Teraz chodniki, potem jezdnia

Anita Etter
Dobiega końca przebudowa ulic Marcinkowskiego i Portowej. We wtorek na skrzyżowanie tych traktów powrócili drogowcy.

Dobiega końca przebudowa ulic Marcinkowskiego i Portowej. We wtorek na skrzyżowanie tych traktów powrócili drogowcy.

<!** Image 2 alt="Image 168083" sub="Wczoraj na ulicy Marcinkowskiego firma Feniks położyła ostatni fragment chodnika. Już jesienią na ul. Portowej powstały dwa ronda, wyremontowano most nad Rowem Hermana, a przy przystani KW Wisła powstała ścieżka rowerowa Fot. Anita Etter
">Prace miały być pierwotnie zakończone jeszcze w ubiegłym roku, ale przeszkodziła zima. Obecnie drogowcy z Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów ze Świecia, które jako jedyne przystąpiło do przetargu na to zadanie, wykańczają chodnik na ul. Rybackiej.

Z kolei na ulicy Marcinkowskiego pracuje firma Feniks, która wygrała przetarg na budowę i naprawę chodników. Jesienią na ul. Portowej powstały dwa ronda, a także został wyremontowany most nad Rowem Hermana. Ponadto wzdłuż portu przy przystani KW Wisła powstała ścieżka rowerowa.

Według planu

- Ładna ścieżka, tylko dlaczego tak nisko położona - mówi Janusz Kalinowski, wędkarz. - Przynajmniej dwa razy była już zalana, gdy Wisła miała podwyższony stan. Często, szczególnie wiosną i latem, jeżdżę tędy na ryby, na pobliskie tak zwane główki i mam nadzieję, że nie będę miał już takich niespodzianek.

<!** reklama>

Niestety, mogą one się zdarzyć, gdy rzeka przekroczy stan alarmowy. Wiedzą o tym doskonale pracownicy Zarządu Dróg Miejskich, ale niestety nic nie da się zrobić, by zapobiec ewentualnemu zalaniu szlaku rowerowego podczas powodzi.

- Ścieżka została wykonana według planu - zapewnia Jarosław Murgała, zastępca dyrektora ZDM. - Niestety koszty budowy umocnień czy przebudowy wałów byłyby zbyt wysokie, większe od wartości przebudowy całej ul. Portowej. Poza tym, woda jest tam tylko przy bardzo wysokim stanie Wisły. Na drugiej stronie Portowej jest możliwość skorzystania z innego przejazdu.

Remont na wiosnę

Dobra wiadomość dla kierowców, którzy wybierają skrót na osiedla Kopernika i Strzemięcin przez ulice Brzeźną jest z kolei taka, że wiosną rozpocznie się remont nawierzchni pod mostem.

Tym zajmie się inwestor budujący Alfę. Zgodnie z umową, firma JWK Invest musi wykonać odcinek pod mostem oraz fragment ulicy Brzeźnej. Obecnie są w trakcie zbierania ofert od wykonawcy. Prace mają zakończyć się najpóźniej we wrześniu.

Ani złotówki

Warto dodać, że cała przebudowa wspomnianego szlaku komunikacyjnego wykonywana jest w ramach rewitalizacji i adaptacji obszarów poprzemysłowych. Koszt inwestycji to 10 milionów zł, ale miasto nie zapłaci za tę inwestycję ani złotówki. Wkład własny inwestora czyli 3.900 tysięcy złotych pochodził od spółki JWK Invest, a pozostałą część pozyskaliśmy z funduszy unijnych.

Dziś zmiany

  • Cieplejsza aura sprawiła, że na jezdnie na starówkę wracają drogowcy.
  • Od dziś z ruchu pojazdów wyłączona będzie ul. Kościelna (na odcinku od ul. Ratuszowej w stronę Rynku Głównego), ul. Pańska oraz ul. Poprzeczna (od ul. Pańskiej do u. Szewskiej), ul. Reja, ul. Prosta (objazd wyznaczony przez ul. Ratuszową, Spichrzową i Wodną).
  • Dojazd do Bramy Wodnej będzie możliwy od ul. Spichrzowej.
  • Parkować samochody można przy Flisaku lub przy Targowisku Miejskim.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie