Toruń. Ministerstwo Rozwoju i Technologii zabrało głos w sprawie budowy linii tramwajowej na osiedle Jar

Szymon Spandowski
Szymon Spandowski
Odwołanie dotyczy przejęcia części prywatnej nieruchomości pod inwestycję. Można się domyślać, że wniósł je któryś z właścicieli domów przy Szosie Chełmińskiej
Odwołanie dotyczy przejęcia części prywatnej nieruchomości pod inwestycję. Można się domyślać, że wniósł je któryś z właścicieli domów przy Szosie Chełmińskiej Szymon Spandowski
Udostępnij:
Ministerstwo Rozwoju i Technologii przeprowadzi dodatkowe postępowanie wyjaśniające w sprawie odwołania kwestionującego kluczową decyzję umożliwiającą budowę linii tramwajowej na Jar w Toruniu.

Spis treści

Toruń. Co z odwołaniem ws. budowy linii tramwajowej na osiedle Jar?

Kilka dni temu informowaliśmy, że do Urzędu Wojewódzkiego wpłynęło odwołanie kwestionujące najważniejszą decyzję umożliwiającą budowę linii tramwajowej na Jar. Chodzi o wydaną przez wojewodę kujawsko-pomorskiego zgodę na realizację inwestycji drogowej dla odcinka przebiegającego wzdłuż Szosy Chełmińskiej, czyli drogi wojewódzkiej nr 553.

Jest to jedna z trzech tego typu decyzji związanych z inwestycją wartą 190 milionów złotych brutto - dwie pozostałe dla fragmentów od Jaru do torów kolejowych przy ul. Legionów oraz od ul. Legionów do Szosy Chełmińskiej, wydał prezydent Torunia. W ich przypadku nikt się odwoływał.

Polecamy

Informację o odwołaniu potwierdziliśmy w Miejskim Zakładzie Komunikacji, który odpowiada za budowę. Pytania w tej sprawie wysłaliśmy również do Ministerstwa Rozwoju i Technologii, gdzie mają się rozstrzygnąć losy tego odwołania. Zapytaliśmy m.in., czego dotyczyło odwołanie oraz jaki ma ono wpływ na prowadzoną inwestycję - urzędnicy nadal je rozpatrują, tymczasem prace przy Szosie Chełmińskiej cały czas trwają.

Kto i dlaczego zakwestionował zgodę na budowę linii tramwajowej na Jar?

Odpowiedź otrzymaliśmy w środę. Jak się okazało, odwołanie złożyła osoba prywatna.

"Odwołanie dotyczy kwestii przejęcia części nieruchomości pod planowaną inwestycję drogową oraz zakresu ograniczenia w korzystaniu z części nieruchomości pozostającej własnością dotychczasowego właściciela (w związku z koniecznością budowy sieci uzbrojenia terenu) - czytamy. - Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji, gdyż decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego nadany został rygor natychmiastowej wykonalności. W odwołaniu zawarty został wniosek o wstrzymanie natychmiastowego wykonania decyzji do czasu rozpatrzenia odwołania. Ww. wniosek zostanie rozpatrzony przez Ministra w toku postępowania odwoławczego. Odwołanie wraz z aktami sprawy wpłynęło do ministerstwa, po uzupełnieniu brakującej dokumentacji 12 października 2021 r. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, odwołanie strony od decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej rozpatruje się w terminie 30 dni. W niniejszej sprawie konieczne będzie jednak przeprowadzenie dodatkowego postępowania wyjaśniającego".

Nie przeocz

Można się domyślać, że odwołanie wniósł któryś z właścicieli domów między targowiskiem i przebudowaną na Biedronkę dawną restauracją Chełminianka. Parafrazując Leopolda Tyrmanda, przez ogrody tych domów przejeżdża właśnie walec rozbudowy.

Co powstanie przy okazji budowy linii tramwajowej na Jar?

Budowa linii tramwajowej na Jar jest największą inwestycją realizowaną w ramach drugiej edycji programu BiT-City. Ma ona pochłonąć niemal połowę wszystkich funduszy, jakie trafiły do BiT-City2 na poprawę funkcjonowania komunikacji zbiorowej w Toruniu.

Przypomnijmy, że dzięki temu do maja 2023 roku ma powstać ponad pięciokilometrowa linia tramwajowa łącząca centrum miasta z osiedlem Jar. Projekt zakłada także budowę 26 przystanków tramwajowych i czterech autobusowych, przy których ma się pojawić 21 tablic systemu informacji pasażerskiej. Przy okazji budowy linii tramwajowej na Jar zostanie również przebudowany układ drogowy na długości trzech kilometrów. Drogowcy wybudują także fragment Trasy Staromostowej, dwie jezdnie i droga serwisowa zostaną poprowadzone od skrzyżowania z przedłużoną ul. Dekerta do skrzyżowania Szosy Chełmińskiej i ul. Bema.

Polecamy

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie