipca, najpierw w obrębie skrzyżowania Szosy Chełmińskiej i ul. Długiej. Wykonywała je firma „Progreg InfraCity”. Zakończyły się w terminie. Ich koszt to niespełna 3,5 mln zł brutto. 16 sierpnia teren przekazano ponownie firmie „Skanska”, która kontynuuje przebudowę ulicy.
POLECAMY:
Skyway 2018. Co, gdzie i kiedy?
TOP 14 najtańszych mieszkań w Toruniu
Toruń w latach 90. na zdjęciach z archiwum
Dotychczasowa organizacja ruchu na tych odcinkach będzie obowiązywała co najmniej do końca tego tygodnia. Jak pojedziemy w przyszłym? Miejski Zarząd Dróg obiecuje, że informacje przekaże z odpowiednim wyprzedzeniem.
Trwa projektowanie pozostałych odcinków linii tramwajowej na osiedle Jar. Gdy projekty będą gotowe i zapadną decyzje administracyjne zezwalające na prowadzenie robót, rozpocznie się procedura przetargowa.
A kiedy wybierzemy się na Jar tramwajem? To dość odległa przyszłość. Jak mówi rzeczniczka prasowa Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu Sylwia Derengowska, uruchomienie linii planowane jest na 2020 lub 2021 rok. Fragmenty na wspomnianych skrzyżowaniach zbudowano już teraz po to, by nie trzeba było rozbierać nowej nawierzchni Szosy Chełmińskiej, której przebudowa właśnie dobiega końca.
Program Pirat – odc. 2
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?