Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toruń. Na Jarze wkrótce pojawią się "wieszaki". To kolejny etap budowy linii tramwajowej

Marek Nienartowicz
Marek Nienartowicz
Prace a budowie linii między centrum Torunia a osiedlem Jar są mocno zaawansowane. Tramwaje mają zacząć nią kursować 1 września
Prace a budowie linii między centrum Torunia a osiedlem Jar są mocno zaawansowane. Tramwaje mają zacząć nią kursować 1 września Grzegorz Olkowski
Montaż trakcji będzie kolejnym etapem budowy linii tramwajowej między centrum Torunia a osiedlem Jar. Można do niego przystąpić, bo gotowa jest już część torowiska. Pracom sprzyja pogoda.

Zobacz wideo: Pensja minimalna w 2023. Będzie dwukrotna podwyżka

od 16 lat

- Prace na budowie nowej linii tramwajowej są już bardzo zaawansowane. Na przełomie roku na odcinku od placu NOT-u do przejazdu kolejowo-drogowo-tramwajowego na ulicy Legionów zaawansowanie robót wynosiło 66 procent, a dalej – od przejazdu wzdłuż ulic Polnej, Ugorów i Watzenrodego – już 82 procent. Rozpoczęły się też prace na ostatnim odcinku linii, od skrzyżowania ulic Watzenrodego i Strobanda, do ulicy Heweliusza, gdzie powstanie pętla - wylicza Sylwia Derengowska z Miejskiego Zakładu Komunikacji.

Na Jarze torowisko gotowe w dużej części

Wzdłuż ulic Polnej, Ugory i Watzenrodego połączony jest już cały układ torowy. Gotowe są już także perony i ustawiono wszystkie słupy trakcyjne. Niedługo rozpocznie się montaż tzw. wieszaków podtrzymujących sieć trakcyjną, a następnie rozciągnięte zostaną przewody trakcyjne. Wzdłuż ulicy Watzenrodego wykonywany jest podlew pionowy szyn żywicą poliuretanową, a w rejonie ronda na skrzyżowaniu Watzenrodego/Strobanda i wzdłuż ulicy Ugory powstają chodniki i drogi rowerowe.

- Od skrzyżowania Watzenrodego/Strobanda do miejsca, w którym przy ulicy Heweliusza powstanie pętla tramwajowa, trwają prace ziemne, m.in. korytowanie pod przyszłe torowisko, a niedługo rozpoczną się roboty przy sieci elektroenergetycznej - wyjaśnia Sylwia Derengowska.

Budowa linii na Jar: na Szosie Chełmińskiej jeździmy po torowisku

Dzieje się także na drugim końcu przyszłej linii tramwajowej, w centrum miasta. Na Szosie Chełmińskiej od placu NOT-u do ulicy Grudziądzkiej ułożono już podbudowę z kruszywa i pierwszą warstwę masy bitumicznej, a obecnie wylewana jest druga warstwa. Powstają też chodniki i układane są krawężniki.

Polecamy

Na wysokości parkingu przez Targowiskiem Miejskim przy Szosie Chełmińskiej, budowana jest sieć wodociągowa. W rejonie skrzyżowania Szosy Chełmińskiej z ulicą Dekerta trwają rozbiórki starej nawierzchni drogowej i rozpoczynają się roboty przy przebudowie i budowie sieci podziemnych.

Przypomnijmy, że od niedawna obowiązuje tu kolejna zmiana organizacji ruchu. W kierunku starówki został on przerzucony na gotowe już torowisko. Nadal nie ma ruchu Szosą Chełmińską w stronę Wrzosów między placem NOT-u a ulicą Dekerta.

Na kolejnym odcinku linii, pomiędzy Trasą Prezydenta Raczkiewicza a ulicą Żwirki i Wigury, ułożono już szyny, a obecnie trwa ich montaż i ustawianie.

Na rondzie Czadcy, czyli skrzyżowaniu ulic Legionów Długiej i Wielki Rów, od strony tej ostatniej, trwa rozbiórka podbudowy starej jezdni elementów brukarskich oraz budowa sieci wodociągowej. Na Legionów (od wjazdu do zajezdni autobusowej do przejazdu kolejowego) układane są kolejne warstwy podbudowy pod torowisko.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska