Skoda Yeti - nie tylko miejskie auto

Zbigniew Juchniewicz
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Yeti jest pierwszym w historii Skody samochodem segmentu aut terenowo-rekreacyjnych, z większym naciskiem na „terenowość”.

Yeti jest pierwszym w historii Skody samochodem segmentu aut terenowo-rekreacyjnych, z większym naciskiem na „terenowość”.

Samochód dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia: Yeti, Active, Ambition i Experience. Yeti jest oferowany z trzema silnikami do wyboru: 1.2 TSI, zapewniającym moc 77kW (105 KM), jednostką 1.8 TSI, dysponującą mocą 118 kW (160 KM), dostępną z napędem na cztery koła, a także silnikiem 2.0 TDI CR DPF, osiągającym 103 kW (140 KM), również dostępnym z napędem na cztery koła.<!** reklama>

Niepozorny mocarz

Gamę silników przygotowanych dla modelu Yeti wzbogacają dwie jednostki: 2.0 TDI CR DPF/81 kW (110 KM), dostępne z napędem na dwa lub cztery koła, a także silnik 2.0 TDI CR DPF/125 kW (170 KM) oferowany z napędem na cztery koła.

Swoje nieprzeciętne możliwości Yeti z napędem na cztery koła pokazuje nawet w najtrudniejszym terenie. Dzięki zastosowaniu w tym modelu sprzęgła Heldex czwartej generacji, które współpracuje z rozbudowanymi systemami zaawansowanej elektroniki.

Dzięki automatycznie załączanemu napędowi na cztery koła, Yeti potrafi pokonać naprawdę trudny teren, wspiąć się na strome zbocza, czy przebrnąć przez bezdroża.

Kierowcę w trudnym terenie wspomaga system off-road, który rozdziela moment obrotowy na poszczególne koła, ale też kontroluje auto podczas zjeżdżania z bardzo stromych stoków, czy też w czasie podjeżdżania.

Skoda Yeti oferuje mnóstwo korzyści i gwarantuje funkcjonalność na najwyższym poziomie. Potwierdzają to zastosowane w modelu przemyślane rozwiązania: panoramiczny dach, napęd na cztery koła, asystent parkowania, czy tryb off-road. Dzięki nim Yeti sprawdza się w każdych warunkach: na długich wakacyjnych wyprawach w nieznane, podczas spontanicznej jazdy w terenie, czy po prostu podczas zwykłej przejażdżki po mieście.

Ruszanie i przyśpieszanie

Ruszanie i przyspieszanie jest bardziej skuteczne gdy większa część momentu obrotowego przekazywana jest na tylną oś, ponieważ jest ona mocniej dociążona.

 Jazda z dużą prędkością, na nawierzchni o dobrej przyczepności wymaga małego momentu obrotowego na tylnej osi. Rozkład momentu jest regulowany automatycznie w przypadku zmiany przyczepności poszczególnych kół.

Podczas hamowania, nie ma potrzeby, aby moment obrotowy był przekazywany na tylną oś. Przenoszone jest tam wówczas jedynie minimalne 4% momentu obrotowego.

 Podczas parkowania, ograniczona wartość momentu obrotowego przekazywana jest na tylną oś, zależnie od potrzeby w danym momencie.

 Podczas jazdy po śliskiej nawierzchni, moment obrotowy płynnie dzielony jest na obie osie zależnie od potrzeb. Czujniki systemów ABS i ESP przekazują informacje odnośnie wystąpienia uślizgu każdego z kół.

 Podczas hamowania i pracy systemu ABS, Haldex IV przekazuje na tylną oś minimalną ilość momentu obrotowego. ABS ESP odpowiadają w tym momencie za bezpieczny przebieg procesu hamowania.

Ile za Yeti

1,2 TSI od 63 600 zł

1,4 TSI od 68 600 zł

1,8 TSI od 84 500 zł

2,0 TDI (110 KM) od 76 100 zł

2,0 TDI (110 KM, 4x4) od 87 600 zł

2,0 TDI (140 KM, 4x4) od 97 000 zł

2,o TDI (170 KM, 4x4) od 102 000 zł

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie