Średnicówka będzie na czas?

Anita Etter
Udostępnij:
Czy budowa II etapu Trasy Średnicowej stoi w miejscu mimo dogodnych warunków pogodowych? To tylko pozory - uspokaja nadzorujący prace Zarząd Dróg Miejskich.

Czy budowa II etapu Trasy Średnicowej stoi w miejscu mimo dogodnych warunków pogodowych? To tylko pozory - uspokaja nadzorujący prace Zarząd Dróg Miejskich.

- Na remontowanej ulicy Hallera codziennie widać kilka ekip drogowców, a na średnicówce kręcą się jakieś dwie, trzy osoby - niepokoi się Bogdan Lisiecki, mieszkający na ul. Nauczycielskiej - Często idąc na zakupy do Carrefoura wyglądam konkretnych robót, ale nic nie dzieję się chyba od listopada. Pierwszy etap trasy miał roczne opóźnienie. Czy taka sytuacja ma się powtórzyć w drugim etapie?

Dlaczego Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, które kończy obecnie remont ulicy Hallera, może pracować w styczniu, a tymczasem z placu budowy największej inwestycji drogowej w mieście wartej 157 mln zł zniknęły niemal wszystkie maszyny?

<!** reklama>- To, że nic się nie dzieje, nie jest prawdą - mówi Łukasz Cybulski, inspektor z Zarządu Dróg Miejskich. - Nie wszystkie prace są spektakularne. Na ulicy Hallera budowane są trzy komory wodociągowe oraz trwają prace wykonywane przez firmę Alstal, która tworzy całą infrastrukturę podziemną na leśnym odcinku ulicy Rzemieślniczej, gdzie trwa budowa wodociągu i ciepłociągu. Na drugim froncie robót, czyli na ulicy Żwirki i Parkowej, też trwa budowa. Został zerwany asfalt i czekamy na lepszą pogodę. W przyszłym tygodniu rozpocznie się natomiast burzenie ogrodzenia Wojskowych Zakładów Uzbrojenia, które swój teren oddały pod budowę trasy. Będą tam dwa pasy ruchu. Mimo to w czwartek zbierze się rada budowy, by ocenić sytuację na całej średnicówce. Będziemy dopingować.

Zdaniem Zarządu Dróg Miejskich nie ma na razie podstaw, by sądzić, że termin - listopad 2011 - nie będzie dotrzymany. Pod koniec lutego pełną parą mają ruszyć prace na odcinku wzdłuż torów kolejowych Grudziądz Przedmieście - Mniszek.

Warto wiedzieć

  • Długość II etapu Trasy Średnicowej wynosi 4,2 km. Koszt wykonania to ponad 48 mln zł, a nadzoru nad inwestycją - 1 425 000 zł.

  • Na realizację II etapu Trasy Średnicowej, czyli trzech podetapów, miasto pozyskało dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

  • Wartość budowy całej Trasy Średnicowej łączącej miasto z autostradą A1 to około 157 mln zł.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie