System Toruńskiego Roweru Miejskiegowychodzi poza miasto. Dotrzeć ma między innymi do aquaparku w Wielkiej Nieszawce

Alicja Cichocka
Alicja Cichocka
Jeszcze w tym sezonie przy Centrum Handlowo-Rozrywkowym Toruń Plaza ma powstać stacja miejskiego roweru, kolejna stanie przy Atrium Copernicus
Jeszcze w tym sezonie przy Centrum Handlowo-Rozrywkowym Toruń Plaza ma powstać stacja miejskiego roweru, kolejna stanie przy Atrium Copernicus Grzegorz Olkowski
Jeszcze w tym roku sieć Toruńskiego Roweru Miejskiego ma powiększyć się o dwie nowe stacje, a w najbliższych latach do systemu chcą przyłączyć się ościenne gminy.

- Planujemy podłączyć się do Toruńskiego Roweru Miejskiego - potwierdza Kazimierz Kaczmarek, wójt gminy Wielka Nieszawka.

Do miasta miejskim rowerem

Według wstępnych szacunków za około 5 mln zł w tej ościennej gminie powstanie nowa infrastruktura rowerowa - parkingi, ścieżka oraz dwie stacje Toruńskiego Roweru Miejskiego - przy parku wodnym Olender i orliku w Wielkiej Nieszawce. Projekt wymaga jeszcze zatwierdzenia. Gminne władze chcą, żeby został sfinansowany ze środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Z naszych informacji wynika, że nie jest to jedyna podtoruńska gmina, która chce włączyć się w miejską sieć rowerową Torunia. Według Małgorzaty Mac, prezes firmy WiM System, operatora Toruńskiego Roweru Miejskiego, gdyby rzeczywiście udało się rozszerzyć sieć o podtoruńskie gminy, bylibyśmy pierwsi w Polsce z taką miejsko-podmiejską infrastrukturą rowerową.
Nowe stacje pojawią się też w samym Toruniu.

Do dwunastu działających obecnie jeszcze w tym roku mają zostać włączone dwie tzw. sponsorskie - przy Centrum Handlowo-Rozrywkowym Toruń Plaza (od strony głównego wejścia przy ul. Broniewskiego) oraz przy galerii Atrium Copernicus na ul. Żółkiewskiego.

- Uruchomienie stacji uzależnione jest m.in. od przebudowy placu ze źródełkiem znajdującym się na naszym terenie i może przesunąć się na przyszły rok - zaznacza Marta Adamczyk z biura prasowego Atrium Copernicus.

Sponsorskie stacje

Stacje powstaną dzięki pieniądzom sponsorów - Plazy i Atrium Copernicus, jednak szczegóły rozliczeń pomiędzy operatorem WiM Systemem a firmami objęte są tajemnicą handlową. Pewne jest, że stacje przyjmą nazwę sponsorów.
Własną stacją roweru miejskiego interesują się też podobno duże toruńskie hotele.

Miejskie kółka

Rozbudować system roweru miejskiego chce też toruński ratusz.

We wczorajszych „Nowościach” szef miejskiego Wydziału Sportu i Turystyki Jarosław Więckowski zapowiedział, że karę za spóźnienia dla operatora (92 tys. zł odliczone od rachunku WiM Systemu) chce przeznaczyć na postawienie kolejnej (kolejnych?) stacji. W przyszłym sezonie rower miejski z 12 stacji może powiększyć się do co najmniej piętnastu.

Poza stawianiem nowych stacji operator i miasto będzie musiało dopracować system. Z 300 przepytanych przez ankieterów użytkowników roweru miejskiego wielu narzekało na ekrany dotykowe na stacjach, słowa krytyki zebrał system monitorujący zapełnienie stacji. Opóźnienie w jego aktualizacji sprawia, że nigdy nie ma pewności, ile rowerów faktycznie jest dostępnych.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie