Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Są nowe pomysły na usprawnienie obsługi w obleganym Wydziale Komunikacji UMT

Justyna Wojciechowska-Narloch
Justyna Wojciechowska-Narloch
Obsługa klientów w wolne od pracy dni, wydłużenie godzin otwarcia okienek czy zatrudnienie nowych osób – między innymi takie rozwiązania rozważa toruński magistrat, by rozładować kolejki w Wydziale Komunikacji. Jak już pisaliśmy, sytuacja tam wciąż jest trudna.

Koszmar związany z rejestracją samochodu w Toruniu trwa od miesięcy. Czas pandemii sytuację uczynił wręcz tragiczną. Wiele razy pisaliśmy o tym, że do wydziału nie można się dodzwonić, bardzo trudno też zarejestrować się przez internet. I dzieje się tak mimo kadrowego wzmocnienia wydziału, o które zadbało miasto oraz uruchomienia specjalnego numeru telefonu.

Polecamy

Być może powodem kłopotów mieszkańców Torunia nie mogących się dopchać do urzędników jest blokowanie miejsc przez pośredników? Według licznych torunian, kolejkę do zarejestrowania auta blokują firmy, które specjalizują się w załatwianiu takich spraw za innych. Za opłatą zazwyczaj wynoszącą 70-100-120 zł biorą na siebie ciężar zajęcia kolejki, wizyty i załatwienia np. rejestracji pojazdu właśnie. Przed pandemią działały tradycyjnie. Teraz, od samego rana, z kilku czy kilkunastu firmowych komputerów pracownicy ruszają "do ataku" na systemy kolejkowej rezerwacji online, blokując miejsca zwykłym ludziom.

Przez tydzień próbowałem się zarejestrować, wchodziłem na stronę urzędu od godziny 8:00, 8:03 i już nie było terminów. Znalazłem kontakt w portalu ogłoszeniowym, pojechałem pod wskazany adres. Po jednym telefonie pan, który się tym zajmuje, sprawił, że miałem termin w ciągu tygodnia (a tymczasem na stronie urzędu najbliższe terminy były za około 30 dni). I właśnie to jest zastanawiające – opisywał nam pan Wojciech, mieszkanie Torunia.

Trwa głosowanie...

Czy miasto poradzi sobie z usprawnieniem procesu rejestracji samochodu w Wydziale Komunikacji?

Miasto wielokrotnie próbował rozwiązać problem Wydziału Komunikacji, ale wszystkie wprowadzane ulepszenia okazywał się nieskuteczne. Podczas czwartkowej konferencji prasowej prezydent Michał Zaleski poinformował, że zmienił się regulamin systemu kolejkowego, co ma ograniczyć blokowe zajmowanie kolejki i dać w miarę równy dostęp wszystkim zainteresowanym. Prace nad usprawnieniem funkcjonowania wydziału trwają nadal, pojawiają się też nowe pomysły.

Wciąż wdrażamy kolejne osoby do pracy w tym wydziale. Przechodzą one szkolenia, by jak najsprawniej obsługiwać interesantów. Rozważamy doraźne wprowadzenie dostępu do tego wydziału w wybranych dniach wolnych od pracy. Oczywiście osoby, które zgodziłby się na takie dyżury, otrzymałyby dodatkowe wynagrodzenie – informuje prezydent Michał Zaleski. - Być może już od 1 października uda się wrócić do systemu pracy sprzed pandemii, kiedy to mieszkańcy obsługiwani byli do godz. 17, a nie 15.30. Zastanawiamy się teraz, w których punktach urzędu wydłużyć godziny pracy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska