Śliczna bez ścieżki rowerowej, ale z chodnikiem i odwodnieniem

Michał Malinowski
Ulica Śliczna doczeka się przebudowy na odcinku 280 metrów. Efekty prac poznamy w czerwcu
Ulica Śliczna doczeka się przebudowy na odcinku 280 metrów. Efekty prac poznamy w czerwcu Jacek Smarz
Jedną z przebudowanych w tym roku ulic w Kaszczorku będzie ulica Śliczna. Choć drogowcy są dopiero na etapie wyłaniania wykonawcy, to mieszkańcy już mają uwagi.

W piątek w MZD otworzono koperty na przebudowę ul. Ślicznej. Zgłosiło się osiem firm. Oferty są aktualnie sprawdzane pod kątem formalno-prawnym. Co się zmieni po przebudowie?
[break]
- Obecna droga gruntowa na odcinku 280 metrów, od ul. Przyjaciół do ul. Na Przełaj, zostanie przebudowana. W ramach wykonanych prac powstanie jezdnia z kostki betonowej, a po jednej stronie drogi zostanie wybudowany chodnik dla pieszych. Zakres robót obejmuje także wykonanie odwodnienia - informuje Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy MZD w Toruniu.
Wśród mieszkańców Kaszczorka pojawiają się jednak pewne wątpliwości. O co konkretnie chodzi?
- Jako mieszkaniec naszego osiedla i współużytkownik tej drogi, bardzo ucieszyłem się z tej wiadomości. Sprawdziłem jednak zakres modernizacji na stronach Miejskiego Zarządu Dróg - mówi Czytelnik. - To, co mnie negatywnie zaskoczyło, to brak ścieżki rowerowej, ławek, parkingów, zieleni oraz zastosowanie na łukach krawężników i obrzeży prostokątnych, a nie łukowych.
Krzysztof Kołowski, przewodniczący Rady Okręgu Kaszczorek nie widzi zbyt dużej potrzeby modernizacji ul. Ślicznej, zwłaszcza że na osiedlu są ulice starsze, które od dawna proszą się o remont. Rada okręgu wnioskowała o przebudowę m.in. ul. Goplany i Rodzinnej.
- Ulica Śliczna ma stosunkowo dobrą nawierzchnię - przyznaje Krzysztof Kołowski. - Nie widzę uzasadnienia dla budowy ścieżki rowerowej czy ławek. Ul. Śliczna jest równoległą do ul. Szczęśliwej, gdzie jest trakt dla rowerzystów.
W podobnym tonie wypowiadają się w MZD. - Przyjęto zasadę, iż nie buduje się ścieżek rowerowych na drogach osiedlowych, o lokalnym ruchu oraz na drogach, które nie stanowią odcinka istniejącej już sieci dróg rowerowych. Tak jest w przypadku ulicy Ślicznej. Tu rowerzyści powinni się poruszać jezdnią, na ogólnie przyjętych zasadach - dodaje Agnieszka Kobus-Pęńsko.

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Domel

@MMX, czytaj kolegę ze zrozumieniem, cyt. "szykany i wyniesione tarcze skrzyżowań"

M
Mietek

Na Wrzosach są drogi dla rowerów, które służą mieszkańcom za parkingi. Zamiast wjechać na teren posesji, to parkują w poprzek drogi dla rowerów. Na takich osiedlach nie powinno być dróg dla rowerów - rowerzysta korzysta z jezdni razem z innymi użytkownikami - co najwyżej sąsiad potraci sąsiada, bo obcy tam przecież nie jeżdżą. A wrzawa jest bo znamy sąsiada i on nas zna - jako kierowcę.

w
werb

W Kaszczorku /w okolicach biedronki/ pobudowano setki metrów dróg z których nikt nie korzysta -kto wziął za to kasę?

m
mmx

@FRanek, tak dla zasady to chociazby dlatego, zeby nie bylo tak, ze jedna ulice trzeba 5-razy przebudowywac w ciagu dekady, bo drogowcom ciagle koncepcja sie zmienia. Ot chociazby vide Bema lub Gagarina. Ograniczenie predkosci to jest takie pobozne zyczenie, a jak wiadomo kierowcy wiedza najlepiej na ile nisko moga przelatywac. Dopoki nie dorobimy sie sensownego i twardego prawa lepiej dmuchac na zimne, moze i zrobic az za dobrze, ale przynajmniej zapewnic bezpieczenstwo.

F
FRanek

Po to, "żeby ludzie mogli śmigać rowerami i ich dzieci", czy po to żeby właśnie tatusiowie i mamusie mogli bezstresowo śmigać po jezdni swoimi wypasionymi "furami". To jest chore rozwiązanie. Wewnątrz osiedla nie buduje się żadnych "ścieżek" rowerowych, to nie jest żadna ulica zbiorcza, główna, ani nic podobnego, tylko uliczka w środku osiedla. Takie separowanie ruchu wcale nie zwiększa bezpieczeństwa, bowiem kusi kierowców to jazdy szybkiej bez zwracania uwagi na innych uczestników ruchu.

l
lkjlj

po to by ci ludzie tez mogli śmigać rowerami :) i ich dzieci... bezpiecznie nie po ulicach czy chodnikach

m
miastowy

Ale wiocha...

o
oiulo

czyli typowo do d....y - ale za to jaka ładna ale nieefektywna taki typowy bubelek którego próbuje sie ubierać w eleganckie ubranko i tuszować by zmanipulować ludzi że brzydkie jest piekne...

F
FRanek

Przepraszam, ale poco robić "ścieżkę" rowerową na osiedlu domów jednorodzinnych, gdzie jest i będzie tylko lokalny ruch osobowy? Tam powinna być STREFA ZAMIESZKANIA z ograniczeniem prędkości 20 km/godz, szykany i wyniesione tarcze skrzyżowań, no i fertig

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3