Paweł Adamowicz
Pożegnanie

Pożegnanie Pawła Adamowicza

Rozwiń
Paweł Adamowicz
Zwiń

Pożegnanie Pawła Adamowicza

Służba publiczna, ukochane miasto i drugi człowiek - te wartości były dla niego najważniejsze. Paweł Adamowicz był człowiekiem niezwykle aktywnym, zawsze życzliwym i zawsze blisko ludzi.

TORUŃ. Linia na JAR. Znamy wybrany wariant przebiegu...

TORUŃ. Linia na JAR. Znamy wybrany wariant przebiegu [WIZUALIZACJE, MAPKI]

Artur Olewiński

Aktualizacja:

Nowości Dziennik Toruński

TORUŃ. Linia na JAR. Znamy wybrany wariant przebiegu [WIZUALIZACJE, MAPKI]

©Wizualizacja: PROGREG

Linia tramwajowa na tzw. JAR pojedzie ulicą Długą, wzdłuż Legionów przy zajezdni autobusowej, a następnie wschodnią stroną Ugorów - od strony nowego osiedla.
TORUŃ. Linia na JAR. Znamy wybrany wariant przebiegu [WIZUALIZACJE, MAPKI]

©Wizualizacja: PROGREG

Przypomnijmy, linia na JAR proponowana była w czterech wariantach. Jeden z nich biegł ulicą Polną, zamiast Długą. O tym, że wariant oznaczony numerem 4 jest faworytem informowaliśmy już w "Nowościach". Jako najbardziej optymalny uznała go firma Progreg, która przygotowała warianty.

- Optymalny jest wariant 4, z przejściem ulicą Długą (torowisko wspólne z jezdnią, z możliwością ruchu autobusowego po pasie przystanków wiedeńskich - przyp.
red.) - mówił inż. Grzegorz Rychel z firmy Progreg. - Zaletą tego rozwiązania jest m.in. to, że jadąca do szpitala karetka będzie mogła skorzystać z torowiska. Inne pojazdy dzięki temu też będą miały możliwość wyminięcia innego auta, które z jakiegoś powodu zablokuje ruch. Kolejny plus to zastosowanie multifunkcyjności komunikacji zbiorowej, czyli wspólny przystanek autobusowo-tramwajowy.

Kilka tygodni później typy inżyniera okazały się trafne.

- Ostatecznie, po zasięgnięciu opinii torunian, którzy wyrazili swoje zdanie w konsultacjach społecznych, zdecydowaliśmy się wybrać wariant 4 - mówi Marcin Kowallek, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta.

Linia na tzw. osiedle JAR pobiegnie zatem od placu NOT, dalej Szosą Chełmińską. Od ul. Dekerta do skrzyżowania z ul. Długą torowisko biegnie jako wydzielone w pasie dzielącym nowoprojektowanej jezdni wzdłuż Szosy Chełmińskiej. Następnie torowisko skręca w kierunku wschodnim i biegnie ulicą Długą jako wspólne z jezdnią, z możliwością ruchu autobusowego po pasie torowiska w obrębie przystanków wiedeńskich.

Później linia skręca w kierunku północnym w ul. Legionów - wspólnie z jezdnią. Po 200 metrach od ronda Czadcy torowisko przechodzi na wschodnią stronę ulicy i biegnie dalej jako wydzielone. Przed torami kolejowymi, na terenach usługowo-magazynowych znajdujących się na północ od zajezdni autobusowej, zaplanowano dodatkowo budowę torów odstawczych i zaplecza technicznego na potrzeby taboru tramwajowego i autobusowego.

Dalej torowisko skręca w kierunku wschodnim w ul. Polną i biegnie nią jako wydzielone po południowej stronie jezdni. Następnie linia skręca w ul. Ugory i biegnie po jej wschodniej stronie by skręcić w ul. Watzenrodego.W ciągu ulicy Watzenrodego torowisko biegnie jako wydzielone w pasie dzielącym nowoprojektowanej ulicy. Wariant 4 kończy się pętlą tramwajową na osiedlu JAR, na ul. Heweliusza.

Więcej w sobotnich "Nowościach". Czytaj także: Linia na JAR raczej Długą

Cztery warianty linii tramwajowej na tzw. JAR
Infografika: JChG

Poniżej prezentacja firmy Progreg - z wizualizacjami i mapkami, którą można było obejrzeć podczas konsultacji
Pobierz: http://m.7dni.pl/2016/04/n/8972e-346732.pdf

Czytaj treści premium w Nowościach Dziennika Toruńskiego Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze (26)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

A.G. (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Wielka szkoda, że tramwaj nie pojedzie Szosą Chełmińską do ul Zbożowej, a dalej ul. Ugory do osiedla JAR. W ten sposób zostałaby skomunikowane znaczna cześć miasta (łącznie z Wrzosami, które jest...rozwiń całość

Wielka szkoda, że tramwaj nie pojedzie Szosą Chełmińską do ul Zbożowej, a dalej ul. Ugory do osiedla JAR. W ten sposób zostałaby skomunikowane znaczna cześć miasta (łącznie z Wrzosami, które jest największym osiedlem domków jednorodzinnych w Polsce)zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Korekta

Marcin Erdmann (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Nie domków, tylko domów i nie w Polsce, lecz w Europie.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

torunianka (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Szkoda, że nie pojedzie dalej np. Strobanda w Zbożową, żeby zahaczyć chociaż trochę o Wrzosy. Tak blisko Wrzosów będzie, a ich nie obejmie. Szkoda trochę. Mieszkańcy Wrzosów mogą być nieco...rozwiń całość

Szkoda, że nie pojedzie dalej np. Strobanda w Zbożową, żeby zahaczyć chociaż trochę o Wrzosy. Tak blisko Wrzosów będzie, a ich nie obejmie. Szkoda trochę. Mieszkańcy Wrzosów mogą być nieco zawiedzeni, bo nowo powstające osiedle dostanie tramwaj, a do nich, mimo, że tak blisko, nie pojedzie. A z każdego miejsca na Wrzosach na przystanek na końcu Ugorów jest dość dalejko.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

taki (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Panie Kowallek a w jakim czasie dojade z jaru do centrum?jka srednia predkosc osioagnie tramwaj?n aile zadluzycie nas i nastepne pokolenia?kto bedzie splacal dlugi?jaki jest sens inwestowania w...rozwiń całość

Panie Kowallek a w jakim czasie dojade z jaru do centrum?jka srednia predkosc osioagnie tramwaj?n aile zadluzycie nas i nastepne pokolenia?kto bedzie splacal dlugi?jaki jest sens inwestowania w tramwaje jak juz na dzien dzisiejsz miasto doklada do tego 30 mln?Niech mi Pan odpowie na te pytania prosze.Wiem iz ma Pan to w d... gdyz Pan nie szasta swoimi pieniedzmi tylko podatnika nie ponaszac przy tej zadnej odpowiedzialnosci.Czy nie lepiej ,szsybciej i taniej bylob y zwiekszyc czestotliwosc linii nr 10?ale co tam mieszkancy torunia my sie chcemy pobawic Waszymi w pieniedzmi.OD ronda Czaadcy do ul Watzendrodego odcinek 1 km 4 ostre zakrety.....oj firma instalujaca sygnalizacje siwetlna w tym miescie zaciera rece.A Wy mieszkancy Torunia dalej zyjcie wsrod smieci...bo na to kasy juz nie ma.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

taki (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Mam rozumiec iz na ta inwestycje wyloza pieniadze z prywatnej kieszeniu urzednicy???Kto oplaci firmy budowlane ktore rozkapia pol miasta jak nie mieszkancy Torunia?A moze dobry wujek z Berlina...rozwiń całość

Mam rozumiec iz na ta inwestycje wyloza pieniadze z prywatnej kieszeniu urzednicy???Kto oplaci firmy budowlane ktore rozkapia pol miasta jak nie mieszkancy Torunia?A moze dobry wujek z Berlina lub Brukseli zasposoruje nam w 100%.Autobus dobrze spel nia swoja role i w krótkim czasie mozna dotrzec do centrum.Juz widze te tlumy z jaru zostawiajace swoje samochodu pob blokami gdyz urzednicy zafundowali na tramwaj co bedzie sie zatrzymywał co 200mzwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

DJRM (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Skoro wiesz że pan Kowallek ma to w d**** to czego pytasz. I nie bój się bo ze swojej portmonetki nie wyłożysz ani grosika. Możesz się tłuc do centrum swoim czortopchajem, ja wybiorę tramwaj i nic...rozwiń całość

Skoro wiesz że pan Kowallek ma to w d**** to czego pytasz. I nie bój się bo ze swojej portmonetki nie wyłożysz ani grosika. Możesz się tłuc do centrum swoim czortopchajem, ja wybiorę tramwaj i nic ci do tego. A jak się nie podoba - tak mi przykro...zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

JKP (gość)

Zgłoś naruszenie treści

A dlaczego na JAR? Jeśli już, logiczne by się wydawało puścić wzdłuż Szosy Chełmińskiej na Wrzosy, np do ul Owsianej. Mieszka tam o wiele więcej ludzi i obłożenie linii byłoby większe. Również czas...rozwiń całość

A dlaczego na JAR? Jeśli już, logiczne by się wydawało puścić wzdłuż Szosy Chełmińskiej na Wrzosy, np do ul Owsianej. Mieszka tam o wiele więcej ludzi i obłożenie linii byłoby większe. Również czas przejazdu byłby krótszy - mniej zakrętów, trasa prosta, pas między jezdniami jest gotowy, więc i z miejscem mniej problemów.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

bb (gość)

Zgłoś naruszenie treści

He, he, były konsultacje? Były. Trzeba było wówczas przedstawić taką propozycję. Teraz już za późno.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

E (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Linia tramwajowa w tej części Torunia jest dobrym pomysłem. Jednak dlaczego nie spiąć taką formą komunikacji miejskiej nowego osiedla Jar i Wrzosów? Zrezygnowano z linii tramwajowej na Wrzosy, nie...rozwiń całość

Linia tramwajowa w tej części Torunia jest dobrym pomysłem. Jednak dlaczego nie spiąć taką formą komunikacji miejskiej nowego osiedla Jar i Wrzosów? Zrezygnowano z linii tramwajowej na Wrzosy, nie tak dawno ściągano resztki po torowisku, jedynie przy Lidlu stoją jeszcze słupy przypominające o dawnej pętli...A przecież to osiedle bardzo się rozbudowało. Szkoda, że włodarze miasta myślą w zawężony sposób, nie starają się o to, by miasto zmieniało się w logiczny sposób.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

torunianin (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

To super że po ok. 25 latach tramwaj wróci na Szosę Chełmińską. Miasto po latach naprawia swoje błędy.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Mila (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Najpierw zbudowali drogi, aby w końcu je poryć i położyć tory. Mieszkańcy osiedla Jar są majętni i jeżdżą limuzynami, a nie komunikacją miejską.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

db (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Bardzo dobry wybór trasy, cieszę się. Do malkontentów: teraz.narzekacie, a na konsultacje to się nie chciało przyjść? Jakoś żadnych protestów na spotkaniu w sprawie tej linii nie było słychać.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Satuk nofatuk (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Ale z was niektórych malkontenci... Tramwaj na JAR źle, za most źle, na Chełmiunkę źle, bo do lasu, bo źle linia poprowadzona. Architekty, magistry inżyniery to jełopy... Szkoda gadać.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

doradca (gość)

Zgłoś naruszenie treści

tramwaj-jak wykazała ostatnia impreza potrzebny jest do nowego kościoła o.rydzyka!!! tym bardziej,że wystarczy przedłużyć istniejąca linię


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Lop (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Bisnesmen Pan Rydzyk dostal nastepna darowizne w wysokosci ( oficjalnie ) 30 milionow to moze sobie sam przedluzyc linnie tramwajawa ! Az do samej ambony !!

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

666 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

To niech Ojciec Dyktator niech sobie ją sam wybuduje. Ostatnio dostał od (nie)rządu 26 baniek, to może wystarczy...

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Warto zobaczyć

Wideo