Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skoda Octavia RS. Samochód do jazdy na co dzień, ale ze sportowym pazurem

Wojciech Frelichowski; Cykl powstał we współpracy z marką Skoda
Wśród samochodów klasy kompaktowej występują także modele dostępne w mocnych sportowych wersjach. To propozycja dla tych, którzy z jednej strony potrzebują funkcjonalnego auta do jazdy na co dzień, ale którym można też pojechać bardziej dynamicznie.

Sportowe wersje zwykłych samochodów stworzono po to, aby zaoferować klientom namiastkę rajdowych przeżyć. Takie auta wyróżniają się atrakcyjną stylistyką nadwozia i bogatym wyposażeniem. Ten ostatni element nie jest bez znaczenia dla indywidualistów, którzy lubią się wyróżniać. Styliści dodają spoilery, nakładki, większe alufelgi i inne elementy wizualne, których zadaniem jest uatrakcyjnienie nadwozia i wyróżnienie go pośród pozostałych wersji tego modelu.

To samo dotyczy kabiny. Oprócz sportowych akcentów i lepszych materiałów wykończeniowych dochodzi jeszcze bogatsze

Skoda Octavia RS. Samochód do jazdy na co dzień, ale ze sportowym pazurem
Skoda

wyposażenie. Są jeszcze i inne wyróżniki, np. sportowe zawieszenie (często obniżone), sportowy wydech, detale w nadwoziu i atrakcyjne lakiery.

Przykładem samochodu skierowanego do nabywców, którzy szukają sportowych emocji, ale wymagają także od swojego auta funkcjonalności i mobilności jest Skoda Octavia RS. Dla większego wyboru producent proponuje ten model w dwóch wersjach nadwoziowych - jako liftback oraz jako kombi.

Przednią partię nadwozia najnowszego wydania Octavii RS wzmocniono optycznie lampami o krystalicznej formie. Obok świateł dziennych, które tworzą paski LED w reflektorach głównych, zastosowano cztery reflektory wykonane w technologii LED z funkcją adaptacyjnych świateł przednich AFS. Ponadto w przednim zderzaku pojawiły się jeszcze większe wloty powietrza niż w poprzednim wcieleniu tej wersji, które przykryto kratownicami o strukturze plastra miodu.

Z tyłu charakterystycznym elementem jest dyfuzor i ciągnące się nad nim przez całą szerokość nadwozia czerwone światło odblaskowe, które jest stylistycznym atrybutem Octavii RS. Tylne oświetlenie również wykonano w technologii LED, łącznie z podświetleniem tablicy rejestracyjnej. O sportowym charakterze auta świadczą także podwójne końcówki układu wydechowego.

Wnętrze Octavii RS charakteryzuje sportowa czerń. Obok kombinacji skórzanej tapicerki z tkaniną nabywca może zamówić w opcji wykończenia z alcantary. Standardowe wyposażenie obejmuje dyskretne podświetlenie wewnętrznych klamek drzwi, aluminiowych pedałów oraz listew na progach z logo RS.

Wyróżnikiem kabiny są ponadto Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz wielofunkcyjna kierownica obszyta perforowaną skórą z czerwoną lamówką.

Atutem obu wersji nadwoziowych Octavii RS są bagażniki. W wersji liftback ma on pojemność 590 litrów, a w wersji kombi 610 litrów.

Octavia RS wyróżnia się nie tylko stylizacją, ale również specjalną konstrukcją zawieszenia. Zostało ono utwardzone i obniżone o 15 mm. Auto standardowo oferowane jest z obręczami kół ze stopów lekkich o średnicy 18 cali, które opcjonalnie można zamówić w rozmiarze 19 cali.

Skoda Octavia RS. Samochód do jazdy na co dzień, ale ze sportowym pazurem
Skoda

Niewątpliwą zaletą Octavii RS jest bogate wyposażenie w szereg systemów wspomagających kierowcę, a także podnoszących poziom bezpieczeństwa. Są to między innymi: system Front Assist, czyli nadzór odstępu od poprzedzającego pojazdu, także z ochroną pieszych, wykrywanie pojazdów w martwej strefie, wspomaganie wyjazdu tyłem z miejsca parkowania, czy wspomaganie cofania z przyczepą.

Jest też progresywny układ kierowniczy i układ stabilizacji toru jazdy ESC z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS+, która polepsza trakcję i pokonywanie ostrych zakrętów. W opcji można zamówić adaptacyjne zawieszenie (Dynamic Chassis Control), które pozwala wybrać pomiędzy komfortowym, normalnym i sportowym profilem jazdy. Auto wyposażono ponadto w urządzenia infotainment najnowszej generacji.

Octavia RS jest dostępna w trzech wersjach silnikowych. W wersji z silnikiem wysokoprężnych auto jest wyposażone w czterocylindrową jednostkę napędową TDI o pojemności 2 litrów i mocy 184 KM, która współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną. Obok opcji ze skrzynią DSG, Octavia RS 2.0 TDI dostępna jest również z napędem na obie osie.

Drugi silnik, który występuje w tym modelu, to benzynowa jednostka 2.0 TSI o mocy 230 KM. Standardowo silnik współpracuje z przekładnią manualną, która może zostać opcjonalnie zastąpiona sześciostopniową automatyczną dwusprzęgłową skrzynią DSG.

Topową odmianą jest Octavia RS 245, w której zastosowano 2-litrowy silnik benzynowy TSI o mocy 245 KM, który może być konfigurowany z sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG. W wyposażeniu tego auta jest też elektronicznie regulowany mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu (VAQ).

Octavia RS jest modelem o dużym potencjale. Dlatego w celu jego pełnego wykorzystania Skoda Auto Szkoła proponuje użytkownikom tego samochodu szkolenie "Akademia RS". Ma ono na celu nie tylko zapoznanie z jego zaletami, ale również rozwój umiejętności kierowców z zakresie bezpiecznej i dynamicznej

jazdy. Szkolenia odbywają się na obiekcie Skoda Autodrom Poznań, który jest jednym z najnowocześniejszych ośrodków doskonalenia techniki jazdy w Polsce. Szkolenia prowadzą trenerzy posiadający międzynarodowe certyfikaty. Bierze w nich udział także Mikołaj Marczyk, kierowca zespołu Skoda Polska Motorsport.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Skoda Octavia RS. Samochód do jazdy na co dzień, ale ze sportowym pazurem - Motofakty

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska