Świeżość japońskiego auta

Zbigniew Juchniewicz
Toyota Auris zadebiutowała na europejskim rynku jako zupełnie nowy model w 2007 roku, zastępując uznaną Corollę w wersji hatchback.

Toyota Auris zadebiutowała na europejskim rynku jako zupełnie nowy model w 2007 roku, zastępując uznaną Corollę w wersji hatchback.

<!** Image 2 align=none alt="Image 173266" sub="Zmiany w tylnej części nadwozia sprawiają, że Auris wygląda na drodze pewniej i bardziej stabilnie / Fot. Zbigniew Juchniewicz">Od tego czasu ten model japońskiego producenta dał się poznać jako samochód przestronny, komfortowy, ekonomiczny i niezawodny, zajmując na trwałe silną pozycję w segmencie kompaktów.

<!** reklama>Auris 2010 zyskał nową stylistykę nadwozia, które ma bardziej ostre rysy i dynamiczny wygląd. Dzięki nowym światłom przednim, pokrywie silnika i osłonie chłodnicy przód pojazdu zyskał bardziej masywny wygląd, zbliżając się stylistycznie do modeli Avensis i Verso, które debiutowały  w 2009 roku.

Zupełnie nowy wygląd

Zmiany w tylnej części nadwozia sprawiają, że Auris wygląda na drodze pewniej i bardziej stabilnie. Tylny zderzak zyskał nowy kształt i przetłoczenia boczne, co w połączeniu z przeprojektowanymi lampami nadaje tyłowi pojazdu zupełnie nowy wygląd.

Materiały wykończeniowe, z którymi styczność mają kierowca i pasażerowie są teraz przyjemniejsze i bardziej miękkie w dotyku. Podłokietnik centralny został podwyższony o 50 mm, zapewniając bardziej komfortową podróż. W odpowiedzi na sugestie klientów przeprojektowana została także konsola centralna i drążek hamulca ręcznego oraz mechanizm zamykania schowków na miejscu przed pasażerem.

W nowym Aurisie znacznie poprawiona została ergonomia wnętrza. Już w podstawowej wersji wyposażeniowej kierowca ma do dyspozycji przyciski sterowania radiem i rozbudowanym komputerem pokładowym w kierownicy, która dodatkowo w każdej wersji jest obszyta skórą. Pojawia się także specjalna, bardziej agresywna stylistycznie wersja Dynamic z nowymi, 17-calowymi felgami aluminiowymi, spojlerem tylnym i przyciemnionymi szybami z tyłu.

Przyjemniej we wnętrzu

Zmiany stylistyczne, którym został poddany Auris, nadają mu nowego charakteru z zewnątrz, jeszcze wyższej jakości wykończenia i poprawionej ergonomii wnętrza, przy zachowaniu najważniejszych cech modelu - kompaktowych rozmiarów, zwinności w mieście i przestronności kabiny.

Poza wyposażeniem znanym z poprzedniej wersji modelu, teraz już w podstawowej specyfikacji  w standardzie znajdują się bardziej czytelne zegary typu Optitron, wygodny podłokietnik z przodu, gniazda audio typu AUX i USB, skórzana kierownica z przyciskami sterowania radiem, kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych, czy miękkie wykończenie deski rozdzielczej.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie