Toruń. Bank PKO BP zamknął swój oddział przy ul. Mickiewicza. Klienci nie są z tego powodu zadowoleni

Szymon Spandowski
Szymon Spandowski
Odział Banku PKO BP przy ul. Mickiewicza 104 w Toruniu został zamknięty. Nadal będzie tu działał bankomat z wpłatomatem, jeśli jednak ktoś będzie chciał załatwić coś w banku osobiście, najbliższe placówki PKO BP znajdzie przy ul. Szerokiej, Grudziądzkiej i Legionów
Odział Banku PKO BP przy ul. Mickiewicza 104 w Toruniu został zamknięty. Nadal będzie tu działał bankomat z wpłatomatem, jeśli jednak ktoś będzie chciał załatwić coś w banku osobiście, najbliższe placówki PKO BP znajdzie przy ul. Szerokiej, Grudziądzkiej i Legionów Grzegorz Olkowski
Udostępnij:
Z placówki PKO BP przy ulicy Mickiewicza w Toruniu pozostał tylko bankomat. Klientom, którzy nie są w stanie załatwić swoich spraw przez internet pozostaje wyprawa na starówkę. Tam również sporo się ostatnio zmieniło, bank przeprowadził się na Szeroką 20, do lokalu znacznie mniejszego niż ten, który mu służył przez dziesięciolecia.

Zobacz wideo. Dodatek osłonowy. Można już składać wnioski

PKO Bank Polski zamknął oddział przy ul. Mickiewicza 104. Jak informują Czytelnicy z Bydgoskiego Przedmieścia, dość niespodziewanie i definitywnie. Został po nim tylko bankomat.

- Na całym Bydgoskim Przedmieściu i na Bielanach nie ma już ani jednego oddziału PKO BP, a przecież na tym terenie mieszka dużo ludzi, w tym wielu seniorów - irytuje się jedna z naszych Czytelniczek. - Jedną z nich jest moja mama, która nie korzysta z internetu, a wszystkie swoje bankowe sprawy załatwiała w oddziale przy Mickiewicza. Miała blisko, teraz teoretycznie musiałaby chodzić na starówkę, ale ma już swoje lata i dla niej jest to zbyt daleka wyprawa. Może w trosce o starszych klientów bank otworzyłby na Bydgoskiem chociaż jakąś ajencję?

W trudnej sytuacji znalazła się nie tylko Czytelniczka i jej mama, Rada Okręgu Bydgoskie Przedmieście odebrała już kilka podobnych sygnałów. Problem jest istotny. Informatyzacja życia znacznie przyspieszyła, coraz więcej spraw można załatwić przez internet. Jest to wygodne, jednak przy okazji ludzie, którzy nie mają dostępu do sieci i się na tym nie znają, spychani są na margines, lub lądują poza nim. Przekazaliśmy te uwagi do centrali PKO BP. Co na to bank?

Dokąd mają się udać klienci PKO BP z Bydgoskiego?

- W Toruniu nasi klienci mają do dyspozycji osiem oddziałów - odpowiada Piotr Wardziak z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej. - Po likwidacji oddziału 6 przy ul. Mickiewicza 104 do dyspozycji pozostaje bankomat z funkcją wpłatomatu czynny całą dobę oraz najbliższe oddziały: oddział 2 przy ul. Grudziądzkiej 4, oddział 1 przy ul. Szerokiej 20 i oddział 4 przy ul. Legionów 216F.

Czy nowy oddział PKO BP przy Szerokiej nie jest zbyt mały?

Czyli jednak klienci PKO BP z Bydgoskiego Przedmieścia będą musieli fatygować się na starówkę. Tam również sporo się ostatnio zmieniło. Kilka tygodni temu bank wyprowadził się z budynków przy Szerokiej 14-16 (w tym pierwszym oddział PKO istniał od 1953 roku) i przeniósł się na Szeroką 20. Nowa siedziba jest nieduża, niektórzy wręcz narzekają na ciasnotę.

- Oddział 1 przy ul Szerokiej 20 to nowoczesna placówka zaprojektowana tak, aby z jednej strony wpisywała się w przestrzeń miasta, a z drugiej pozwalała w przyjaznej atmosferze realizować wszystkie zadania placówek bankowych - tłumaczy Piotr Wardziak. - Klienci mogą spotkać się z doradcami przy stanowiskach z możliwością obsługi kasowej, w pokojach spotkań, mają do dyspozycji stanowisko samoobsługowe oraz dostęp do bezpłatnego Wi-Fi. Obecnie musimy przestrzegać obowiązujących regulacji związanych z pandemią i ograniczających liczbę klientów na danej powierzchni placówki - na Szerokiej 20 ten limit wynosi 10 osób.

Polecamy

Bank dostępny dla wszystkich?

Na te wszystkie pytania związane przede wszystkim ze starszymi klientami banku, którzy przyzwyczaili się do wizyt w placówkach otrzymaliśmy z PKO BP jeszcze taką odpowiedź. Przytaczamy ją w całości:

"PKO Bank Polski wspiera swoich klientów i oferuje usługi bankowe w najbardziej dogodny dla nich sposób. W naszych placówkach edukujemy klientów i doradzamy jak korzystać z bankowości cyfrowej. PKO Bank Polski od lat obserwuje rosnące zainteresowanie bankowością elektroniczną i mobilną, a pandemia SARS-CoV-2 dodatkowo je nasiliła i zwiększyła odsetek klientów zdalnie korzystających z usług bankowych. Bank systematycznie rozwija usługi bankowości elektronicznej oferowanych pod marką iPKO (m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie), jak również z aplikacji mobilnej, którą można zainstalować w telefonie i korzystać z szerokiego wachlarza funkcji bankowych i płatniczych 24 godziny na dobę w dowolnym miejscu. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Klienci mogą również skorzystać z usługi wideodoradcy, gdzie podczas rozmowy on-line można złożyć wniosek o kartę kredytową, pożyczkę gotówkową, ubezpieczenie komunikacyjne oraz otwarcie limitu w koncie. Każdy kto chce porozmawiać on-line z doradcą banku na temat oferty dla klientów indywidualnych może to zrobić siedząc wygodnie ze smartfonem w dłoni lub przed komputerem. Klienci indywidualni i firmowi umówią również rozmowę telefoniczną, wideorozmowę lub spotkanie w oddziale z doradcą poprzez stronę internetową PKO Banku Polskiego".

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie